bmr — Dutch (Netherlands)

bmr

Opties
anita80mfp
anita80mfp Berichten: 1 Member
Hallo, mijn Bmr is 1455. Hoeveel calorien kan ik eten om aftevallen ? Ik sport niet . Ik wandel wel een uur per dag. Ik heb een kantoorbaan. groet anita

Reacties

  • jvanoosten78
    jvanoosten78 Berichten: 24 Member
    Opties
    Hoi Anita,

    Ik zou er 25% onder gaan zitten, dus in jouw geval rond de 1100 calorieën
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    https://cleannutrition.nl/caloriebehoefte-berekenen/ voer hier alles in en je hebt een richtlijn
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Onder je BMR eten is niet verstandig. Ga onder je TDEE zitten, maar eet nooit minder dan je BMR.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    anita80mfp schreef: »
    Hallo, mijn Bmr is 1455. Hoeveel calorien kan ik eten om aftevallen ? Ik sport niet . Ik wandel wel een uur per dag. Ik heb een kantoorbaan. groet anita

    Als je BMR 1455 is, dan is dat je minimum wat je dient te eten om je organen op 100% te laten draaien.

    Voor afvallen dien je tussen je TDEE en BMR te zitten.
    Je TDEE kun je ook via diverse sites uitrekenen.
    TDEE is Total Daily Energy Expenditure en houd in, je BMR plus je dagelijkse activiteiten (kantoorbaan verbrand ook) en eventuele sportverbranding.

    Stel je BMR is 1455 en je verbrand daarnaast door je kantoorbaan en het wandelen ook nog eens 400 per dag dan zou je TDEE 1855 zijn.
    Ga je er bij sporten, verhoog je je TDEE dus ook nog eens.
    http://1percentedge.com/ifcalc/ vind ik persoonlijk een fijne site om te berekenen, maar via google zijn er nog meer te vinden. Zeker als je nieuw bent met deze termen is het denk ik verstandig meerdere sites te gebruiken en het gemiddelde uit te rekenen.

    Om af te vallen dien je dan onder je TDEE te eten, maar wel boven je BMR. Probeer niet meteen maximaal onder je TDEE te eten, maar begin met -100 tot -200 kcal eronder.
    Je gaat op een punt komen dat je niet meer afvalt, dan kan je tenminste nog weer iets naar beneden bijstellen, maar als je meteen voor minimaal gaat, kan dat niet meer.

    En bij elke 5 kg die je afvalt zou ik ook je BMR en TDEE opnieuw berekenen, aangezien deze wijzigen als je meer of minder gaat wegen.

    Waarom niet onder je BMR zal je misschien afvragen? Nou, je BMR is je minimale hoeveelheid om je "motor" draaiende te houden.
    Ga je lange tijd onder je BMR zitten, kan je ernstige schade aanbrengen aan je organen (denk maar aan anorexia patiënten) wat zelfs blijvende schade kan zijn. (Spreek uit ervaring).

    Zie je lichaam als een auto/benzine motor, stop je er niet genoeg benzine in en verricht je er niet genoeg "onderhoud" aan, dan zal die niet werken op den duur en gaat die kapot als je toch wel door blijft rijden.


  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Wanneer je je BMR aanhoudt gaat afvallen prima.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je verder de hele dag in bed ligt en niets uitvoert, kan dit geen kwaad. Dit omdat je BMR je minimaal aantal kcal zijn die je nodig hebt om normaal te functioneren. Ga je er al bij bewegen, dan kom je onder je BMR uit en ga je roofbouw op je lichaam plegen. Het is verstandiger om onder je TDEE te eten.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als je verder de hele dag in bed ligt en niets uitvoert, kan dit geen kwaad. Dit omdat je BMR je minimaal aantal kcal zijn die je nodig hebt om normaal te functioneren. Ga je er al bij bewegen, dan kom je onder je BMR uit en ga je roofbouw op je lichaam plegen. Het is verstandiger om onder je TDEE te eten.

    Uiteraard. Daarom zei ik ook laatst, als je veel beweegt moet je ook meer eten wanneer je uitgaat van je BMR zoals ik dat doe.