Hoeveel calorieen gebruiken jullie per dag ? - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Hoeveel calorieen gebruiken jullie per dag ?

Opties
2»

Reacties

  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    Ik had met 4,5km hardlopen in 31 min 371 cal verdient. Plus 7km wandelen van 508cal. In totaal 16.600 stappen. Dus totaal 879 extra cal die je mag eten. De jouwe geeft je wel veel cal☺.
    Ik heb een polar m400 overigens.
  • Per_Bulen
    Per_Bulen Berichten: 4 Member
    Opties
    Nu zit ik aan5866 stappen, en ik heb reeds 366 active cal verdiend.. Need help :sweat:
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ligt er natuurlijk ook aan wat voor gewicht je hebt indien je zwaarder ben verbuik je meer energie.

    Misschien is de koppeling tussen je mfp en de garmin niet goed? Lijkt me eerder dat die nu zegt dat je 1820 kcal aan energie verbruikt hebt die dag. en dit zou dan niet boven op de kcal van mfp gezet moeten worden?

    Mijn tomtom spark geeft nu aan (om 14:43) dat ik 1757 kcal verbruikt heb vanaf middernacht(dit is dan op basis van mijn hartslag die hij bij houd) maar dit zet hij niet in mfp. Ik kan wel kijken dus wat voor TDEE ik eigenlijk heb zonder sporten hiermee gerekend. dus als ik zou willen afvallen moet ik tussen mijn BMR en de hoeveelheid kcal die de horloge aan geeft eten.

    Als ik dan ga hardlopen fietsen of fitnessen kan ik dit selecteren op mijn horloge en hij gaat dit dan apart bij houden. dit zijn dan extra kcal die ik door het sporten verbrand en als de horloge dan verbinding maakt met mijn telefoon of de pc dan wordt dit geladen in mfp. Dit zijn dan de extra kcal die ik verbruikt heb.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Die verbruikte kcal moet je nooit zomaar klakkeloos bij eten. Dit klopt namelijk nooit en wordt altijd overschat. Je zou beter op basis van je TDEE kunnen eten en niets bij eten. Want je standaard kcalinname, hoe is die opgesteld?
  • Per_Bulen
    Per_Bulen Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik weeg 88 kg, 30 jaar en 178cm groot. Als doelstelling wil ik echt eens droogtrainen tot 78 kg. Daarmee dat ik afvallen heb aangeduid en me ga toespitsen op ververbranding door lopen en zwemmen. De aangegeven kcal die mij wordt aangeraden, dus zonder de actieve cal. is 1840
  • erikgeel
    erikgeel Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik ben juist meer gaan eten en vooral meer eiwit en meer gespreid over de dag.
  • Mauddie6
    Mauddie6 Berichten: 28 Member
    Opties
    Ik probeer tussen de 1200 en 1500 per dag te blijven. Maar ik maak nog wel eens uitschieters in het weekend :o
  • mmeijer3675
    mmeijer3675 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hallo Ingrid, het is belangrijk om eerst je BMR te berrekenen. Het lijkt mij dat je echt te weinig eet. je moet je lichaam leren dat het af en toe genoeg voedsel binnenkrijgt, hierdoor zal het niet in een besparingsmode komen en blijft je lichaam verbranden ook op de dagen waar je laag zit in calorieën zit.
    Bereken je BMR met bijgevoede berekening eens, dit zal je zeker helpen.

    Calorie verbruik:

    Basal metabolic rate / BMR= calorieverbruik in rust per 24 uur .

    Berekening BMR:
    BMR = 66 + (13.7 X gewicht in kg) + (5 X hoogte in cm) - (6.8 X leeftijd)
    Bv.
    66 + (13,7 X 74) + (5 X 173)- (6,8 X 38) =
    66 + 1041 + 865 – 258= 1714
    BMR= 1703 Kcal.

    Berekening totale energie behoefte (TDEE):
    BMR X activity factor

    Activity factor
    Sedentary = BMR X 1.2 (little or no exercise, desk job)
    Lightly active = BMR X 1.375 (light exercise/sports 1-3 days/wk)
    Mod. active = BMR X 1.55 (moderate exercise/sports 3-5 days/wk)
    Very active = BMR X 1.725 (hard exercise/sports 6-7 days/wk)
    Extr. Active = BMR X 1.9 (hard daily exercise/sports & physical job
    Marathon , profi

    1714 X 1.55 = 2656 Kcal

    Gewichtstoename: + 200 – 300 Kcal
    Gewichtsafname: - 500 – 800 Kcal


    Zig/zag rotation:

    Om je lichaam uit de “besparingsmode”te houden is het belangrijk om je Calorieintake na 3 dagen tekort terug te brengen naar je TDEE of net daar boven.

    Dus 3 dagen 2725 -15-20%= 2317 – 2180 Kcal
    Gevolgd door1-2 dagen TDEE 2656 Kcal

    Aantal maaltijden

    Probeer 5 of 6 maaltijden per dag te eten, hierdoor blijft je lichaam de hele dag energie verbranden.

    Tijdens “cut-dagen” 6 maaltijden per dag:
    07:00u, 10:00u, 12:00u, 15:00u, 18:00 uur.
    2200 kcal : 6 = +/- 350-375 kcal. Per maaltijd

    Tijdens “TDEE-dagen” 6 maaltijden per dag:
    08:00u, 11:00u, 14:00u, 17:00u, 20:00u, 23:00uur.
    2700 kcal : 6 = +/- 450-480 kcal. Per maaltijd

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    hierdoor zal het niet in een besparingsmode komen en blijft je lichaam verbranden ook op de dagen waar je laag zit in calorieën zit.
    Er bestaat niet zoiets als een spaarstand. Ja, je lichaam past zich aan aan het aantal kcal dat je het geeft, maar een echte spaarstand waar het lichaam alles op zou slaan als vet is een mythe. Als er namelijk een dergelijke spaarstand zou zijn, zou je ook geen hongersterfte hebben. Je lichaam verbrand overigens áltijd calorieën en is dit niet afhankelijk van bepaalde dagen (bijvoorbeeld rustdagen vs. trainingsdagen). Je zult alleen niet elke dag evenveel verbranden, gezien je soms meer beweegt of traint op een dag.
  • Fyrhp
    Fyrhp Berichten: 4 Member
    Opties
    Op een werkdag rond de 2400. Als ik thuis zit te niksen is het de BMR. Bij mij dus rond de 1800. Maar ik reken altijd 1500.
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik eet 1875 kcal per dag om af te vallen
  • igniscordis
    igniscordis Berichten: 18 Member
    Opties
    Ik heb als doel rond de 1800 calorieën ongeveer te eten om op gewicht te blijven. :)
  • beukenoot
    beukenoot Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik eet 1800 calorieën om af te vallen! Hoewel ik me wel afvraag of dit niet te weinig voor me is (=lees ik sport minimaal 6x pw, waarvan ik 2x pw clubjoy power geef (krachttraining), daarnaast fitness ik minimaal 3x pw en doe ik 1x pw clubjoy core en spinning..)
    Ben me vooral aan t focussen op droogtrainen, ben nu 4weken bezig maar nog geen kilo kwijt.. Hoewel ik wel mn lichaam zie veranderen!
  • Tyrcanol
    Tyrcanol Berichten: 2 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    Ik ben zo jaloers op de mensen die hier tussen de 1800 en 2000kcal kunnen eten haha.
    Mijn BMR is rond de 1350 en eet nu tussen de 1200 en 1350 kcal per dag.
    Heb helaas de pech dat ik maar klein ben en dus minder verbrand en nodig heb ☹
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Tyrcanol Als jouw BMR rond de 1350 is, dan is het de bedoeling dat je daar boven blijft en niet eronder. BMR is het aantal kcal wat je minimaal nodig hebt om normaal te functioneren. Dit zou je moeten eten als je bijvoorbeeld als je de hele dag in bed zou liggen en niks doet.

    Zodra je ook maar iets beweegt of zelfs sport, dan heb en krijg je dus een hogere verbranding. Reken je TDEE eens uit, dat is je BMR incl. je beweging, en ga daar (als je wilt afvallen) -200 kcal onder zitten.

    En als je bijvoorbeeld meer zou willen eten, dan kun je je verbranding omhoog brengen door simpelweg meer te gaan bewegen. :smile:
  • Tyrcanol
    Tyrcanol Berichten: 2 Member
    Opties
    Bedankt voor de uitleg. Ik weet hoe het werkt. Echter heb ik dit samen met een personal coach gedaan. Zodra ik op een bepaald gewicht zit ga ik het eten ook langzaamaan iets omhoog schroeven.

    Zeker zodra ik het sporten terug op kan pakken.

    Echter zijn de meningen nog altijd verdeeld en ik geloof ook niet zo in de spaarstand.


    Wilde met mijn post zeggen dat ik met mijn 1.54 over het algemeen minder kcal nodig heb en verbruik dan iemand van 1.75 of groter.
  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Ik zit qua hongergevoel aan 500 onder mijn mfp-kcaldoel. Als ik meer eet wordt ik misselijk. Ik beweeg iedere dag 30-45 min. Maar ik kan me toch niet misselijk eten en afvallen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Misselijk zijn en afvallen staat los van elkaar.
  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Misselijk zijn en afvallen staat los van elkaar.

    Ik zei ook niet dat ik misselijk wordt van het afvallen.
    Mijn standpunt is, dat ik me niet misselijk kan eten (overeten) en vervolgens toch kan afvallen.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hangt er denk ik vanaf wat je eet. Als ik nu een kilo wortels zou eten dan word ik echt niet lekker en val ik zeker nog wel af