Gestopt met alcohol maar val niet af — Dutch (Netherlands)

Gestopt met alcohol maar val niet af

Opties
hallo allemaal,

Ik was een stevige drinker, ik dronk elke dag wel 3 tot 4 glazen witte droge wijn, en in het weekend dronk ik er ook bier bij dus best veel ik kwam ook aan natuurlijk. Tot ik er genoeg van had en bij mezelf dacht zo maak ik mijn lichaam kapot, dus ben ik gestopt met het drinken van alcohol, ik ben nu bijna 2 maanden gestopt en in de eerst 2 weken 3 kilo kwijt en daarna gewoon af en toe een onsje maar ik sta nu toch al wel 3 weken helemaal stil. en ik wil toch minstens 20 kilo kwijt voor een gezond bmi. het motiveert niet echt ik doe ontzettend mijn best ik eet gezond en drink niet, alleen water, koffie en thee, en heel af en toe een 0.0 Heineken.Ik let op mijn koolhydraten, vet, en eiwitten en eet ongeveer 1300 tot 1400 calorieën per dag
ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en wat ik het beste kan doen. want hier word ik echt depressief van

groetjes

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2017 aangepast
    Opties
    Reken eerst je BMR & TDEE uit, zodat je een startpunt hebt om mee te beginnen. Hoe je dat doet is al vaker op dit forum beschreven, dus spit even wat topics door.

    Ik weet niet precies wat jouw gegevens zijn, maar 1300 kcal en dan niet afvallen is bijna onmogelijk. Of je bent super klein en mager, waardoor je BMR rond de 1100-1200 ligt.

    In feite is het heel makkelijk; val je niet af dan eet je nog teveel. Er wordt heel vaak onder gerapporteerd, waarbij men toch nog (veel) meer binnen krijgt dan men denkt (of noteert).

    De energiebalans is leidend en of je nu alleen stopt met het drinken van alcohol zegt vrij weinig. Er is meer context nodig. Voor hetzelfde geldt neem je een extra schep avondeten, ter compensatie van het niet drinken van alcohol, ik noem maar een voorbeeld, en blijft je kcal inname gelijk.
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    Ik heb het uitgerekend en ik zou dus ronde 1400 kalorieen moeten eten om af te vallen ik ben 163 cm en weeg 86 ik ben 50 jaar. ik sport 1x in de week en voor de rest beweeg ik in mijn werk ( Veel lopen) Ik ben echt niet meer gaan eten ofzo ben er juist beter op gaan Letten..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2017 aangepast
    Opties
    Ik beweer ook niet dat je meer bent gaan eten, alleen hoe weet je dat? Noteer je alles in mfp? Noteer je elke kruimel? Bakboter, elk snackje etc. Meten is weten.

    Die 1400 is dat je bmr? Want als dat zo is dien je sowieso daar boven te eten. Je tdee is belangrijker want vanuit daar kun je proberen om -200 te eten.

    Feit is in ieder geval als je nu al drie weken stil staat, je dus teveel eet.
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    Ja die 1400 is mij tdee als ik af wil vallen ik ga vanaf morgen vanaf een lijstje eten misschien dat het werkt want dit wat ik nu doe werkt voor mij niet... maar ik dacht gewoon als je stopt met alchol dat je dan vanzelf af zou moeten vallen.. met elk dieet mag je geen alchol drinken vandaar. Ik noteer inderdaad echt alles 's morgens tijdens mijn ontbijt en daar houd ik mij dan ook aan.. kan ook hormonen zijn hoorde ik gister ( zit midden in de overgang ) en van diegene kreeg ik ook dat lijstje dus ik houd moed
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je valt af door een energietekort en of dit met of zonder alcohol is maakt niet uit. Je kunt dus prima alcohol drinken als je dit wilt, zo lang je dit maar opneemt in je kcal budget.

    De overgang kan meespelen, echter blijft de energiebalans alsnog leidend. Het is wellicht alleen dat je kcal wat meer naar beneden geschroefd moeten worden, of je verbruik omhoog in vorm van bewegen.
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    Dank je voor je reactie.
  • syl1967
    syl1967 Berichten: 2 Member
    Opties
    Overgang kan een oorzaak zijn, door je hormonale onbalans val je dan moeilijker af.
    Ikzelf zit op 1200 kilocalorieën en sport 5x per week.
    3x cardio 2 kracht
    En nu pas val ik af, ben nu inmiddels van 79 naar 71 in schrik niet 3 maanden
  • syl1967
    syl1967 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik ben trouwens ook 50 en zit er middenin, dronk ook dagelijks 2 a 3 glazen droge witte wijn
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    > @syl1967 zei:
    > Overgang kan een oorzaak zijn, door je hormonale onbalans val je dan moeilijker af.
    > Ikzelf zit op 1200 kilocalorieën en sport 5x per week.
    > 3x cardio 2 kracht
    > En nu pas val ik af, ben nu inmiddels van 79 naar 71 in schrik niet 3 maanden

    Acht kilo in drie maanden is toch best goed?