Ik val maar niet af.. — Dutch (Netherlands)

Ik val maar niet af..

Opties
beukenoot
beukenoot Berichten: 12 Member
Hoi!

Ik ben nu zo'n 2maanden bezig met afvallen/droogtrainen. Vrouw, 20 jaar, 1.70 en weeg 72. Ik ben begonnen met 2000cal eten, maar heb dit sinds een maand verlaagd naar 1800. Nou weet ik dat het geen race is, maar een marathon, maar ik ben nog niets afgevallen, ben zelfs 0.5 aangekomen.. Ik sport minstens 5x - 7x pw (waarvan 2x pw Power, 1x core en minstens 3x pw fitness) de weegschaal geloof ik niet echt qua verhouding spiermassa en vetpercentage..
Zou ik mijn calorieën nog verder moeten verlagen naar 1600, of is dit echt te weinig? Hebben jullie hier ervaring mee, waarom het zo langzaam gaat bij mij?

Benieuwd naar jullie reacties!

Reacties

  • Bikkeltje
    Bikkeltje Berichten: 8 Member
    Opties
    Spiermassa is zwaarder als vet dus het kan zijn dat je wel afvalt maar door de spier opbouw het volgens je weegschaal niet zo is. Hoop voor je dat je je doel gaat halen. Veel succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je al ruim een paar weken stil staat dan heb je je onderhoud bereikt. Je kunt of minder gaan eten of je verbruik omhoog schroeven; meer gaan bewegen dus.
  • JennaCarolina
    JennaCarolina Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi,
    Waar ik zelf vaker mee in de knoop raakte is balans tussen afvallen en spieren opbouwen.
    Zorg er voor dat je de focus legt op spieropbouw en eet in verhouding meer eiwitten en (gezonde) vetten, de koolhydraten zijn ook zeker belangrijk ondanks veel taboe.
    Het zijn 3 groepen waaruit je energie haalt.
    Aangezien je aan fitness doet zal dit helpen bij je trainingen. Wanneer je spieren opbouwen helpen deze je met meer verbranding. En daarmee bedoel ik dus vetverbranden.(sorry, ik weet dat je hier niet in gelooft) Maar kilo’s afvallen is ook spiermassa en vocht.
    Te weinig voedingstoffen in combinatie met veel trainen zorgen er voor dat je spieren verliest en daardoor dus weer minder energie verbruikt en dus weer minder moet eten. Helaas heb je die spieren wel nodig voor een gezond lijf.

    En de beste tip is naar mijn idee altijd; train voor meer kracht, conditie en flexibiliteit. Eet naar de behoefte van je lichaam niet je geest. Dan voel je je beter en een gezonder fysiek zal automatisch het gevolg zijn.

    *ik ben geen proffecional maar dit is hoe ik zelf train, en door meer spieren op te bouwen kan ik meer eten, WIN!

    Succes x
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Gaat er meer in dan eruit gaat kom je bij, gaat er minder in dan val je af. Niet moeilijk denken. Zodra je onder je kcal behoefte zit val je af,erboven kom je bij. Je kan indd spelen met je macro's om een optimale training na te streven. Veel eiwit zorgt voor verminderde spierafbraak bij het cutten. Veel eiwit in je bulk zorgt voor meer spieropbouw maar ook vetmassa (zo weinig mogelijk vetmassa is dan het doel, de zogeheten clean bulk en clean cut).