verhoudingen aanpassen — Dutch (Netherlands)

verhoudingen aanpassen

Opties
Is er ook al een mogelijkheid om de verhoudingen aan te passen.
Nu staan ze gewoon 50 , 30 ,20 maar zou deze graag aanpassen.
Kan het zo ook wel zien maar was makkelijker om het bij te houden.
Ben intussen 4 weken bezig maar 1kg kwijt, ben wel 3% vet kwijt.
Na een half jaar geen fitness meer gezien te hebben wegens rugblessure ben ik van 8% naar 18.9% vet gegaan.

In mijn Cut-periode verandering ik meestal de verhoudingen naar 40Koolhydraten 40eiwitten en 20vetten.

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Als je naar home/mijnhome en dan goals/doelen gaat kan je ze aanpassen. Moet je voor custom/aangepast gaan!
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    dank je wel, zal ik is bekijken
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Heb hem zelf ook ingesteld op 40/40/20. Vind het sowieso een fijne verhouding trouwens!
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    Nu staat het op 40 40 20 voor een maand. Erna naar 35 koolhydraten
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    en dan meer protein?
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    en dan meer protein?
    Ja dan de proteïnen omhoog en vetten laten staan want dat zijn de gezonde he
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Zeker! En k zou niet zonder mn pindakaas willen ;)
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    Pindakaas mmm zo lekker.
    Zou ik ook niet willen missen.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ben de laatste tijd trouwens er van de notenpasta's zoals amandelpasta en hazelnootpasta, ook bodyenfitshop.nl heeft ze goed geprijst.

    En zelf te maken is goed te doen!
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    ik bestelde alles via XXL maar ik ben nu ook aan het zien op body en fit, ivm eiwittenshake's, XXL heeft er isolaat zijn het wel maar daar zit bijna niets vet in, ideaal smorgens en zeker 's avonds voor het slapen
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    XXL en Bodyenfit, ik zit laatste tijd ook wel eens op XXL te kijken maar b&f weet ik in elk geval dat kwaliteit en prijs verhouding erg goed is. Zal misschien ook niet veel verschillen.

    Isolaat van b&f vind ik echt top spul, goed oplosbaar en smaak is top. Wel wat prijzig. HEb nu een budget protein: Total protein ook van eigen merk. Werkt ook prima en smaakt goed dus ik denk dat ik over ben. (bijna helft goedkoper dan isolaat)
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    ik moet straks toch eens goed kijken op b&f.
    Mijn isolaat vliegt erdoor aangezien ik alleen isolaat neem en geen whey voor de vetten.

    Heb je ook refeed dagen?
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    ik moet straks toch eens goed kijken op b&f.
    Mijn isolaat vliegt erdoor aangezien ik alleen isolaat neem en geen whey voor de vetten.

    Heb je ook refeed dagen?

    Ik probeer toch zeker wel minstends 1, liefst 2 keer per week aan te houden nu. Maar dan niet te extreem Beetje op algemene richtlijnen:
    Mannen:
    20% < = geen refeed nodig
    20% / 15% = 1 x per 2 weken
    15% / 12% = 1 x per week
    12% > = 2 x per week

    Vrouwen:
    30% < = geen refeed nodig
    30% / 25% = 1 x per 2 weken
    25 % / 16% = 1 x per week
    16 % < = 2 x per week (niet vanuit psychologisch oogpunt, refeed kan je helpen aan meerdere dingen om gewoon in track te blijven)

    Dit is in algemene zin dan ook de voordelen:
    minder trek in eten/snack food
    stofwisseling op gang houden
    verbetering hormoon werking (Leptine, die vetopslag deels regelt)
    Intensievere training
    spierwinst

    maar houd ik me wel aan wat dingen zoals
    - niet te veel over mn dagelijkse goal +/- 500 kcal
    - na het sporten (dan wordt het (glucose)voornamelijk in spier opgenomen en ten bate van herstel en bouw gebruikt)
    - tussen trainingsdagen, dus dan de dag erna ook trainen, omdat je veel carbs hebt werkt dat lekker
    (n intensieve/zware training om de spiermassa te behouden en zo ook om weer spiermassa aan te zetten)
    - weinig fructose en sucrose (kan in eerste instantie niet worden opgenomen in spier, wordt in je lever omgezet naar vet)
    - weinig vet
    (door het eten van vet komen er meer vetzuren in het bloed en samen met al dat glycerol (uit carbs) maak je dan veel meer vetopslag aan, en door de vetinname laag te houden gaat de energie naar spieromzet, die glycerol word zo geen vetcel (geberut als hij gecombineerd wordt met andere vetzuren) en kan zo makkelijker uit het bloed opgenomen worden en als energie gebruikt worden. *meer krachttoename..
    - liefst savonds (meest efficient)
  • Arabeat
    Arabeat Berichten: 6 Member
    Opties
    Voor cutten zou ik 40p 25k en 35v.. en het werkt! En dan is het gewoon voor lean te zijn, als je echt droog wil staan kan je zelfs naar 50p 20k en 30v gaan.. maar hangt natuurlijk ook af van je calorie inname
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Macro verhoudingen zijn voor iedereen verschillend. 40% proteïne is helemaal niet nodig. Niet in een cut en niet in een (lean) bulk. 2gr per kg lichaamsgewicht is meer dan voldoende en ook wetenschappelijk bewezen. Je KUNT kiezen voor een hogere eiwitinname als je in een extreme cut zit, om je een langer verzadigd gevoel te geven. Maar meer dan dat aan eiwit doet verder niets aan spierbehoud of spieropbouw.

    Minder kh is minder vocht vasthouden en dus zie je er droger uit. Kan zeker iets zijn om naar te kijken als je dat wilt nastreven.