Moeite om het aantal calorieën per dag te eten. — Dutch (Netherlands)

Moeite om het aantal calorieën per dag te eten.

Opties
Volgens de mfp app "mag" ik max 1395 calorieën eten. Via een topic op het forum las ik ergens dat je beter het BMR en TDEE uit kunt rekenen om de hoeveelheid kcal per dag te bepalen.

Mijn BMR is 1494 en TDEE 2054, berekend op de site van percentedge.com. De app van MFP heb ik nu ingesteld op 1600 kcal per dag en vul ik elke dag álles in om een goed beeld te krijgen waar het - blijkbaar - al jaren fout is gegaan.

Nu blijkt dat ik veel te weinig eet en dat dat mogelijk de reden is waarom ik niet afval. Mijn kcal per dag zaten rond 1200 - 1300 per dag. De laatste paar dagen is het me gelukt om rond de 1450 per dag te eten maar dan is dit voor mij nóg te weinig. Voor mijn gevoel eet ik de hele dag en heb ik nu een "Billy Turf" gevoel. Een opgeblazen en vol gegeten gevoel en ik word al misselijk als ik eraan denk dat er nog meer eten bij moet.

Hoe krijg ik de gezonde calorieën er nu bij zonder misselijk te worden? Val ik écht af als ik zoveel meer ga eten? Herkent iemand zich hierin en wie kan me tips geven?

Bedankt alvast!

Jikke

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Je valt minder af als je meer gaat eten
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Bereken eerst je bmr en TDEE, vis google genoeg calculators te vinden waar je mee uit de voeten kan. Dan ga je daar 200/300kcal onder zitten. Dan val je toch af. Als je onder je BMR gaat eten ga je crashen en val je niet ef omdat je lichaam in survival modus gaat. En het is ook nog eens hartstikke slecht voor je lichaam en organen. Succes met je doelen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    @Jikke66 zei:
    > Nu blijkt dat ik veel te weinig eet en dat dat mogelijk de reden is waarom ik niet afval

    Nee hoor. Als je niet afvalt over een bepaalde periode dan eet je teveel.

    @LucP1987 zei:
    > Als je onder je BMR gaat eten ga je crashen en val je niet af omdat je lichaam in survival modus gaat

    Incorrect. Er bestaat geen survival mode. Ja, je lichaam past zich aan aan het aantal calorieën dat je consumeert, maar de energiebalans blijft leidend.