Garmin Connect en Myfitnesspal — Dutch (Netherlands)

Garmin Connect en Myfitnesspal

Opties
Beste mensen,

Ik gebruik sindskort Myfitnesspal gekoppeld aan Garmin Connect; deze laatste is verbonden met mijn sporthorloge Garmin Forerunner 235. In Myfitnesspal heb ik een netto caloriedoel gedefinieerd en registreer ik dagelijks mijn voedingsinname; dit netto calorie doel en de ingevoerde calorieën zie ik ook netjes in Garmin Connect terugkomen. Ik heb mijn sporthorloge altijd om zodat mijn werkelijk calorieverbranding geregistreerd wordt. In Myfitnesspal, wordt op basis van mij werkelijke calorieverbranding dat door mijn horloge geregistreerd wordt een aanpassing gedaan in de voor mij vastgestelde netto calorie inname per dag. Tot zover gaat alles goed.
Echter, als ik de resterende calorie inname in Garmin Connect vergelijk met de resterende calorie inname in Myfitnesspal zitten er (grote) verschillen. Alles is op dit moment gesynchroniseerd en Garmin Connect geeft aan dat ik vandaag nog 1327 calorieën mag innemen, terwijl Myfitnesspal uitkomt op 1153 resterende calorieën.

Kan iemand mij uitleggen wat hier mogelijk de oorzaak van is?

Ik hoor graag. Alvast bedankt.
Groet, Jos

Reacties

  • marskorn
    marskorn Berichten: 1 Member
    Opties
    Goedemorgen hier hetzelfde probleem ik snap er niks van.
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Garmin pakt de doelstelling van MFP en telt daar bij op de actieve calorieën.
    Maar in de doelstelling van MFP zit al een schatting van actieve calorieën die je die dag zal verbruiken minus het aantal dat je ingesteld hebt om af te vallen.

    wat Garmin eigenlijk zou moeten doen is de werkelijk actieve calorieën nemen minus het aantal wat je ingesteld heb om af te vallen, datgeen wat je ingesteld hebt in MFP

    Tevens dacht ik dat MFP z'n berekening baseert op het aantal stappen dat je maakt, maar daar ben ik niet zeker van.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik zal even navragen hoe dit precies zit.
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Al een oplossing gevonden hiervoor? Ik heb nl ook hetzelfde probleem.
  • djmhstassen
    djmhstassen Berichten: 8 Member
    Opties
    Volg deze ook even, ivm idd de verbrande kcal die eraf gehaald worden.
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Ik zal even navragen hoe dit precies zit.

    Al iets kunnen navragen?
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    garmin gebruikt First Beat technology, en is daarmee (5~10%) veel accurater dan MFP in je calorieverbruik, MFP gebruikt gemiddeldes en heeft dikwijls de neiging om zwaar te overschatten. Dus als je je garmin altijd aanhebt (natuurlijk niet evident als je geen pols HRM gebruikt) zou ik zeker mijn centen in die bak gooien.

    edit: hangt af van je doel natuurlijk ook, wil je afvallen, en eet je bijvoorbeeld 30-40% van je extra verdiende Cal terug dan zit je altijd goed toch?, als je in maintenance zit, kan je ook gewoon over langere termijn bekijken wat het met je gewicht doet :)
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Dit begrijp ik zeker. Maar waarom synchroniseren de 2 apps niet?
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    viwa1975 schreef: »
    Dit begrijp ik zeker. Maar waarom synchroniseren de 2 apps niet?

    dat doen ze toch wel? Garmin geeft MFP door welke activiteiten en hoeveel calorieën je verbrand. MFP geeft Garmin terug hoeveel caloriën je eet. ze geven gewoon een ander beeld op je resterende calorieën. beide hebben dan ook een ander doel.
  • ZakaBent
    ZakaBent Berichten: 9 Member
    Opties
    MFP berekent je aantal verbrande calorieën en maakt een verschil met die van Garmin connect. Als je meer calorieën hebt bij Garmin connect, dan wordt het gezien als actieve calorieën gedurende de dag. Je kan het ook uitschakelen
  • 1975ikkie
    1975ikkie Berichten: 2 Member
    Opties
    ik heb mijn garmin sinds gisteren gekoppeld, ik mag nu ineens heel veel cal opeten 2500, terwijl ik op 1650 stond. zo lukt afvallen nooit !
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Kijk even of je instellingen goed staan en koppel opnieuw
  • nathalie1debacker
    nathalie1debacker Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi,

    De synchronisatie van activiteiten enz. loopt bij mij goed. Alleen heb ik een nieuw caloriedoel ingesteld in MFP maar in Garmin Connect blijft het oude staan.
    Verder krijg ik in Garmin Connect niet de ingenomen caloriën (ingegeven in MFP) te zien dus het resterende aantal cal. dat GC aangeeft wijzigt ook niet.
    iemand een idee?

    Txs
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Garmin gaat altijd uit van je BMR + TDEE, maar neemt niet het aantal calorieën over van MFP die je in mindering wilt nemen om af te vallen. overigens krijg ik wel die calorieën te zien in m'n Garmin connect.

    Je zou kunnen proberen om even de koppeling te verwijderen in beide apps en dan weer te koppelen.
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Mijn garmin en mfp werken sinds eergister niet meer samen terwijl ik niks heb aangepast. Balk vd stappenteller staat er wel maar blijft op 0 staan. Hebben alles al ontkoppeld en opnieuw verbonden werkt niet. Apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd en werkt niet. Garmin terug naar fabrieksinstelling en alles opnieuw verbonden en werkt nog steeds niet?? Hoe kan dit? Mijn gamin is pas 3 weken oud
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    jessy_1973 schreef: »
    Mijn garmin en mfp werken sinds eergister niet meer samen terwijl ik niks heb aangepast. Balk vd stappenteller staat er wel maar blijft op 0 staan. Hebben alles al ontkoppeld en opnieuw verbonden werkt niet. Apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd en werkt niet. Garmin terug naar fabrieksinstelling en alles opnieuw verbonden en werkt nog steeds niet?? Hoe kan dit? Mijn gamin is pas 3 weken oud

    Heb je bij de instellingen van MFP in de instellingen onder "stappen" weer je Garmin geselecteerd?
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Ja ook al geprobeerd maar werkt ook niet
  • Nikki__82
    Nikki__82 Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik heb ze nu wel eindelijk verbonden. Maar mijn Garmin wil zeggen dat ik met 1332 stappen.. 1101 calorieën verbrand hebt.. dat lijkt me niet helemaal correct..
    Jullie daar ook last van?
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    waarschijnlijk zit daar ook je BMR in.
    Wat staat er onder "gezondheidsstatistieken" en dan "calorieën", dan ff vandaag selecteren, dan zie je rust en actief los staan. (garmin connect app)
  • willyvdt
    willyvdt Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb al verschillende keren geprobeerd mijn Forerunner 235 te koppelen aan MFP maar het wil maar niet lukken. Al geprobeerd op mijn tablet Samsung A6 en op mijn smartphone LG G4. Nog iemand met hetzelfde probleem?