Wat in te voeren bij maaltijden met ouders? — Dutch (Netherlands)

Wat in te voeren bij maaltijden met ouders?

Opties
Hallo, ik woon nog thuis, nu hoe voer ik in wat ik 's avonds met mijn ouders eet, aangezien ik niet exact weet hoeveel van alles ik exact eet.

Reacties

  • sabrinabarbara
    sabrinabarbara Berichten: 5 Member
    Opties
    Zelf opscheppen en afwegen (digitale weegschaal onder je bord), dan weet je het zeker. Op deze manier heb ik pas geleerd hoeveel dingen echt wegen.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Alleen bij eenpansgerechten zoals macaroni is het lastig. Dan gewoon het totaalgewicht al leidraad nemen en inschatten hoeveel van ieder ingrediënt erin zit.
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    Ik weet niet of je er inmiddels al goed mee om kunt gaan maar ik heb het zelfde 'probleem'.

    Bijvoorbeeld wanneer wij veel groente eten, dan kies ik er voor dat te schatten. Hier kan niet heel veel mis mee gaan.
    Maar het vlees wat daar bij zit weeg ik bv wel. Of ik kijk op de verpakking en deel het aantal kcal door 3, en probeer zo gekijkmatig mogelijk te verdelen.

    Bij een salade het zelfde; de gerookte kip delen; ieder 2 gekookte eieren los op het bord zodat je weet wat je eet. (Ipv alles uit een grote bak opscheppen zonder enige idee hoeveel deel ei jij hebt geschept)

    Eigenlijk alles wat aanzienlijk verschil kan maken kun je , als je liever niet weegt, beter los op je bord doen. Door op de verpakkingen te kijken hoeveel kcal er in 1 stuk zitten, weet jij al gauw waar je ongeveer zit.

    Dit is niet perfect! Maar wanneer je liever niet continu met de weegschaal in de weer bent (wat ik kan begrijpen als je thuis woont) en je verder eerlijk tegenover jezelf bent kan dit al een stuk helpen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Zo doe ik het ook als ik ergens anders eet. De dingen scannen en controleren op kcal, en door aantal eters delen. Natuurlijk is dat niet zo strikt als afwegen, maar ik leer mijzelf aan hoog in te schatten