Aantal calorieën — Dutch (Netherlands)

Aantal calorieën

Opties
Hallo iedereen ik had even een vraagje:

Ik mag 18.020 kcal eten en dan zou ik 500 gram per week moeten afvallen zou dit kloppen?

Reacties

  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    nulletje eraf zou mee in de richting komen.
    je kan het goed berekenen op de volgende site gezondafvallen.net/cal
  • Mariavermeers
    Mariavermeers Berichten: 4 Member
    Opties
    Oeps ja dat was een typfoutje en wat is dan het aantal calorieën dat je mag eten? Het bovenste vakje, want de 2 samen dan kom ik uit op meer dan 3000 en dat lijkt me heel erg veel!
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Mariavermeers schreef: »
    Oeps ja dat was een typfoutje en wat is dan het aantal calorieën dat je mag eten? Het bovenste vakje, want de 2 samen dan kom ik uit op meer dan 3000 en dat lijkt me heel erg veel!

    Je BMR is wat je lichaam verbruikt om te kunnen functioneren, dan komt je activiteit erbij en dat totaal is dan wat je werkelijke verbruik globaal is op een dag. om af te vallen is het advies om het op een gezonde manier te doen 20% onder je behoefte te gaan zitten.

    3000 is wel wat hoog voor een vrouw, meestal zit een vrouw rond de 2000, bij intensief werk of sport zal het richting 2500 gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je bmr 3000 is dan ben of heel groot en zwaar, of je berekening is foutief.

    Mijn bmr is rond de 1500 denk ik, naar mijn tdee is bijvoorbeeld rond de 2500-2600. Jouw 3000 zou een tdee kunnen zijn?
  • Mariavermeers
    Mariavermeers Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik ben niet echt groot en ook niet super zwaar men bmi zit net onder de 25. Ik denk dat 1820 kcal. Dan wel kunnen kloppen die hier werden berekend, ik heb namelijk nog een vrij intensieve job.. tussen den 10.000 á 15.000 stappel alleen op de werkvloer dus.
    Bedankt voor alle hulp!:)
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    Hoi hoi, mag ik mee liften op dit topic?