Hoe kom je van eetbuien af?! — Dutch (Netherlands)

Hoe kom je van eetbuien af?!

Opties
Hoi!
Ik heb sinds 2 jaar ongeveer last van eetbuien, hierdoor ben ik ook 9 kilo aangekomen (?!). Dit wil ik er heel graag weer af hebben, maar ik weet niet hoe ik kan stoppen met de eetbuien. Heeft er iemand tips hiervoor? Alvast bedankt voor de reacties!

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Meerdere malen per dag kleinere porties eten. Zo heb je meer eetmomentjes dus vul je bij maar overeet niet met grote hoeveelheden
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Dankuwel voor uw reactie! Ik ga dit zeker proberen!
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    "Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar"
  • brittanyyy96
    brittanyyy96 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik heb hier ook sinds een jaar last van en probeer en nu vanaf te komen. Wat bij mij tot nu toe goed werkt is, zoals hierboven genoemd, meerdere kleine maaltijden per dag eten. Ook helpt het goed bijhouden van wat ik eet/de calorieën die ik binnen krijg enorm! Als je ziet hoe veel calorieën je tijdens een eetbui wel niet binnen krijgt (bij mij tenminste) schrik je echt. Als je er dan achter komt hoe veel gezonde, voedende dingen je op een dag kan eten voor hetzelfde aantal calorieën als in de snacks tijdens een eetbui, krijg je er steeds meer grip op. Ik gun mezelf wel af en toe iets lekkers, maar dan in kleine porties. Als ik mezelf de lekkere dingen volledig ontzeg weet ik dat het uiteindelijk in een mega eetbui gaat resulteren. Veel succes!
  • Salientje133
    Salientje133 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb ook heel veel last van eetbuien en het lukt mij er maar niet af te komen hoe moet ik dit nou gaan doen?!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eetbuien zijn een gevolg van iets. Een cue, trigger of gevoel bijvoorbeeld. Je zult erachter moeten komen waarom je ineens een eetbui krijgt. Dat is heel lastig, maar bij eetbuien is er altijd een onderliggend probleem.
  • nicky21075
    nicky21075 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ben bijvoorbeeld een ontzettende snoepkont. Een pak koekjes? Een keer inademen en het is weg. Of was moet ik eigenlijk zeggen. Ja het kost wat wilskracht, maar wat mij heeft geholpen is de bloedsuikerspiegel hoog houden. Ik eet 6 keer per dag kleine porties en regelmatig een stukje fruit ( appel/peer of een mandarijntje. Banaan zou ik niet te regelmatig nemen) Zo neem je steeds wat fruitsuiker tot je en voorkom je crashen en de vreetbuien.
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Dankjewel voor de reacties!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Succes!
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Dankjewel :)
  • Arabeat
    Arabeat Berichten: 6 Member
    Opties
    Meer volkoren eten.. krijg je verzadig (vol) gevoel van en ook meerdere keer kleine porties, veel vezels eten
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik heb er rond 3/4 uur 's middags last van.... En bij het ontbijt en de lunch neem ik altijd volkorenbrood, maar toch bedankt voor je reactie! :)
  • Terah_nf
    Terah_nf Berichten: 2 Member
    Opties
    Eetbuien hebben weinig te maken met eten. Boeken die je kunnen helpen zijn 'brain over binge' en 'the little book of big change'. De site lifeontellus.com heeft een hele goede cursus die je kan helpen.
    Succes!
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Dankjewel ik ga er naar kijken! :)
  • ankieb1
    ankieb1 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi,
    Ik heb er ook last van. Nouja, had.
    Je moet even doorzetten en na een week merk je dat het vanzelf minder wordt.
    Krijg je “ honger” pak dan een stuk fruit of een kop thee. Ga een eindje wandelen en probeer de gedachte weg te duwen. Denk aan hoe trots je zal zijn als je gewicht naar beneden gaat . Alle kleine beetjes laten staan helpt daarbij. Gun je in het weekend wat meer en geniet er dan ook echt van. Natuurlijk niet overdrijven .
    Het is even afzien, maar als jw na een paar dagen over een Bep punt heen bent gaat het ineens veel makkelijker . Echtwaar
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Dankjewel voor je reactie! Ik ga het proberen :)
  • EdithvanderBol
    EdithvanderBol Berichten: 6 Member
    Opties
    Uit eigen ervaring weet ik dat koolhydraten vragen om meer koolhydraten. Ga over op vetverbranding (ketogeen eten) en je eetbuien verdwijnen als sneeuw voor de zon. Doe t wel behoorlijk streng 20 Gr koolhydraten per dag maximaal. Anders blijf je trek houden. In middels ben ik sinds half december 2018 bezig en 8,5 kilo kwijt. Ik moet er nog heel veel maar ben verlost van de eetbuien. Google op dr. Westman, whitecoat video. En caseydurango.com. Die twee sites helpen je goed op weg. Succes!!!
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Tip, bij slechte trek eerst tandenpoetsen en dan water wegdenken. Kan zij. Dat je 1 dorst hebt en 2 je snacks minder lekker zijn door de tandpasta
  • Kameeltje92
    Kameeltje92 Berichten: 4 Member
    Opties
    Bij Kruidvat heb je vezeltabletten.
    Als ik er 2 van neem met een groot glas water, heb ik best een vol gevoel. En het is nog gezond ook :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik weet van mezelf als ik ontbijt met een kommetje yoghurt met wat fruit of iets dat ik het niet red tot de middag......dan krijg ik na 2 uur trek. Maak ik daarentegen een kom havermout klaar met wat fruit dan kan ik er 4 uur tegenaan.
    Kies dus bewust en wees niet bang voor koolhydraten.Koolhydraten worden teveel als de vijand gezien. Je motortje moet wel draaien en als je de juiste koolhydraten kiest dan is dat echt geen probleem.
  • heuvelvinger
    heuvelvinger Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik eet bijna altijd 2 eieren in de ochtend, daar zit ik meestal wel de hele dag vol van . En mijn go to snack is popcorn (zelfgemaakt) kan je best veel van eten voor weinig calorieën en er zitten vezels in