Plateau? — Dutch (Netherlands)

Plateau?

Opties
Hoi hoi. Ik heb even iets wat ik wil delen. 2 jaar geleden was ik 15kg afgevallen. In de loop van die 2 jaar kwamen er weer 9 bij. Nu was ik begonnen met de app en met kettlebell workouts. De eerste maand viel ik 4kg af maar nu gebeurd er op de weegschaal helemaal niks meer. Mijn lichaam vormt zich wel mooier alhoewel mijn spier percentage gelijk is gebleven. Ik hou mij nog steeds aan het aantal calorieën alleen probeer ik wat minder koolhydraten te eten en meer eiwitten. Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn,Ik merk dat als ik meer eiwitten eet er automatisch ook meer vetten inkomen.ook heb ik 1 keer een stuk gebak gegeten ter ere van mijn petekindje Zijn verjaardag maar dat zou toch moeten kunnen? Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Dit is toch niet het zogenaamde plateau want ik ben echt nog veel te zwaar. Nu heb ik ook de ziekte van hashimoto (schildklier) maar mijn medicatie staat goed ingesteld. En ik weet dat ik geduld moet hebben en dat het bij mij traag gaat. Maar geen verandering al +2 weken heb ik eigenlijk nooit eerder gehad. Ik ben gewoon bezorgd dat ik mijn motivatie zal verliezen hierdoor. Vandaar ik het even deel.

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Blijf werken! Het kan een plateau zijn waarop je zit. Je kan ook nog je kcal met 10% verlagen waardoor je op den duur weer afvalt. Tot die tijd is t volhouden, hoe moeilijk t ook is. Succes, je kan t!
  • Sannekuuh
    Sannekuuh Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ben in september begonnen met NewFysic. Zonder er Extra bij te gaan sporten zit ik nu na bijna 6 maanden op iets meer dan 16 kilo afgevallen.
    Ik heb ook gelezen dat er eigenlijk geen plateau bestaat. Het is allemaal een kwestie van wat eet je en wat verbrand je..
    Eet gezond. Drie maaltijden per dag, 2 tussendoortjes. Genoeg water drinken.
    Daar kom je al een heel eind mee. Succes!!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Een plateau bereik je in mijn ogen doordat je lichter wordt en je caloriebehoefte daalt. Als je je inname daar niet op aanpast bereik je een plateau. Je moet natuurlijk steeds opnieuw berekenen wat je verbruikt, en lichter lijf verbruikt minder.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Reken je BMR en TDEE weer opnieuw uit (liefst met vetpercentage) en kijk wat je nieuwe macro's worden. Kijk het dan weer een tijdje aan. Het is een marathon en geen race.