HIIT — Dutch (Netherlands)

HIIT

Opties
Hi allen,

Doen jullie weleens HIIT?
Zo ja wat zijn jullie ervaringen, tips en tops?

Ik ben benieuwd

Groetjes Sanne

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Hiit, de beste training die je kan doen om de vetverbranding te stimuleren, in mijn ogen dan.
    Door afwisselend te lopen en tot je max te rennen (1minuut lopen, 1.5 minuut rennen x 8 rondjes bijvoorbeeld). Dan gaat je hartslag omhoog. Zorgt ervoor dat je verbranding doorgaat lang nadat je training beëindigd is. Heerlijk om na de krachttraining te doen waardoor je helemaal stuk gaat! Let op: je gaat er wel flink van zweten!!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Werkt goed en als t geen extra is voor je verbranding omdat daar misschien verschillende meningen over zijn. Dan is het zeker heel goed voor je stamina of uithoudingsvermogen. Ik deed het in myanmar voor mijn birmees kickboxen altijd en moest dat doen. Nu doe ik meestal een drie verschillende sets
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    HIIT is idd heel goed voor je uithoudingsvermogen. Ik heb gehoord dat tabatha (?) sessies ook erg goed zijn voor vetverbranding. Zelf niet echt in verdiept dus misschien dat iemand anders hier nog op in kan haken :)?
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    Vind het een fijne training! Goed voor je conditie!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ben er een grote fan van en volg deze bijna altijd als ik ga naar de sportschool. 8 verschillende oefeningen, 3 rondes, 50 seconden knallen en dan 10 seconden om naar de volgende oefening te gaan. In de sportschool waar ik ga zijn er veel verschillende oefeningen en veranderen ze om de 4 weken het parcour, dus geheel nieuwe oefeningen
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Klinkt goed, ik heb niet een sportschool die zoiets doet geloof ik, dus moet het zelf maken.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Er zijn ook hiittrainingen op youtube!
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Maar jezelf een circuitje, bijv: AMRAP( as many rounds as possible, timer: 9minutes)
    - 10 pushups
    - 10 mountain climbers
    - 10 burpees
    - 10flutter kicks
    Binnen 9 minuten zoveel mogelijk rondes achter elkaar. Succes!
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik zag interessante vid op YT. 30 sec zo hard als je kunt rennen en dan een paar minuten rustig. 6 minuten,12 sets in totaal over 20 minuten. Gaf aanzienlijke verbetering in lichaamsfuncties, terwijl ze het maar 1 x per week deed. Ik heb het een tijdje op de sportschool gedaan, nadat ik over het uitvinden ervan gelezen had. Nu probeer ik het weer op te bouwen.
  • Kameeltje92
    Kameeltje92 Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik doe het 1x per week in een groepje in de sportschool onder strenge begeleiding..
    Spierpijn de volgende dag verzekerd! :P
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hoe zijn de verdere ervaringen met hiit.
    Wou het juist gaan doen als ik weinig tijd heb. Dus juist op de dagen dat ik niet naar de sportschool kan.

    Gezien mijn leeftijd moet ik wel wat voorzichtiger beginnen.
    Tips zijn welkom!

    Ohwja.. Wou het inzetten ter verbetering van de conditie en verbranden van calorieën
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Vorige week heb ik een half uurtje hiit functionele krachttraining gedaan, is mij erg goed bevallen. Ik ga dat vaker doen en pas dat toe in mijn weekschema als extra cardio. Voor de hiit training eerst een half uur op de crosstrainer en erna nog wat krachttraining tot het batterijtje echt leeg is.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    HIIT kan voordelig zijn om in een korte tijd een workout te doen, maar wanneer je HIIT goed doet (zoals eigenlijk wat CrossFit ook een beetje is) is het 'zwaarder' om van te herstellen. Als je HIIT zou willen toepassen om extra calorieën te verbranden in een cut, dan kun je beter kiezen voor iets minder belastend als LISS.
  • Hellen1828
    Hellen1828 Berichten: 1 Member
    Opties
    Wat is een Liss?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ff Google raadplegen.😉

    Dat is bewegen op een lage hartslag (60% van je max hartslag)zoals wandelen en fietsen.

    Ik loop dagelijks met mijn honden, dus dat zit wel goed.
  • Hendrikmsv
    Hendrikmsv Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey ,
    Vraagje : hoe stellen jullie een effectieve hiit workout samen? Of kan ik beter gewoon YouTube opzette en meedoen?
    Zo Ja iemand goeie tips?

    Mvg
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Ik heb een app, 7 minuten training, die geeft een soort van hiit training. Misschien handig om mee te beginnen.

    "Wat is 7 Minuten Training?
    Deze 7 minuten training programma is gebaseerd op HICT (hoge intensiteit schakeling opleiding), dat werd bewezen als de meest "veilige, effectieve en efficiënte 'manier om uw spieren en aerobe conditie te verbeteren.

    Het duurt slechts ongeveer 7 minuten, bestaat uit 13 oefeningen worden gedaan gedurende 30 seconden, met 10 seconden breekt tussen elke oefening. Het enige wat je gewoon een stoel en een muur nodig, herhaal 2-3 schakelingen volgens uw tijd.

    De 7 minuten training is ontworpen door Jordan & Klika, voor in de tijd beperkte mensen, helpen hen beheren en uitbreiden fysieke energie in zeer korte tijd, en kan overal worden gedaan.”

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.popularapp.sevenmins
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Even afgezien van het vreemde Nederlands, lijkt dit meer op Tabata. Daarnaast staat de beschrijving vol met onjuistheden zoals het verkrijgen van een platte buik.

    En als laatste... Wat is in vredesnaam een schakeling opleiding???
  • Consuela1971
    Consuela1971 Berichten: 19 Member
    Opties
    Op deze link staat het allemaal omschreven met wat praktische tips om te beginnen en waar je op moet letten.

    https://drogespieren.nl/cardio/hiit-workout-voordelen
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Even afgezien van het vreemde Nederlands, lijkt dit meer op Tabata. Daarnaast staat de beschrijving vol met onjuistheden zoals het verkrijgen van een platte buik.
    >
    > En als laatste... Wat is in vredesnaam een schakeling opleiding???

    Geen idee, het zal een automatische vertaling van Engels naar Nederlands zijn, zie je vaker van die vreemde teksten. Met een beetje fantasie begrijp je wel wat de bedoeling is.

    Het is een simpele app met simpele oefeningen. Stel me zo voor als je de hele dag op kantoor zit, dat je af en toe die oefeningen kunt doen.

    Ben er persoonlijk nog niet aan begonnen, maar het idee om zonder gym ook fit te worden, zoals met calisthenics, spreekt mij erg aan.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Tabata ken ik alleen van naam, maar lijkt op hiit en die 7 minuten app, zo te lezen.

    -------
    Tabata kun je best verwarren met HIIT. Sterker nog: een Tabata-training is een vorm van HIIT. De vorm van HIIT die je met Tabata doet is er eentje van 4 minuten. Je voert een oefening 20 seconde uit met maximale intensiteit en vervolgens houd je 10 seconden rust. Dit herhaal je 8 keer, waardoor je aan 4 minuten komt.

    https://www.womenshealthmag.com/nl/trainen/hiit/a25568144/waarom-tabata-circuit-workout-hiit-training/
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Hendrikmsv je kunt echt alle kanten op met HIIT. Ik denk, als meest voor de hand liggend, dat je op YouTube of internet wat workouts opzoekt en die volgt. De mogelijkheden zijn echt eindeloos met HIIT. B)
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Vandaag gestart met touwtje springen.
    40sec springen en 20 rust
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    7 repeats. Langzaam opbouwen
  • Rene_Sport
    Rene_Sport Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik doe op de sportschool mee met Les Mills GRIT Strenght. Dit duurt maar 30 minuten. Ik ben dat helemaal kapot. Heerlijk om te doen.