Cravings — Dutch (Netherlands)

Cravings

Opties
Hallo allen,

Ik merk sinds een paar dagen dat ik enorme cravings heb na mijn workouts.

Binnen 30 min na de workout neem ik een banaan en appel om koolhydraten(geloof ik?) aan te vullen en in de avond probeer ik altijd extra eiwitten tot mij te nemen.

Hebben jullie nog tips om de echte vreetbuien te voorkomen? Voedingsmiddelen of mindtricks om mij verder te helpen.

Ik hoor 't graag

Reacties

  • Anver77
    Anver77 Berichten: 46 Member
    Opties
    Als ik wat wil snoepen gebruik ik 85% chocolade of cashewnoten ;)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Eet je überhaupt wel genoeg over de gehele dag?
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > Eet je überhaupt wel genoeg over de gehele dag?

    Hi manga, ik eet mijn bmr calorieën op een dag, daarbij staan mijn macro's volgens plan verdeeld dus moet goed zijn?
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Denk even met je mee: miss dat je na je workout meer nodig hebt dan een banaan of appel? Want daar zitten voornamelijk koolhydraten en suikers in (naast de goede vitamines :)). Zeker als je regelmatig sport is een snack met goede koolhydraten, eiwitten en vetten goed. Probeer eens een smoothie te maken voor na je workout; banaan/appel, pindakaas en skyr/griekse yoghurt.

    Kun je hier wat mee?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Je BMR is wel weinig als je daar elke dag op zit. Reken je TDEE uit en ga daar onder zitten. Zeker als je intensief sport heeft je lichaam toch meer nodig dan je BMR wat fitnesspal aangeeft. Die is vaak heel erg laag namelijk. BMR is wat je lichaam nodig heeft om in leven te blijven :D
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @Morsalw zei:
    > Denk even met je mee: miss dat je na je workout meer nodig hebt dan een banaan of appel? Want daar zitten voornamelijk koolhydraten en suikers in (naast de goede vitamines :)).


    Fruit neem ik direct na het sporten in de auto, eenmaal thuis neem ik een bakje kwark en bak ik een ei of twee.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Hm oke dan lijkt het alsof je alld macro’s probeert te vervullen.

    Andere weg; eet iets meer dan je bmr per dag en kijk of de cravings weg gaan.

    En nog een andere invalshoek; net na je workout eet je een banaan en appel. Dat zijn best veel suikers in 1 keer, misschien dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt, en dat je bij de ‘crush’ ervan cravings krijgt.
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Sanne, meer eten dan je BMR!! Reken je tdee uit, (bmr + activiteiten niveau) en ga daar 10/20% onder zitten. Je kan t! Ik heb je al veel resultaat zien behalen. Keep it up
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Morsalw schreef: »
    Probeer eens een smoothie te maken voor na je workout; banaan/appel, pindakaas en skyr/griekse yoghurt.

    Smoothies worden meestal afgeraden door diëtisten enzo omdat een appel wegdrinken veel sneller gaat dan een appel eten en alle vezels al stuk zijn. Dan krijg je nog weinig verzadiging

  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Ik wordt een beetje verward geloof ik. Ik eet ong. 1700 kcal op een dag als ik daarboven zit val ik niet af. Daarbij eet ik via mfp ook een deel van de kcal die ik eraf sport.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Maar de 1700 die je nu eet is toch vast ruim boven je bmr? Wat is je bmr?
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Maar de 1700 die je nu eet is toch vast ruim boven je bmr? Wat is je bmr?

    Ik kwam een andere app tegen en die zei dat mijn bmr 1500 is en mijn tdee 2051 kan dat kloppen?
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    > @mrs_hekate zei:
    > Morsalw schreef: »
    >
    > Probeer eens een smoothie te maken voor na je workout; banaan/appel, pindakaas en skyr/griekse yoghurt.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Smoothies worden meestal afgeraden door diëtisten enzo omdat een appel wegdrinken veel sneller gaat dan een appel eten en alle vezels al stuk zijn. Dan krijg je nog weinig verzadiging

    Oh nu je het zo zegt, kan me er wel in vinden. Heb dat gevoel zelf niet, maar snap de beredenering
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Oké niet te laag in inname van calorieën dus. Dan goed kijken naar de producten die je eet. Ik noem maar iets....een kom havermout pap met wat fruit en chia/lijnzaad verzadigd meer dan een zak chips. Op zoek naar maaltijden die dus vullend zijn. Een energy bar is leuk en bevat de nodige energie voor na het sporten maar de meeste stillen niet je honger. Vind ik altijd zonde van de calorieën. Neem dan gelijk die kom met kwark en fruit bijvoorbeeld
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    > @SanneVink050891 zei:
    > > @Sandraatje123 zei:
    > > Maar de 1700 die je nu eet is toch vast ruim boven je bmr? Wat is je bmr?
    >
    > Ik kwam een andere app tegen en die zei dat mijn bmr 1500 is en mijn tdee 2051 kan dat kloppen?


    Zou kunnen kloppen, misschien even kijken hoe verschillende sites overeen komen
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > Oké niet te laag in inname van calorieën dus. Dan goed kijken naar de producten die je eet. Ik noem maar iets....een kom havermout pap met wat fruit en chia/lijnzaad verzadigd meer dan een zak chips. Op zoek naar maaltijden die dus vullend zijn. Een energy bar is leuk en bevat de nodige energie voor na het sporten maar de meeste stillen niet je honger. Vind ik altijd zonde van de calorieën. Neem dan gelijk die kom met kwark en fruit bijvoorbeeld
    >
    >

    Ik eet vrij clean, haal mijn stoffen uit natuurlijke producten en vlees/eieren. Heb namelijk allergie waardoor ik amper bewerkte producten kan eten. Chips is dus al een no go en energie repen zelfde, mits ik ze zelf maak van noten en havermoutvlokken