Macro's — Dutch (Netherlands)

Macro's

Opties
Hallo,

Hebben jullie websites of bronnen die goede informatie geven over het percentage eiwit, vet en koolhydraten in voeding?

Ik merk dat ik het lastig vind om de verdeling van mijn macro's goed in balans te houden/krijgen.

Alvast dank voor de tips :)

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Er zijn wel van die standaard verdelingen, maar het hangt er maar net vanaf wat je doel is, maar ook wat je doet qua sport. Macro-indeling is echt heel persoonlijk (denk hierbij aan koolhydraat-tolerantie of geslacht).

    Hieronder zie je zo'n algemene verhouding, waar bijvoorbeeld bij koolhydraten in een vetverlies fase laag worden gehouden

    qucpbhpuc8ud.jpg

    Maar dat betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Vandaar ook; macro verhouding is persoonlijk en op de individu gericht. Maar wellicht helpt dit een handje.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb hier net een bericht geplaatst en deze moet plots goedgekeurd worden? Is dat gebruikelijk?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan maar nogmaals plaatsen.

    Macroverhouding is heel persoonlijk, omdat ieder individu anders is en in een andere situatie zit (denk aan lichaamssamenstelling, koolhydraat-tolerantie, mate van sport en welke sport, geslacht etc.).

    Hieronder een algemeen plaatje over verhoudingen en wat men bij bepaalde fases kan toepassen.

    781rc2b7kkui.jpg

    Wellicht helpt dit een beetje?
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Dan maar nogmaals plaatsen.
    >
    > Macroverhouding is heel persoonlijk, omdat ieder individu anders is en in een andere situatie zit (denk aan lichaamssamenstelling, koolhydraat-tolerantie, mate van sport en welke sport, geslacht etc.).
    >
    > Hieronder een algemeen plaatje over verhoudingen en wat men bij bepaalde fases kan toepassen.
    >
    >
    >
    > Wellicht helpt dit een beetje?

    Ik ben meer op zoek naar een site waarje ziet hoeveel macro's er in een voedingsmiddel zitten bijv. Yoghurt, fruit, melk, etc.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oh, dan is de voedingswaardetabel wel relatief betrouwbaar. Maar die staan meestal ook gewoon op de verpakking?