Wie is vegetarisch/veganist? — Dutch (Netherlands)

Wie is vegetarisch/veganist?

Opties
loesietju
loesietju Berichten: 40 Member
Hey,
Ik ben Lisa, 29 jaar en vegetarisch met heeeeeeeeel af en toe met uitzondering een stukje vis (vooral op restaurant als er geen goede alternatieven zijn). Graag zou ik in contact komen met mensen die net als mij vegetarisch zijn of veganist. Ikzelf ben er al een tijdje over aan het denken om in de toekomst volledig over te stappen op vegan, omdat ik het toch wel moeilijk heb met het dierenleed en de leugens van de voedingsindustrie. Langzaam aan probeer ik over te schakelen op plantaardig maar mijn kennis is voorlopig niet altijd ruim genoeg om het dierlijke van het plantaardige te onderscheiden op de verpakking. Groetjes

Reacties

  • nacpb
    nacpb Berichten: 1 Member
    Opties
    Ha,
    Ik eet inmiddels een aantal maanden veganistisch, met net als jij af en toe een uitzondering als er geen andere (fijne) opties zijn.
    Wat vind je lastig in het maken van het onderscheid? Tijdens het boodschappen doen let ik op de ingrediëntenlijsten op de verpakkingen, voor recepten zoek ik op internet naar lekkere vegan opties. Daarmee red ik het wel... Jij?
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Hey,
    Thx voor je reactie.Welja ik heb het voornamelijk moeilijk om zeker te zijn of iets volledig vegan is.Neem nu bvb koekjes, je ziet dat er geen eieren inzitten enz maar misschien is er toch wel iets aan toegevoegd dat toch dierlijk is of eruit afgeleid en dat ik het gwn niet weet omdat ik de naam ervan niet ken.Bestaan er hier lijsten van ofzo? Kvind het wel stoer van je dat je volledig vegan bent
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik ben sinds een jaar veganist. Mijn tip is om een keer mee te doen aan de Vegan Challenge. Dat helpt je een heel eind op weg qua kennis over veganisme
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Bedankt voor de tip!Zal ik zeker doen
  • Stepperdestep
    Stepperdestep Berichten: 3 Member
    Opties
    Ja, ik ben sinds zo'n drie maanden veganist en hiervoor was ik 17 jaar vegetariër. Ik gun mezelf een overgangsperiode waarin ik af en toe ene fout zal maken. Ook zijn er op internet lijstjes te vinden met vegan producten bij verschillende supermarkten. Handig voor als je een keer iets kant-en-klaars wilt halen. Maar zelf maken heeft meestal mijn voorkeur. Daar wordt je vanzelf handig in zodat het niet eens zo heel veel extra tijd kost.
  • Jook890
    Jook890 Berichten: 0 Member
    Opties
    Hi Lisa,

    Ik eet nu zo ongeveer een jaar zo goed als veganistisch, met hier en daar de sporadische oeps-toch-ei-of-melk-in het gerecht, voornamelijk in restaurants en inderdaad buiten de deur. De vegan challenge is zeker een goede tip en er zijn zoveel websites met goede informatie en recepten, bijvoorbeeld https://wiki.veganisme.org/index.php/Hoofdpagina. Waar ikzelf tegenaanloop, is dat ik veel gerechten niet echt smakelijk vind of dat het zo eentonig wordt. Ja die tofu kennen we nou wel. Ook kan ik niet tegen bewerkte sojaproducten zoals sojayoghurt of andere zuivelvervangers. De burgers zitten ook vaak vol troep dus hoewel ik heel graag plantaardig eet, vanwege indd dierenleed en milieu maar toch voornamelijk mijn gezondheid, ik blijf het een lastige onderneming vinden. Ervaren meerdere mensen dit?

    Hoe vergaat het jou nu?
  • marianallouch123
    marianallouch123 Berichten: 1 Member
    Opties
    > @loesietju zei:
    > Hey,
    > Ik ben Lisa, 29 jaar en vegetarisch met heeeeeeeeel af en toe met uitzondering een stukje vis (vooral op restaurant als er geen goede alternatieven zijn). Graag zou ik in contact komen met mensen die net als mij vegetarisch zijn of veganist. Ikzelf ben er al een tijdje over aan het denken om in de toekomst volledig over te stappen op vegan, omdat ik het toch wel moeilijk heb met het dierenleed en de leugens van de voedingsindustrie. Langzaam aan probeer ik over te schakelen op plantaardig maar mijn kennis is voorlopig niet altijd ruim genoeg om het dierlijke van het plantaardige te onderscheiden op de verpakking. Groetjes

    > @nacpb zei:
    > Ha,
    > Ik eet inmiddels een aantal maanden veganistisch, met net als jij af en toe een uitzondering als er geen andere (fijne) opties zijn.
    > Wat vind je lastig in het maken van het onderscheid? Tijdens het boodschappen doen let ik op de ingrediëntenlijsten op de verpakkingen, voor recepten zoek ik op internet naar lekkere vegan opties. Daarmee red ik het wel... Jij?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Als je op zoek bent naar tips en lijstjes volg dan een aantal Vegan foodbloggers. Living the green live zet elke week een lijstje met Vegan aanbiedingen in de supermarkt op haar blog. Lisa goes vegan, De groene meisjes, of Squatcillia die vegan is en fanatiek sport. Of oh my pie die heerlijke vegan taarten bakt. De lijst is eindeloos.
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Merci manga23!Goede tips!
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    maart 2018 aangepast
    Opties

    Voor vegans/vegetariers/gluten-intoleranten/low-carb/eiwitstrijders: bij de xenos kocht ik laatst Soy Bean Noodles van Go-Tan. Geweldig product.

    Per 100 gram 333 kcal --> 5,8 gr vet | 15,4 gr koolhydraten | (!!) 45,2 (!!) gram eiwitten

    Als ik de verpakking mag geloven, is dit product gemaakt van sojabonen en water. That's it!
    Enige mogelijke minpunt voor sommigen: bevat 15 gram suiker. Naar koolhydraat-ratio is dit behoorlijk veel.

    (ps. na deze reactie te hebben geplaatst, besef ik dat ik hem onder de verkeerde post heb gezet :wink:)
  • realgipsy
    realgipsy Berichten: 2 Member
    Opties
    Hoi Lisa en iedereen,

    Ik eet sinds 7 maanden ook veganistisch na twee maanden vegetarisch te hebben gegeten.
    Ik vind het een prettige leefstijl en hoop het nog mijn hele leven vol te houden.
    Ik wil nog een paar kilo kwijt maar het gaat helaas heeeel..... moeizaam.
    Het maakt me echt gelukkig dat ik eindelijk iets doe tegen dierenleed, had ik 30 jaar eerder moeten doen.

    Hopelijk maak je ooit de overstap.

    Groetjes.