Koolhydraatarm eten maakt fit?!
lmmulder99
Niet per se een discussie topic maar meer benieuwd of meer mensen dit herkennen ;
Sinds ik begonnen ben met dit afval traject ben ik meer eiwitten gaan eten en minder koolhydraten. Het wisselt sterk maar meestal zit ik de helft van de dagen op 50 gram koolhydraat en de andere helft rond/net boven de 100 gram.
Nu heb ik de afgelopen dagen ivm emotionele gebeurtenissen vollop koolhydraten gegeten (zowel uit snoep als uit brood, groenten etc)
En ik voel mij plots weer net zo ellendig als voor ik dit traject begon!
Futloos, de hele tijd moe, last van een opgeblazen buik/buikpijn, hoofdpijn.
(Deels kan de vermoeidheid en hoofdpijn natuurlijk door de emoties komen maar de rest is precies het zelfde als voor ik koolhydraten minderde)
Ik vroeg mij dus af of er meer mensen zijn die zich veel beter, fitter voelen wanneer er minder koolhydraten gegeten worden . Echt minder, niet niks.
Ben benieuwd !
Sinds ik begonnen ben met dit afval traject ben ik meer eiwitten gaan eten en minder koolhydraten. Het wisselt sterk maar meestal zit ik de helft van de dagen op 50 gram koolhydraat en de andere helft rond/net boven de 100 gram.
Nu heb ik de afgelopen dagen ivm emotionele gebeurtenissen vollop koolhydraten gegeten (zowel uit snoep als uit brood, groenten etc)
En ik voel mij plots weer net zo ellendig als voor ik dit traject begon!
Futloos, de hele tijd moe, last van een opgeblazen buik/buikpijn, hoofdpijn.
(Deels kan de vermoeidheid en hoofdpijn natuurlijk door de emoties komen maar de rest is precies het zelfde als voor ik koolhydraten minderde)
Ik vroeg mij dus af of er meer mensen zijn die zich veel beter, fitter voelen wanneer er minder koolhydraten gegeten worden . Echt minder, niet niks.
Ben benieuwd !
0
Reacties
-
Ik heb hetzelfde effect ! Ik probeerde eerst rond de 25 kh , maar aan de eind vd dag , kwam ik Ook uit rond de 50.
Soms wat hoger maar ik wil voorkomen dat ik boven de 80 uitkom . Want zodra ik hoger zit , voel ik Me ook minder energiek2 -
Ik heb exact het tegenovergestelde; gebrek aan koolhydraten = scenario voor lusteloosheid. Ik heb een dusdanige intensiteit van training dat ik zonder koolhydraten niet zou functioneren.
On a sidenote: als je na een bepaalde periode weer koolhydraten eet (of vet for that matter) die je een periode hebt late liggen of hebt verminderd, dan reageer je hier hoe dan ook op. Voorbeeld bij mezelf; ik eet bijna nooit frituur, maar áls ik het dan eet dan is dat vragen om buikpijn..1 -
> @itzhanne82 zei:
> Ik heb exact het tegenovergestelde; gebrek aan koolhydraten = scenario voor lusteloosheid. Ik heb een dusdanige intensiteit van training dat ik zonder koolhydraten niet zou functioneren.
- ik kan ook echt niet zonder khd..zou zo slap als n vaatdoek worden1 -
> @LucP1987 zei:
> > @itzhanne82 zei:
> > Ik heb exact het tegenovergestelde; gebrek aan koolhydraten = scenario voor lusteloosheid. Ik heb een dusdanige intensiteit van training dat ik zonder koolhydraten niet zou functioneren.
>
> - ik kan ook echt niet zonder khd..zou zo slap als n vaatdoek worden
Maar jij traint veel toch? Dan heb je khd echt nodig0 -
Maar jij traint veel toch? Dan heb je khd echt nodig0
-
Ik voel me ook veel fitter door koolhydraten te laten. Als ik ook meer eet ben ik ook slap, dipjes, val bijna in slaap in auto als ik rij.. meer huidproblemen bij meer koolhydraten, ...0
-
Ik denk dat het heel persoonlijk gebonden is. Er zijn mensen die heel goed op lage koolhydraten kunnen, en mensen die dat totaal niet kunnen, veelal de zeer fanatieke sporters die 4-6x per week in de spotschool een CF of KT schema volgen.
Maar ook wielrenners zouden niet zonder koolhydraten kunnen. Die eten sowieso veel kcal op een dag (tussen de 8000 en 11000 soms) Maar ja die verbranden natuurlijk ook gigantisch veel.
Ik ben zelf een echte broodeter, waardoor ik mezelf nooit de restrictie kan opleggen voor kh arm eten
0 -
This content has been removed.
-
Logisch inderdaad dat zeer actieve sporters niet zonder kunnen.
Ik zit ook zeker niet op 0 koolhydraten maar merk zo'n enorm verschil tussen er veel (lees 3 maaltijden vooral bestaand uit) en weinig van eten, dat het gewoon dom zou zijn als ik er veel van blijf eten0 -
Toch vind ik het interessant hoe het kan dat de een zich ineens beter voelt zonder koolhydraten (of heel beperkt) en de ander totaal futloos. Ik vind het ergens heel moeilijk te geloven dat mensen zich energieker voelen zonder koolhydraten, omdat dit tegen de fysiologie ingaat (KH zijn de 1ste bron van energie voor het lichaam en geven energie). Gebrek aan koolhydraten zou dus een futloos gevoel moeten geven. Daarom ben ik oprecht benieuwd hoe het kan zijn dat mensen het omgekeerde ervaren. Het enige wat ik mij zou kunnen voorstellen waar men een positief verschil (als je dat al zo kunt benoemen) bemerkt, is dat men voorheen meer koek, snoep, chips en dat soort snelle koolhydraten at en dit nu uitsluit. Ook het drinken van frisdrank hoort hier bij.
Wat is jullie mate van beweging, sport of training?1 -
Eens met bovenstaande. Heb ook altijd het idee dat bij de meeste kha zo goed werkt omdat ze dan suiker en troep laten staan. Ik eet 60% kh maar dan wel heel schoon en voel me beter dan ooit.0
-
Ik eet 60% kh maar dan wel heel schoon...2
-
@Billy8803 je hier bewust van zijn is sowieso een win-win situatie0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training