Appeldag — Dutch (Netherlands)

Appeldag

Opties
rs_b
rs_b Berichten: 76 Member
Hi all !
Wie wil zijn/haar ervaring delen over de appeldag???
En hoeveel appels eet je in totaal en hadden jullie ook een opgeblazen gevoel ervan?
Ik heb dit 1 dag gedaan.
7 groene appels, 16uur crackers en avondeten.
Sochtends 0.5 kilo erbij !!!!!!
Misschien deed ik het niet goed...
Ik hoor graag van jullie !
Groetjes Roos :#

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wtf is appeldag?! :D En wat is de reden dat je 1 dag lang alleen maar appels eet?
  • nhalli
    nhalli Berichten: 7 Member
    Opties
    Bizar. Nog nooit van gehoord en klinkt niet bepaald gezond. Je hebt eiwitten nodig anders gaan je spieren eraan en daar heb je niks aan.
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Nog nooit gehoord van appeldag. Ik eet elke dag 1 appel(pink lady) en 1 sinaasappel.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je hebt eiwitten nodig anders gaan je spieren eraan en daar heb je niks aan.
    Van 1 dag appels eten, hoe bizar ook, gaan je spieren er niet aan hoor. Het duurt wel even eer dat je spieren 'eraan' gaan :wink:
  • birgitvdgraaf
    birgitvdgraaf Berichten: 1 Member
    Opties
    Heb dit ooit gehoord, maar toen werden er maar twee appels op een dag gegeten. Niet de beste manier
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @birgitvdgraaf zei:
    > Heb dit ooit gehoord, maar toen werden er maar twee appels op een dag gegeten. Niet de beste manier

    Dat is te weinig natuurlijk:)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    Heb dit ooit gehoord, maar toen werden er maar twee appels op een dag gegeten. Niet de beste manier
    Maar kan iemand even uitleggen wtf 'appeldag' is?! :D Is het vanwege afvallen of iets? Of wat is het doel hierbij?

    Na wat gezoek in google kom ik het volgende tegen:

    Je doet een appeldag:
    * bij het begaan van een misstap binnen een dieet
    * als detox dag
    * bij de start van een dieet

    Voor een detox kun je het laten, want dat bestaat niet. Mij is even onduidelijk waarom je dit bij het begin van je dieet zou moeten doen. V.w.b. de misstap bij een dieet, waar men ws doelt op overeten, is simpelweg je overschot 'opvangen'. Maar áls je dat al wilt doen, zou je dat m.i. anders kunnen indelen dan alleen appels.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Wat is dit nou weer...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat is dit nou weer...
    Ik wacht ook op het verlossende woord... :#
  • pascalishier
    pascalishier Berichten: 21 Member
    Opties
    Ik ken wel een dieet met appelazijn en appels, als detox. (En dat voor 3 dagen ofzo)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ken wel een dieet met appelazijn en appels, als detox. (En dat voor 3 dagen ofzo)
    Mijn God, echt? Waarom zouden mensen zich in zo'n 'straf' begeven als a) detox niet eens werkt en onzin is en b) je op zoveel andere manieren een 'dieet' kunt indelen zonder dit soort extremen.
  • pascalishier
    pascalishier Berichten: 21 Member
    Opties
    Alles in de hoop slanker te worden, denk ik :)
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    appeldieet? https://www.afvallenexperts.nl/appeldieet/ Niets voor mij
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Thanks voor de link!

    Een zinsnede uit het artikel en mijn haren gaan overeind staan. Onzin van de bovenste plank weer:

    "Ooit droeg ze één van haar cliënten op om voor elke maaltijd één appel te nuttigen. Zo gezegd, zo gedaan, dacht de cliënt. Naast dat de cliënt niets veranderde aan het verdere eetpatroon was het eten van één appel voor iedere maaltijd genoeg om één kilo per week te verliezen."

    Ja, omdat je ergens anders iets weg laat en daardoor (wellicht nog steeds) een energietekort creëert. Oké, we gaan verder:

    "Doordat er voor een maaltijd een appel gegeten wordt zal het hongergevoel aanzienlijk minder worden. Hierdoor zal je minder eten tijdens de hoofdmaaltijd. Dit heeft als gevolg dat je minder koolhydraten binnen krijgt waardoor je af zal vallen."

    Wat denk je wat appels zijn? Eiwitbronnen? Maar zonder dollen. Wat hierboven staat is nonsens en niet een klein beetje ook. Hier wordt ook weer geïmpliceerd dat je van koolhydraten dik wordt. Dan ook nog wel een beetje vreemd dat ze appels aanraadt, waarbij appels koolhydraatbronnen zijn... Plus geeft ze eigenlijk antwoord op haar eigen vraag; wanneer je een appel eet voor je hoofdmaaltijd, eet je minder tijdens de hoofdmaaltijd... resultaat; energietekort. Daarnaast is het helemaal niet bekend of iemand minder koolhydraten eet. Het kan net zo goed zijn dat ze een stuk vlees laten liggen en dat zijn eiwitten.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Wat is dit nou weer...
    >
    >
    >
    > Ik wacht ook op het verlossende woord... :#

    Niet een appel voor elke maaltijd maar in de ochtend en middag groene appels om de dag mee te beginnen.
    Mijn collega deed dit met succes.
    Ik heb het nu ook geprobeerd en vroeg mij af of iemand dit kende.
    Niet dus :p :p
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @pascalishier zei:
    > Ik ken wel een dieet met appelazijn en appels, als detox. (En dat voor 3 dagen ofzo)

    Appelazijn is zo vies, dat lijkt me vershrikkelijk
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Ik denk dat een appeldag net zo goed werkt als een marsdag. Als je maar een te kort aan kcal hebt op een dag.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    Ik denk dat een appeldag net zo goed werkt als een marsdag. Als je maar een te kort aan kcal hebt op een dag.
    :D haha... Exact dit :#
    Mijn collega deed dit met succes.
    En waarom denk je dat dit met succes is geweest? :tongue: Dit ligt niet aan het eten van appels (verkeerde conclusie), maar zoals mrs_hekate al aangeeft; het energietekort.
  • sarahslimpie
    sarahslimpie Berichten: 5 Member
    Opties
    Daar heb ik nog nooit van gehoord dus helaas kan ik je geen tips geven... Ik vind het wel grappig klinken “appeldag”
  • Shanastacia
    Shanastacia Berichten: 11 Member
    Opties
    Appeldag doe ik als ik zwaar heb lopen cheaten of andere woord lopen Vreten haha ! 5 tot 7 appels vanaf dat ik opsta tot 1600 uur. Daarna bouillon soepje en avond gewoon gezond avondeten. (Afgewogen) zie het als detox dagje. Veel water drinken en thee zonder zoetjes of suiker.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    Maar wat is de reden dat je dan een appeldag doet na een cheatdag of weekeind? Waarom appels? Ik probeer het enkel te begrijpen, so don't get me wrong :#

    Detox bestaat niet. Het draait uiteindelijk allemaal om calorieën vwb afvallen. Appels zelf doen niets voor je op afval en/of detox gebied. Kun je net zo goed, als je al wilt compenseren, kiezen voor een vastendag. Want als ik het zo vluchtig lees eet je een stuk of 6 appels, zeg totaal 500-600 kcal... Dan een soepje, zeg 100-200 en dan avondeten wat afhankelijk is van wat je eet maar zeg zo'n 500-700 kcal. Dan kom je uit op ongeveer 1300-1400 kcal uit (als ruwe schatting dan hè). Voor iemand van bijvoorbeeld klein formaat en met afvallen als doel is dat een normale dag qua eten.
  • JoLein1402
    JoLein1402 Berichten: 16 Member
    Opties
    Appelciderdieet lijkt me dan weer wel wat..

    Stomme is, er is zoveel te lezen overal, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Appelciderdieet lijkt me dan weer wel wat..
    Waarom zou je zoiets doen? Voor het afvallen hoef je echt niet van die vreemde capriolen uit te halen :wink:
  • Shanastacia
    Shanastacia Berichten: 11 Member
    Opties
    Eindstand is voedsel het belangrijkste en beweging
  • JoLein1402
    JoLein1402 Berichten: 16 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Appelciderdieet lijkt me dan weer wel wat..
    >
    >
    >
    > Waarom zou je zoiets doen? Voor het afvallen hoef je echt niet van die vreemde capriolen uit te halen :wink:

    Hahahaha eens!