Verwarrend — Dutch (Netherlands)

Verwarrend

Goeieavond.

Sinds 2 weke gebruik ik deze ap.
Ik ben zuster van beroep en werk 28 uur.
Als alleenstaande moeder geen tijd echt voor sport.
Dus mezelf op 1500 cal gezet.
De eerste week vloog de kilo er af tot anderhalf en nu kom ik weer aan.
Terwijl ik zelfs onder de 1500 zit.

Drinken vind ik wel lastig aan Water .Met veel moeite op werkdagen kom ik niet aan de liter water.

Ik was nu zelfs aangekomen ..Hoe kan dit nou? Kan dit door vrouwen hormonen ofzo??
Wat doe ik fout?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2018 aangepast
    Meerdere vragen. Als ik zo vrij mag zijn;
    Dus mezelf op 1500 cal gezet.
    Op basis van?
    De eerste week vloog de kilo er af tot anderhalf en nu kom ik weer aan. Terwijl ik zelfs onder de 1500 zit.
    In het begin zal het bijna altijd vocht zijn wat het getal op de weegschaal doet dalen, maar wanneer je aankomt dan zou dat betekenen dat je niet (meer) in een tekort zit. Je geeft aan dat je zelfs onder de 1500kcal zit. Hoe hebt je dat 'gemeten'? Noteer je alles correct? Registreer je alles en daar bedoel ik mee echt alles? Mensen denken vaak een bepaald aantal kcal te eten, maar onder rapporteren vaak; ze krijgen meer binnen dan ze denken, Houd je exact bij wat je allemaal eet en drinkt?
    Hoe kan dit nou? Kan dit door vrouwen hormonen ofzo?? Wat doe ik fout?
    Daar kan ik pas iets over roepen als je wat meer informatie geeft (zie o.a. de vragen hierboven).
  • JenneP77
    JenneP77 Berichten: 18 Member
    Hoi.
    Het kan deels liggen aan het warme weer en je tijd vd maand. Maar probeer echt meer te drinken. Koop een flesje en neem die mee, zet het op een punt waar je vaak langs loopt en neem iedere keer een slok. Flesje werkt vaak beter dan een glas. Probeer 6 eetmomenten aan te houden, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Probeer hier vrienden te maken zodat je bij anderen in hun eetdagboek kunt kijken daar krijg je soms hele leuke ideeën over hoe jij het ook kunt doen. Je mag mij toevoegen hoor! Succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Probeer 6 eetmomenten aan te houden, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes
    Dat is niet nodig. Persoonlijke voorkeur is hierin leidend.
  • sybrichje
    sybrichje Berichten: 5 Member
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik probeer zo veel mogelijk alles te noteren wat ik eet .

    Het aantal calo is op basis van een advies van een vriendin die ook deze ap heefr
  • sybrichje
    sybrichje Berichten: 5 Member
    De flesjes advies heb ik gevolgd en dat gaat nu stuk beter super bedankt voor de tip
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    > @sybrichje zei;
    > Ik probeer zo veel mogelijk alles te noteren wat ik eet .
    Wanneer je stagneert is het JUIST de bedoeling dat je alles goed registreert, elke kruimel. Niet gokken, maar alles onbewerkt afwegen en invoeren. Het ligt bijna altijd aan voeding en de registratie daarvan.

    > Het aantal calo is op basis van een advies van een vriendin die ook deze ap heeft
    Mijn advies, ga eerst je bmr en tdee uitrekenen. Je kcal inname is nu op niets gebaseerd. En 1500 zonder context zegt compleet niks. Hoe is je vriendin op dit het gekomen, met welke gegevens en met wel uitgangspunt? Het is niet om je aan te vallen, maar om je inzicht te geven in waarom je de dingen heb gekozen waarom je ze gekozen hebt. Je geeft aan dat je zelfs onder de 1500 calorieën eet, maar hoe weet je dat? Registreer je alles? Het komt heel veel voor, en dat is vaak onbewust bij mensen die net beginnen of niet zo goed weten hoe ze dit moeten aanpakken, dat men onder registreert. Of niet eerlijk invoert wat men eet.
  • Shanastacia
    Shanastacia Berichten: 11 Member
    Crystel clean zonder koolzuur.... bij mij top variant en voor het afwisselen van water ;)
  • Shanastacia
    Shanastacia Berichten: 11 Member
    Clear