Wat gaat er fout? — Dutch (Netherlands)

Wat gaat er fout?

Hi MFP’ers!

Ik ben nu 2,5 week bezig met gezonder eten en vooral goed opletten en waar ik normaal gesproken vrij snel afval, blijft de weegschaal nu al 2 weken hangen (na een redelijke start). Superfrustrerend as you can imagine :)

Als iemand zin heeft om een kijkje te nemen naar mijn getrackte voeding en beweging en me kan vertellen wat ik fout doe, dan graag!

Alvast superthanks :)
Lisette

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik ben nu 2,5 week bezig met gezonder eten en vooral goed opletten en waar ik normaal gesproken vrij snel afval, blijft de weegschaal nu al 2 weken hangen (na een redelijke start)
    dat je gezonder eet zegt niets tot je relatie met hoeveel kcal je op een dag eet. Daarnaast is het niet aan te raden om voedingsmiddel als 'slecht' of 'goed' te bestempelen, gezien je lichaam niet denkt in voedingsmiddelen, maar in eiwitten, koolhydraten en vet.

Als je niet afvalt, dan zou ik eens naar de hoeveelheid kcal kijken. Want het kan zijn dat je teveel eet t.o.v. je TDEE en dus gewoon in overschot of onderhoudsniveau zit, i.p.v een tekort (wat je nodig hebt om af te vallen).
  • lies__bert
    lies__bert Berichten: 3 Member
    augustus 2018 aangepast
    Maar gemiddeld 1200 per dag lijkt me niet teveel toch?

Daarbij lijkt het me handig om alles meer in detail te bespreken, want ik begrijp hoe het lijf werkt mbt koolhydraten, eiwitten en vetten. De inhoud van mijn post was bedoeld als een inleiding ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Maar gemiddeld 1200 per dag lijkt me niet teveel toch?
    In welke context? Voor de een is 1200 veel en veel te weinig (voor mij bijvoorbeeld) en voor de ander is dat 'teveel'. Spit even wat topics door om je kcal behoefte te bepalen en ga na of je alles juist en elke hap registreert.