Afvalmaatjes gezocht — Dutch (Netherlands)

Afvalmaatjes gezocht

Hi all,

Ik ben een 32-jarige man en dit is inmiddels mijn 3e grote afvalpoging. In het verleden ben ik al meerdere malen van 100+ afgevallen naar 88-90 kilo maar telkens weer teruggevallen in oude patronen. Op mijn 21ste was ik op mijn zwaarste (134 kilo) en ben toen succesvol in een jaar naar de 90 kilo gekomen.

Door de jaren heen heb ik gemerkt dat het mentale aspect van afvallen me het zwaarste valt. Eigenlijk ben ik altijd (te) zwaar geweest en mezelf dun in de spiegel zien voelde als iets waar ik maar moeilijk aan kon wennen.

Afgelopen jaar ben ik weer aangekomen van 92 naar 106 kilo. Dat is fors en het valt me in alle opzichten zwaar dat ik weer zover heb laten komen. Ik heb altijd het idee gehad van 'dit is mijn pad dus ik doe het ook alleen', maar ik merk dat ik juist wel wat sparringspartners kan gebruiken. Vandaar dus mijn bericht hier.

Sinds vorige week ben ik weer bezig met sporten (zwemmen) en meer op mijn eten letten. Ergens hoop ik een permanente aanpassing van mijn leefstijl te krijgen maar daar zal ik tijd in moeten steken. Het lijkt me mooi om via dit medium in contact te komen met mensen die dezelfde weg lopen als ik nu.

Je mag me toevoegen of een berichtje achterlaten. Account op MYP: NoMoreZer0Days

Groetjes,

Patrick

Reacties

  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Hoi Patrick , goed dat je de draad weer hebt opgepakt maar het zal een beetje een strijd blijven als je dat echt wil dan doe je het voor jezelf en zal het ook gaan lukken.
    Mijn doel ligt dichter bij maar ben gezondere keuzes gaan maken en meer bewegen doe cardio en beetje kracht training erbij en dagelijks wandelen . Kies vooral iets wat je leuk vind als dat zwemmen voor jou is nou prima toch 👍🏻
    Succes gr Yvon
  • zaalb
    zaalb Berichten: 1 Member
    Beste Patrick,

    Succes in je strijd tegen de kilo’s!
    Wat ikzelf een belangrijk aspect in dit verhaal vind is “waarom” je die keuze’s maakt in je eetgewoontes?
    Vaak liggen er toch andere problemen ten grondslag die leiden tot overgewicht.
    Stress, emotie eten etc.
    Dit zijn dan punten die ook aangepakt zouden moeten worden, om in ieder geval de slagingskans te vergroten.

    Heel veel succes!

    Groeten,

    Brian
  • 93saar
    93saar Berichten: 9 Member
    Hoi ik heb de zelfde problemen.
    Ik voeg je toe hier op mpf
    Je mag me ook toevoegen op Instagram als je wil. sarah_running93x
  • aazenjean
    aazenjean Berichten: 5 Member
    Hoi, hier ook zo'n jojo'er.

    Maar ik denk dat ik nu misschien wel een blijvende oplossing heb gevonden.
    Ik heb mij zo een activity tracker uurwerk aangeschaft.
    Die hou ik 24/24 u aan mijn pols.
    Hij meet nauwkeurig mijn dagelijks verbrandde caloriëen.
    In combinatie met MFP, kan ik dan makkelijk zien of ik meer caloriëen heb gegeten dan verbrand.
    In het begin was het echt wel slikken.
    Ik at wel 800 cal meer dan ik verbrandde.
    Maar met avondwandelingen, fietstochten en aanpassingen aan mijn eetpatroon, verbrand ik zo'n 400 cal meer dan ik opeet.
    Ik ben op die manier op een maand tijd een kleine 4 kg afgevallen.
    Slowly but steady. en dat bevalt bijzonder goed.

    Veel success.

    groeten,

    Jean-Pierre
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    4 kilo is best veel. Goed bezig!!!
  • pauljenneke1972
    pauljenneke1972 Berichten: 1 Member
    Hoi Patrick, ben ook sinds kort weer actief bezig mijn gewicht naar beneden te krijgen. Nu rond de 100 en ideaal gewicht op 85 dus heb nog wel even te gaan. Herken je jojo-patroon en vind het mooi dat je het mentale stuk benoemd. Geloof ook dat daar veel te halen is.
    Ben zelf met een aanpak aan de slag die zowel de voeding als de mentale, kracht en cardiotraining meeneemt. Is gebaseerd op een boek van Tom Venuto, “burn the fat, feed the muscle”. Werkt voor mij tot nu toe wel goed.
    Ben benieuwd hoe jij het aanpakt en wat we van elkaar kunnen leren. Veel succes in ieder geval.
    Groeten
    Paul
  • goudasglorie
    goudasglorie Berichten: 1 Member
    Hi Paul, ik heb veel steun (gehad) aan het boek 'de little black dress challenge', nu kan ik me voorstellen dat een little black dress rocken misschien niet je doel is..

    Maar wat voor mij veel inzicht gaf waren diverse 'saboterende' gedachten, waar ze vandaan komen en heel concreet handvaten hoe je ze kan tackelen. Een van de profielen is de 'dieter', misschien de moeite waard? Verder zal ik je als buddie toevoegen, kunnen we elkaar af en toe een steuntje in de rug geven!

    Groet, Rowanne