Minder vet! — Dutch (Netherlands)

Minder vet!

Hai allemaal ik ben Anouk.
Mijn calorieën doel behalen en niet overschrijden gaat prima. Alleen zit ik steeds te hoog kwa vetten dat ik binnenkrijg. Kan iemand me tips geven over wat voedingsmiddelen zijn met weinig vet?

Groetjes!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    wat is 'te hoog' qua vetten?
  • Anoukwmfp
    Anoukwmfp Berichten: 4 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > wat is 'te hoog' qua vetten?

    Zoals hier in de afbeelding te zien.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Ik weet niet welke producten je eet...
    Maar ik eet smorgens skyr. Naturel en gezoet met bloemenhoning.
    Verder veel kipfilet.
    En volkoren of zonnepit brood.

    Avond eten eet ik normaal... groente vlees aardappelen..
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    87 gram vindt ik niet erg hoog....
    Maar ik ben geen deskundige
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    De verhouding zoals in het plaatje is eigenlijk niks mis mee. Hoeveel kcal eet je? Alleen je eiwitten lijken erg laag t.o.v. de rest van je macro's. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar het aantal gram eiwitten moet tussen de 1,5-2gr per kilo lichaamsgewicht zijn (dus als je bijv. 60 weegt, zou je inname rond de 120gr moeten zijn).

    Vetten voor vrouwen kan prima tussen de 30-40% zitten qua macroverdeling, dat is alleen maar goed. Mits het wel de 'gezonde' vetten zijn. :smile:
  • Anoukwmfp
    Anoukwmfp Berichten: 4 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > De verhouding zoals in het plaatje is eigenlijk niks mis mee. Hoeveel kcal eet je? Alleen je eiwitten lijken erg laag t.o.v. de rest van je macro's. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar het aantal gram eiwitten moet tussen de 1,5-2gr per kilo lichaamsgewicht zijn (dus als je bijv. 60 weegt, zou je inname rond de 120gr moeten zijn).
    >
    > Vetten voor vrouwen kan prima tussen de 30-40% zitten qua macroverdeling, dat is alleen maar goed. Mits het wel de 'gezonde' vetten zijn. :smile:

    Ik eet 1.730 kcal per dag.
    Ik weeg 78 kilo en ben 176 cm lang.
    Mijn voedingspatroon verschilt heel erg per dag. Ik ben nieuw in het “afval gebeuren” en weet niet goed waar ik op moet letten.
    Misschien vind je het wat om vrienden te worden zodat we motivatie uit elkaar kunnen halen en je me wellicht wat kunt helpen?
    😊 laat maar weten!