Ik val maar niet (verder) af — Dutch (Netherlands)

Ik val maar niet (verder) af

Opties
Ik ben inmiddels 4 kilo kwijt en dat ging mooi geleidelijk. Ik hou me redelijk aan mijn calorie inname en sport ernaast. Echter blijf ik nu al paar weken op hetzelfde gewicht hangen. Ik ben zelf meer ernaast gaan sporten, maar het lijkt geen effect te hebben. Ik heb wel eens gehoord: spieren zijn zwaarder dan vet, maar ook daar merk ik weinig van. Iemand tips hoe je zo'n stop op het afvallen door breekt?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Heb je ook je vetpercentages gemeten? Het gaat om meer dan alleen één enkel getal waar je je op richt :)
  • thomasboy321
    thomasboy321 Berichten: 1 Member
    Opties
    Calorieën per dag met 100 calorieën verlagen, dan val je vanzelf weer af. Je lichaam is nu gewend aan deze calorieën en ziet het als ‘nieuwe onderhoud’. Als je je calorieën met 100 dropt zie je vanzelf resultaat
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Iemand tips hoe je zo'n stop op het afvallen door breekt?
    Ja, je kcal verlagen zoals Thomas al aangeeft. Je zit kennelijk niet meer in een tekort.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Je kan ook krachttraining gaan doen.
    Iets meer spieren geeft een grotere verbranding. Ook in rust.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    thomasboy321 schreef: »
    Calorieën per dag met 100 calorieën verlagen, dan val je vanzelf weer af. Je lichaam is nu gewend aan deze calorieën en ziet het als ‘nieuwe onderhoud’. Als je je calorieën met 100 dropt zie je vanzelf resultaat

    Da's dus maar gedeeltelijk juist en de rest is klinkklare onzin. Je lichaam went niet aan de calorie-inname. Als dat zo was zou er immers niemand meer sterven aan de hongerdood...

    Het is wel zo, dat hoe minder je weegt, hoe minder calorieën je nodig hebt. Even opnieuw berekenen dus!
    Ook kan het zijn dat je enkele weken niet afvalt, maar wel in omvang (taille, heupen) minder cm's krijgt. Goed dus om dat ook te meten!

    En weet je ook zeker dat je al je voeding nog juist invoert? Of dat daar met hoeveelheden gokken toch ook ruis kan zitten?

  • Moiralucia
    Moiralucia Berichten: 3 Member
    Opties
    Dank voor de reacties. Ik zit al op 1200 Kcal op een dag. Dus weet niet of het lukt en verantwoord is om daar verder onder te gaan? Verder doe ik eigenlijk alleen cardio, dus meer krachttraining is een goede tip. Ik weeg alleen mijn gewicht, dus zou kunnen kijken of er in vetpercentage wel verschil in zit. Ook kan ik kijken of ik mijn voeding juist invoer.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    1200 op een dag is behoorlijk weinig. Hoe heb je dat berekend? En wat is je BMR & TDEE? Voer je alles juist in?
  • Moiralucia
    Moiralucia Berichten: 3 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > 1200 op een dag is behoorlijk weinig. Hoe heb je dat berekend? En wat is je BMR & TDEE? Voer je alles juist in?

    Ik heb niet eerder mijn BMR en TDEE berekend. Dat komt uit op bmr1445 en tdee1680. Verder heb ik gewoon de vragen op deze app ingevuld en daar kwam 1200 per dag uit rollen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat verbaasd me niets, echter zou het voor mij een verrassing zijn als MFP een ander getal aan kcal als uitkomst geeft dan 1200. Mijn advies is altijd om NIET je kcal-inname via MFP uit te rekenen, maar middels een BMR & TDEE calculator en daarmee te starten.