Wat doen jullie bij moeilijke momenten — Dutch (Netherlands)

Wat doen jullie bij moeilijke momenten

Opties
Hoi iedereen,

Ik merk bij mezelf dat ik het alleen heel goed kan volhouden, Tot zelf er niet mee bezig te zijn, zeker tijdens het werk, of als ik bezig ben buitenshuis of thuis zelf.

Maar eens dat ik niets meer om handen heb, alles gedaan heb wat moest gebeuren en het tijd is om lekker in de zetel te gaan zitten, het wel lijkt of al het eten in de keuken naar me toeroept. Eet meeeee!!! Ik heb dan geen honger ofzo maar eerder het gevoel dat ik mis van verzadigd te zijn!!

En geloof me ik vecht er geen half uur maar gemakkelijk een uur tegen. En dan denk ik kom, kom ik neem eerst een stukje pure chocolade 72% ( om me dan niet zo schuldig te voelen, rijstwafels of , ongezouten nootjes of) de ene moment lukt me het om me eraan te houden, maar de andere momenten, neem ik nog een stukje, en nog eentje, en denk ik ja kben toch al slecht bezig dus ik neem wel een koek ( of 2,3,4 .... ) of chipje.

Hoe gaan jullie om met zulke momenten?

Momenteel heb ik een schema voor mezelf opgesteld om 1200 kcl te eten.

Ik ga speciaal met de fiets naar t werk! ( verbruik zo ongeveer een 300-350 kcl per dag) in totaal ben ik een goed anderhalf uur onderweg.
Daarnaast doe ik elke morgen buikspieroefeningen 10 verschillende setjes.

Ik eet s’morgens havermout en buiten dat eet ik in totaal 60gr rijst per dag verdeelt smiddags met een huisbereid slaatje en s’avond mager vlees/vis met groenten. Als ik een tussendoortje eet zijn het een stuk fruit met 0% Griekse yoghurt.

Ik ga me pas zaterdag terug wegen maar vrees dat er nog niet echt iets af is.

Gisteren was ik in een lange tijd alleen thuis, en met spijt in het hard moet ik
Zeggen dat ik me volledig heb laten gaan!

Reacties

  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    Ja heb drie dagen van deze enorme trek gehad.
    ben water gaan drinken of heb een appel gepakt.
    Nu vandaag weer brood gaan eten en merk dat dit wel de trek minder maakt omd at mijn voeding dus meer is geworden meer vult .
    Nu vandaag stress gehad en ja hoor mijn trek was er weer .
    heb water gedronken en gepraat erover . Mijn man snapt er niks van hij heeft de mazzel hij kan alles eten zonder aan te komen.
    Eigenlijk heb ik alleen de avonden last van trek buien .
    Deze komen meestal na het avond eten en tijdens het tv kijken.
    Uitzitten en vroeg naar bed wil ook wel eens helpen.
  • Rvdh4
    Rvdh4 Berichten: 3 Member
    Opties
    Maaltijdvervanger echt een aanrader en kan jezelf nog appel banaan iets toevoegen en je zit er goed vol van!
  • madinina1983
    madinina1983 Berichten: 6 Member
    Opties
    > @Damiet27 zei:
    > Ja heb drie dagen van deze enorme trek gehad.
    > ben water gaan drinken of heb een appel gepakt.
    > Nu vandaag weer brood gaan eten en merk dat dit wel de trek minder maakt omd at mijn voeding dus meer is geworden meer vult .
    > Nu vandaag stress gehad en ja hoor mijn trek was er weer .
    > heb water gedronken en gepraat erover . Mijn man snapt er niks van hij heeft de mazzel hij kan alles eten zonder aan te komen.
    > Eigenlijk heb ik alleen de avonden last van trek buien .
    > Deze komen meestal na het avond eten en tijdens het tv kijken.
    > Uitzitten en vroeg naar bed wil ook wel eens helpen.


    Ben blij te horen dat jij hetzelfde ervaart. En idd het gebeurd voornamelijk als de stress eindelijk mag gaan zakken.

    Langs de andere kant is het wel jammer dat je moet gaan slapen.

    Hoeveel kcl eet jij per dag?
  • madinina1983
    madinina1983 Berichten: 6 Member
    Opties
    > @Rvdh4 zei:
    > Maaltijdvervanger echt een aanrader en kan jezelf nog appel banaan iets toevoegen en je zit er goed vol van!


    Wat bedoel je met een maaltijdvervanger?
  • imkebel22
    imkebel22 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey !
    Ik heb hier ook enorme last van gehad nu heb ik dat opgelost met tussendoor altijd een kom met snoeptomaatjes en kleine zoete worteltjes voor me te zetten.
    Daarvan kan je blijven nemen zonder al die suikers binnen te krijgen. Uiteindelijk gaat het toch bijna altijd over ‘zin in eten’ en niet echt ‘honger’.
    Wat ik ook doe als ik weet dat ik effectief wel genoeg heb gegeten is een straffe munt kauwgom nemen of mijn tanden gaan poetsen. Erna smaakt je eten niet meer zo lekker en de munt gaat de honger tegen!
    Succes !
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    *Het kan ook zo zijn dat de werkelijke behoefte geen eten is maar iets anders. Bij mij is dat rust. Als ik moe ben is het beter even een powernap te nemen dan te gaan eten!
    *Verder merk ik dat extra groenten bij elke maaltijd de moeilijke momenten verminderd.
  • arnyater
    arnyater Berichten: 1 Member
    Opties
    Incalculeren in je dag doel,simpel! 200 calorien,je gesnoep heel precies bijhouden en stoppen eenmaal je die 200 hebt bereikt! Anders kiezen voor gezonde snacks zeer calorie arme snacks, rauwkost :rauwe wortelen en bloemkool in stukjes maar dan zonder de cocktail saus!
  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    Ik schommel eigenlijk tussen 1100 en 1300 kcal per dag .ook ben ik goed actief dus dat is wel handig moet ik zeggen.
  • mariscavisser
    mariscavisser Berichten: 8 Member
    Opties
    Misschien iets meer calorieën eten, waardoor je minder trek hebt.
    Ik probeer iedere dag wat calorieën over te houden, zodat ik 's avonds nog 2 crackers kan nemen.
    De ene keer doe ik er kaas op, de andere keer halvajam. Net waar ik trek in heb: zoet of hartig
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Eiwit rijk voedselzoals magere kwark en skyr geven lang een vol gevoel.
    Zo ook extra volkoren brood.

    Met knackers e.d. zou ik een hele dag honger hebben.

    Gezonde snacks zijn al genoemd. Verder is het belangrijk om patronen te doorbreken.

    Ik heb geen last van overgewicht maar ik ben gestopt met roken.
    40 sigaretten per dag. En al 15jaar niets meer.
    Ook niet gaan snoepen...
  • joyceo905
    joyceo905 Berichten: 17 Member
    Opties
    Je eet te weinig met 1200kcal per dag, dit is zelfs waarschijnlijk nog minder dan je BMR (ruststofwisseling).
    Zeker als je dagelijks 1,5 uur fietst mag je echt wel meer eten, ik zou niet beneden 1500kcal gaan zitten.
    Als je dat eet heb je wellicht ook minder de behoefte om op dat soort momenten te gaan eten.
  • wictionV
    wictionV Berichten: 3 Member
    Opties
    Before and after foto's bekijken als een reminder waarom ik niet moet ingeven.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dat is echt een goede tip, deed ik ook vaak.
  • KristellB
    KristellB Berichten: 3 Member
    Opties
    Heel herkenbaar. Vaak kan ik me wel inhouden. Puur door mezelf af te vragen of ik écht honger heb of puur 'voor de lol' wil snoepen. Vaak helpt het... Maar soms niet.
    Ik moet er ook bekennen dat ik net ben gezwicht een twix heb gegeten 🙈

    Maar dan weet ik me wel meteen te herpakken en dan ga ik morgen gewoon extra strak doen. Je mag best jezelf wat lekkers gunnen, als je maar zorgt dat het een beetje in balans is. Zo doe ik morgen dan een extra mager dagje, en extra lang sporten om de schade te beperken.

    En mocht het niet werken en je het alsnog terugzien op de weegschaal (hebben we allemaal), dan weet je in ieder geval waar het vandaan komt en haal je er extra motivatie uit.

    Succes! 😊
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Je mag je af en toe best verwennen
  • elvisdepelvis
    elvisdepelvis Berichten: 11 Member
    Opties
    Je mag jezelf best eens verwennen inderdaad. Maar beloof jezelf dan ook echt er uitgebreid van te genieten. Als je er heel erg van geniet dan kun je daar weer lang op tegen, waardoor je misschien ook langer geen cravings hebt.
  • WodanMax
    WodanMax Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik heb voor mezelf de regel als ik na 3 dagen nog die enorme craving heb, pak ik een stukje van iets lekkers waar ik al zo lang naar verlang, of haal ik wat ik op dat moment wil. Ik zorg dat ik niet teveel in huis heb, want ik weet dat ik dan zwakker ben.

    Vaak ben ik na 2 dagen al kwijt waar ik zo'n trek in had en is het over
  • larswever
    larswever Berichten: 1 Member
    Opties
    Praat over je doelen met andere mensen dit motiveerd erg om ie nog meer te bewijzen niet alleen aan jezelf maar dus ook aan die mensen en dan voel je je weer meer gemotiveerd en zal je niet zo snel iets pakken en tandepoetsen op tijd werkt voor mij heel goed en ben nu 17 kilo afgevallen in 3 maanden
  • rob662019
    rob662019 Berichten: 6 Member
    Opties
    Niet te hard voor jezelf zijn. En blijven vast leggen wat je eet. Altijd