op zoek naar gezonde maaltijd recepten — Dutch (Netherlands)

op zoek naar gezonde maaltijd recepten

Opties
hallo ,

ik ben vooral op zoek naar variërende gezonde recepten. ontbijt , middagmaal , avondmaal , tussendoortjes.
elk recept is welkom.
wil namelijk afvallen maar geen idee van wat ik zou kunnen eten.
dankje :D

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Denk vooral niet te moeilijk. Een gezond ontbijt is bv. yoghurt/kwark met granen (let erop dat er niet teveel suiker is toegevoegd) en/of vers fruit erdoor, of een bruine boterham met kaas!
    Als avondeten is er niks mis met aardappels/vlees/groenten :smile: of pasta met vis. Het zijn de sauzen en de kant-en-klaar producten die het minder gezond maken.
    En gezonde tussendoortjes: snackgroenten en fruit.

    Een lekker en gezond recept voor een lunchsalade:
    tonijn (uit blik/op water); 2 tot 3 stengels bleekselderij; 1/4 komkommer; gedroogde tomaat; olijven; friteslijn
    De helft van de tonijn met de friteslijn en wat water met de staafmixer glad pureren.
    bleekselderij,komkommer, tomaat en olijven klein snijden en door de rest van de tonijn mengen.
    Dan de gepureerde tonijnsaus erbij. Lekker hoor, evt met een (geroosterd) boterhammetje: jammie!
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik vind de gepofte Bulgur van de ah lekker in yoghurt Franse magere kwark. Ik doe er maar 15 gram in en dan kwark of magere yoghurt bij met rozijntjes of iets. De gepofte Bulgur heeft geen suiker toegevoegd en je kunt er lekker veel van eten want het bevat maar heel weinig calorieën.
  • Linda4298
    Linda4298 Berichten: 5 Member
    Opties
    Voor mij heeft het verminderen van koolhydraten enorm geholpen (lees -13kg). Als je bijvoorbeeld voor je normale portie pasta eens de helft van de pasta neemt en dubbele portie goed gevulde saus (dus veel groenten) is je maaltijd zeker zo vullend, voedzamer en een stuk lager in caloriën. Brood kan je bijvoorbeeld eens vervangen voor een flinke omelet.