Hallo iedereen! — Dutch (Netherlands)

Hallo iedereen!

JeroenDV84
JeroenDV84 Berichten: 3 Member
Hey iedereen,

Na een paar keer twijfelen en 1 keer met succes gebruik gemaakt te hebben van de app ben ik hier terug.

In de zomer van 2018 woog ik 100kg en vond ik het tijd om dringend iets aan men ongezond leven te doen.
Ik gebruikte deze app en viel redelijk snel af tot 95kg.

Spijtig genoeg kreeg ik dan te maken met een slechtere/drukkere/stressvolle periode op het werk waardoor ik in een depressie ben beland.

De slapeloze nachten, overdag dan geen fut, heel onregelmatig eten/ ongezond eten helpen nu echt niet waardoor ik nu 104,5kg weeg.

104,5kg voor man van 34jaar en ong. 1m80 is helaas veel teveel.

Stilletjesaan kruip ik uit het dal en hoop volgende maand weer aan het werk te kunnen gaan...

Bedoeling is dat ik vanaf maandag terug beetje structuur in men leven krijg en op vaste/ regelmatige momenten eet en dan zeker ook gezonder eet.
De app zal me hier dan zeker bij kunnen helpen om mijn vooruit gang te zien.

Ook ben ik sinds deze week weer beginnen joggen en ook daarvan moet ik weer starten van 0 maar alle begin is moeilijk zeker?

Ik zal regelmatig hier proberen te vertoeven zodat ik jullie ervaringen kan lezen en hopelijk kan dit me motiveren om het te blijven volhouden!

Reacties

  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Veel succes
  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Succes met je nieuwe start en zeker is dat begin weer even moeilijk maar als jè het echt wil dan gaat het je lukken
    Misschien kleinere doelen stellen en van daaruit weer verder gaan
    Ik had een vreselijke foto van mij op de koelkast geplakt 🙄 extra motivatie dat nooit weer
    Gr Yvon
  • elvisdepelvis
    elvisdepelvis Berichten: 11 Member
    Succes!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Begin heel rustig met hardlopen. Er zijn op internet diverse schema's te vinden. Van beginner tot gevorderde.

    Ik heb nu ook een flinke burn out. Maar sporten helpt me juist. Maar idd de slapeloze nachten kosten veel energie.
    Ik probeer dan ook zoveel mogelijk in de avond te sporten, dan ben ik moe als ik naar bed ga.

    Succes!
  • cityswimmertje
    cityswimmertje Berichten: 4 Member
    Ik had hier een hele reactie geschreven maar de plaatsing mislukte 🙄

    Veel succes
    PS probeer meer te fietsen of zwemmen en nu eerst kort te lopen om je gewrichten niet te veel te belasten. Eens je 10 of 15 kg kwijt bent meer lopen. Tegen dan lukt afvallen iets moeilijker en gaat dat lopen weer een boost geven.

    Hoe meer spieren je hebt, hoe beter je vetverbranding gaat. Dus negatief bezig zijn tot nu staat voor vicieuze cirkel. Positief bezig zijn zoals je nu wil doen beloont je met positieve golf. Ook emotioneel.

    Maar: nog interessanter. Als je conditie verbetert, dan gaat je lichaam je suikers uit je voeding als reserve zien en eerst je gestockeerde vetten verbranden. Dus hoe beter je conditie, hoe meer verbranding en resultaat, met reserve voor je langere trainingen!

    Wel voldoende eiwitten eten. Lees etiketten.
    Yoghurt wordt dan bv Griekse Total (check eiwitten/suikers/vetten en je snapt waarom).
    Crackers worden dan Sigdal (reden idem).

    Ikzelf neem herbalife ontbijt om ochtend zonder suikerpiek en bescherming spieren met eiwitten in te zetten.
    ‘s Middags slaatje met iets eiwitrijk (veel water drinken uiteraard).
    Ik eet om de 3 u tussendoortje en neem daarvoor box met vanalles mee.
    ‘s Avonds wat de pot schaft maar met minder koolhydraten en veeeel groenten (en genoeg vlees).

    Ik heb herbalife coach en ga met haar ook joggen eens per week. Dat motiveert.

    Op 11,5 weken 11,5 kg kwijt en -62 cm omtrek. In mijn P/R bericht dat ik net plaatste lees je waarom ik die kilo’s eerst aankwam.

    Succes
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Hardlopen is als je wat te zwaar bent idd niet goed voor je gewrichten. Stevig wandelen is wat verbranden betreft net zo goed. Je doet er alleen wat langer over.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Maar: nog interessanter. Als je conditie verbetert, dan gaat je lichaam je suikers uit je voeding als reserve zien en eerst je gestockeerde vetten verbranden. Dus hoe beter je conditie, hoe meer verbranding en resultaat, met reserve voor je langere trainingen!
    Onderbouwing? Welk onderzoek, wetenschappelijk onderbouwd, concludeert dat hoe beter je conditie is je lichaam suikers uit voeding als reserve gaat zien?
  • kaaskoekje
    kaaskoekje Berichten: 3 Member
    Onthoud dat het een lifestyle is, dus dat het vol te houden hoort te zijn! Althans, op een persoonlijk niveau. Wees dus al niet te streng voor jezelf, want anders word je knettergek.

    Om deze reden heb ik altijd wel een dagje in het weekend waar ik over mijn caloriebehoefte heen eet. Dat is geen probleem, heeft weinig invloed op mijn vooruitgang en het is fijn om dat jezelf een keertje te gunnen. Zolang je maar consequent blijft!

    Succes! :)
  • JeroenDV84
    JeroenDV84 Berichten: 3 Member
    Iedereen hier, Bedankt voor de steun en tips !

    Sowieso ga ik bij het lopen heel rustig opbouwen aangezien ik echt van 0 kom.

    Normaal had ik al de nodige beweging op het werk maar nu ik thuis zit heb ik niet veel beweging....
  • peetje37
    peetje37 Berichten: 7 Member
    veel succes Jeroen! 💪

    En als je nog " vrienden " nodig hebt.... mag je me toevoegen mocht je dat willen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hoi Jeroen,

    Welkom en succes. Stel gerust vragen hiero :)
  • jhuchshorn
    jhuchshorn Berichten: 8 Member
    Heel veel succes! Begin met stevige wandelingen, de frisse lucht zal ook je gemoedstoestand goed doen. Verder blijven 'praten en pillen' om niet terug te vallen. Sterkte!
  • InezGroenen
    InezGroenen Berichten: 2 Member
    Je zal versteld staan hoe snel je lichaam training opbouwt👍
    Ik heb ook een vicieuze cirkel...goede training, gezond eten en niets afvallen.
    Mealpreppen is echt TOP en kan je heel simpel houden...je komt er 👊👊