Hulp nodig — Dutch (Netherlands)

Hulp nodig

basbulder
basbulder Berichten: 2 Member
Dag allemaal,

Ik ben sinds half november aan het sporten en mijn voedingspatroon aan het veranderen. Mijn doel is om gewicht te verliezen door voeding en krachttraining. Ik volg sindsdien een 16/8 intermittend fasting schema doordeweeks, zaterdag ben ik wat minder streng wat dat betreft maar let er wel.

Ik merk dat ik hierdoor vrij laag in mijn calorieën zit. Doordeweeks vaak tussen de 1400 en 1800. in het weekend tussen de 2000 en 2500. Ik ben hiermee ondertussen 5 kg afgevallen. Echter blijft dit nu de laatste maand ongeveer hetzelfde. Daarnaast wordt ik ook maar lastig sterker in de gym. Ik twijfel of ik wellicht te snel in calorie ben gezakt, nu maar lastig afval en lastig sterker wordt. Stel dat dat het geval is, hoe los ik dit op.

181cm
104 kg naar 98.5 kg
Man
4 à 5 keer per week krachttraingen
1 keer per week boxen

Dit is voor mij de eerste keer dus hoop dat ik alles volgens de regels doe.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Echter blijft dit nu de laatste maand ongeveer hetzelfde
    Als jij meerdere weken op hetzelfde gewicht blijft, terwijl je als je doel afvallen hebt, dan ben je bij je onderhoud beland qua kcal. Je zult dus moeten zakken in je inname. Belangrijk hierbij is wel; registreer je alles juist en correct? Gezien je aangeeft dat je 'ongeveer' dit en dit aantal kcal eet. Je kunt pas iets concluderen als je de exacte data hebt.
    Daarnaast wordt ik ook maar lastig sterker in de gym
    Dit kan aan allerhande dingen liggen, zonder context is hierover niet veel te zeggen. Misschien is je programma niet juist, of herstel je te weinig etc.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Ik werd ook moeizaam sterker. En afvallen gaat heel langzaam. Echter mijn lichaam verandert wel.

    Sinds kort train ik met iemand samen. Nu wordt ik wel sterker omdat ik toch meer over de lijn ga, qua gewichten. Net even wat meer. Of net een herhaling meer.
  • Benjamin695
    Benjamin695 Berichten: 2 Member
    1400 a 1800 cal is weinig per dag dáárom geen fut in de gym. Eiwitten ophalen. Verteren ook trager
  • joyceo905
    joyceo905 Berichten: 17 Member
    Ik denk inderdaad ook dat je te weinig eet.
    Het beste kun je uitrekenen wat je op een dag verbrandt en daar ongeveer 500kcal onder zitten. Als je meer gaat eten probeer dan je eiwitten te verhogen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    [quote]Als je meer gaat eten probeer dan je eiwitten te verhogen.[/quote]
    Op basis van?

    Daarnaast is -500 kcal op je TDEE veel te random en een veel te hoog onnodig getal om mee te beginnen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hey basbulder,
    Probeer wellicht een andere samenstelling en minder zwaar. Kijk of dat nog effect heeft. Kleine stapjes tegelijk gaat het om en het is een marathon, geen sprint!
    Succes.
  • basbulder
    basbulder Berichten: 2 Member
    Thanks voor alle reacties.

    Ik ben iets meer gaan eten en merk dat ik wat sterker wordt.

    Daarnaast heb ik nu nog niemand waar ik mee train, dat is wel een goeie wellicht om wat harder te pushen.

    Ik heb mijn voeding heel precies bijgehouden maar termen als ongeveer slaan op een gemiddelde van meerdere dagen.

    Ik ga nu weer even een maandje knallen en zal dan mijn voorderingen bespreken :) Super dat jullie allemaal helpen.