Hoeveel eiwitten per dag, wil afvallen en spieropbouw — Dutch (Netherlands)

Hoeveel eiwitten per dag, wil afvallen en spieropbouw

FitPetter
FitPetter Berichten: 1 Member
Hoi allemaal. Wil deze winter flink aan de bak en afvallen. Maar daarbij ook flink wat spier opbouwen. Wat is de hoeveel eiwitten die ik moet hebben per dag en verschilt dat ook per dag(wel of niet trainen). En ik krijg de meeste binnen smorgens en smiddags terwijl ik savonds train, is dat handig...

Reacties

  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Eigenlijk niet heel moeilijk. Per pond lichaamsgewicht 1 gr eiwit. Hoe beter de eiwitten hoe beter het resultaat. (dierlijke eiwitten zijn het best) Wanneer je ze binnenkrijgt maakt niet heel veel uit. Maar ik zorg dat ik in mijn eetwindow (ik vast) alles binnenkrijg. Ik sport ook (meestal) tijdens mijn vast en daarna krijg ik mijn voedingstoffen , en dus ook mijn eiwitten binnen.
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    een conclusie van een artikel (volledige staat bij "nuttige artikelen")
    Het komt erop neer dat je eigenlijk niet teveel kan eten, wel te weinig....

    Conclusion on eating excessive protein

    I can see why Jose Antonio Ph.D. is willing to offer an A for finding randomly controlled research stating large amounts of protein causes renal problems. I couldn’t find any.

    What I did find is plenty of supporting research for no issues. Considering the upper limits of protein actually researched, 4g/kg/day is safe. Although, we can definitely eat too little protein.

    We must also review the ceiling of benefits with protein. Depending on your size and muscle mass, 2-4g/kg/day seems to be the max we can use before converting to glucose.

    Bodybuilders (or any athlete) on steroids do not play by the metabolic rules. They can get away with eating and utilizing more protein.

    So, please worry more about how much sugar you’re consuming than how much protein you’re eating.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Tussen de 1.2 - 2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht is meer dan voldoende. Als je in een tekort zit qua kcal zou je wat hoger, dus meer richting 1,8-2gr, kunnen omdat eiwitten langer verzadigen. Meer dan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht is niet nodig voor spierbehoud en/ of spieropbouw.
    So, please worry more about how much sugar you’re consuming than how much protein you’re eating.
    Want? Zonder context zegt dit vrij weinig.
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Wat de man met die uitspraak bedoelt is dat je van alle toegevoegde suikers (wat in bijna al het "gemaakte" voedsel zit dik wordt. Je hebt het uberhaupt niet nodig, suiker, want een lichaam kan prima functioneren op ketonen en anders maakt ze wel glucose van eiwit. (van je aminozuren dan..)
    Dan daarbij zijn ketonen betere "benzine" dan glucose.
    (vet = 8/9 cal. per gram tov 4 bij koolhydraten en eiwitten)
    maar he, ieder zijn ding natuurlijk. Doe je het goed op medium/hoog koolhydraten is dat awesome!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Wat de man met die uitspraak bedoelt is dat je van alle toegevoegde suikers (wat in bijna al het "gemaakte" voedsel zit dik wordt
    Dan snapt de beste man niets van fysiologie... Je wordt enkel dik van een kcal overschot, niet van koolhydraten. Dus die bewering is niet juist.
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    In mijn optiek is een kcal overschot niet de dikmaker, maar een insuline overschot. (ik geloof niet in een calorie is een calorie) Controleer jij je hormonen, dan ben je echt baas van je eigen lichaam. Dit bereik ik door IF, en Keto.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Dat mag je denken, maar is niet de waarheid. Je haalt daarmee alle wetenschappelijk onderbouwde artikelen onderuit. Plus veeg je de natuurkundige wet van de thermodynamica van tafel. De insuline hypothese is al tig keren onderuit gehaald. De energiebalans is nog immer leidend, wat betekent dat een overschot zorgt voor aankomen en een tekort voor afvallen. Tot nu toe is er geen nieuw of ander bewijs dat dit anders is.

    Maar als jij prettig voelt bij IF dan prima natuurlijk.
  • Petronelladesmit
    Petronelladesmit Berichten: 1 Member
    Eigenlijk wil je iets dat niet kan... afvallen en spieropbouw. Voor spieropbouw moet je meer eten dan je onderhoud (basismetabolisme) eten. Tijdens het afvallen kun je hooguit voor het onderhouden van je spiermassa gaan. Doordat je afvalt ga je de spieren beter zien waardoor het lijkt of ze groter worden. Maar dat is niet zo. Zie de website drogespieren.nl, erg informatief.
  • jhuchshorn
    jhuchshorn Berichten: 8 Member
    Online pdf "burn the fat, feed the muscle" is wellicht interessant voor je om te lezen. Succes!