Vrienden om mee te laatste kilo aan te gaan — Dutch (Netherlands)

Vrienden om mee te laatste kilo aan te gaan

Opties
Vaneske2019
Vaneske2019 Berichten: 4 Member
Hallo,

Ik zoek nieuwe vrienden om mee tips en trics te geven bij het afvallen..
Ik moet nog 10 kilo gaan, was al lang bij MFP maar omdat ik nu samen met de dieëtste werk had ze me aangeraden om met FatSecret te werken omdat je daar uw dagboek gratis kunt doormailen, maar ik heb gezegd (dat het niet mijn ding is) en terug naar MFP.. 🙂 dus je mag altijd een verzoekje sturen..

Reacties

  • Kvipenburg1319
    Kvipenburg1319 Berichten: 4 Member
    Opties
    Voeg mij maar toe ! Ik wil nog 13 kilo afvallen en probeer de koolhydraten te beperken! Zet hem op ! Groetjes Kimberley
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Vaneske, welkom en succes! Nog een paar te gaan, goed bezig. :)
  • beukenoot
    beukenoot Berichten: 12 Member
    Opties
    Goed bezig! Ik voeg je toe! Laatste loodjes wegen het zwaarst
  • patrickflorissoone
    patrickflorissoone Berichten: 11 Member
    Opties
    Ben 35 kg afgevallen in 7 maanden tijd. Mijn laatste 8 kg nog en dan heb ik mijn doel bereikt
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Hallo allemaal, kan ik met jullie meedoen? Gisteren heb ik deze App geïnstalleerd, dus ben nog aan het ontdekken. Hoe doe je mee? Iedereen toevoegen als vriend?

    Over mij; ik ben René en ga 10 kg afvallen in uiterlijk 20 weken B)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hallo allemaal, kan ik met jullie meedoen? Gisteren heb ik deze App geïnstalleerd, dus ben nog aan het ontdekken. Hoe doe je mee? Iedereen toevoegen als vriend?

    Over mij; ik ben René en ga 10 kg afvallen in uiterlijk 20 weken B)

    Hoi Reinder, je kunt andere gebruikers toevoegen door op hun naam te klikken in het forum en dan opent een venster. Daar op de naam klikken brengt ze naar hun profiel, waar je ze kunt toevoegen als vriend(in).
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Bedankt @LaurensE1 . Ik heb iedereen een invite gestuurd
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik wil er nog 2.3kg. Afvallen.
    De laatste loodjes gaan langzaam. Wil ook geen spiermassa verliezen.

    Je mag me toevoegen!
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Ik wil er nog 2.3kg. Afvallen.
    > De laatste loodjes gaan langzaam. Wil ook geen spiermassa verliezen.
    >
    > Je mag me toevoegen!

    Dat probeer ik ook, maar hoe doe jij dat zonder spieren te verliezen? Ik wil niet aan de poeders en probeer met kwark de eiwitten op te krikken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat probeer ik ook, maar hoe doe jij dat zonder spieren te verliezen? Ik wil niet aan de poeders en probeer met kwark de eiwitten op te krikken.
    Je hoeft niet aan de poeders; poeders zorgen er niet voor dat je je spieren behoudt tijdens een vetverlies fase. Wat je hier wel aan kunt doen, of althans... je spieren zoveel mogelijk te behouden is krachttraining en een niet al te groot tekort qua energieinname. Helemaal als je in een steeds lager vetpercentage komt.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    @itzhanne82 bedankt voor je antwoord. Nu zat ik gisteren 1500 calorieën tekort en merkte dat vandaag gelijk op de training, voelde wat zwakjes. Is dat voor iedereen weer anders en is daar ook gewenning?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    Hoe kom je in vredesnaam aan een 1500 kcal tekort? OF je hebt een enorm energieverbruik over de dag heen, waarbij het gat tussen je consumerende kcal en TDEE kcal veel en veel te groot is... OF je laat je verbruikte kcal bij je consumerende kcal optellen (wat niet heel handig is, gezien je nooit exact weet wat je verbrandt) waardoor er ineens een groot gat lijkt te ontstaan.

    Iedereen reageert in meer of mindere mate op een (groot) energietekort, maar een tekort is een tekort; je lichaam krijgt niet voldoende kcal binnen om op gewicht te blijven. Maar het ligt er maar helemaal aan wat je allemaal eet voor en na je training t.o.v. hoe je je voelt tijdens je training.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Mijn onderhoud is 2800. Bij 2300 viel ik niet echt af. Deels doordat ik niet zo nauwkeurig ben in registreren. Ben gezakt naar 2100. Ik eet veel skyr. Kipfilet en meergranen brood en eieren. 2 per dag.Avondeten doe ik gewoon met het gezin mee.

    3 a 4 keer in de week krachttraining en dan neem ik ook een eiwit shake.
    Ik val 0.2 a 0.3 kg per week af.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Qua kracht maak ik niet veel progressie.
    Omdat ik in een tekort zit en vanwege mijn leeftijd.
    En ja.. voel me ook weleens wat zwakker of heb soms minder energie. Dan doe je gewoon wat minder.
    Als je je weer sterk voelt, doe je wat meer.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Hoe kom je in vredesnaam aan een 1500 kcal tekort?

    Heb nog eens naar de instellingen gekeken en ontdekte dat ik mijn activiteitsniveau wat te hoog had ingeschaald. Nu lijkt het wat beter te kloppen en had een tekort van 400 ipv 1500.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Blijkbaar als je de hele dag sport en verder niets, dan moet je als zittend opgeven, anders telt je sport dubbel, als je synct met je sportwatch. Eigenlijk moet je die elke dag aanpassen. Is dat een manko van het programma?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Geen idee. Ik start op mijn Garmin de activiteit als ik ermee start.
    De stappen die ik normaal zet gedurende de dag, worden in mfp niet meegenomen in de verbrandde calorieën.

    Dus voor mij werkt het perfect.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn advies zou zijn om niet af te gaan op MFP als "voedingsdeskundige". Reken je BMR & TDEE uit op https://tdeecalculator.net/ en ga rond de 200kcal onder je TDEE zitten. Neem dat getal qua kcal als startpunt en stel bij waar nodig. Gebruik MFP alleen voor het tracken van je voeding.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    Resultaat van die tdeecalculator;
    ---
    You are a 51 year old male who is 193 cm tall and weighs 105 kg while doing Moderate Exercise.

    Your Maintenance Calories

    3,386
    calories per day
    23,701
    calories per week
    ---
    En daar 200 onder? Kan me amper voorstellen dat ik zoveel eet en snap niet dat ik niet afval.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    Het blijft een startgetal natuurlijk, maar in feite zou je moeten afvallen met 3000; dat is immers 300 onder je TDEE. Althans... theoretisch. Je hebt ook nog zoiets als een adaptief metabolisme, wat inhoud dat je lichaam heel snel went aan de verminderde calorieën. Dat heeft als gevolg dat men behoorlijk laag moet zakken voor gewichtsverlies. Ik heb dit ook. Ik train 6x per week voor de duur van 2 uur, wandel elke dag 3,5km en fiets na de krachttraining nog 20 min uit. Al met al meer dan 3 uur aan sport per dag (en dan ook nog rond de 15.000 stappen per dag). Ik val momenteel bijna niet meer af met een caloriebudget van 1900kcal op zo'n trainingsdag (op mijn rustdag eet ik 1500kcal wat basically mijn BMR is). Om maar een beeld te schetsen hoe dat eruit ziet.

    Wanneer je dus niet afvalt en het gewicht blijft staan voor de duur van een week of 2, dien je je kcal bij te stellen (of je verbruik omhoog te gooien), omdat je je onderhoud hebt bereikt. Vergeet daarbij ook niet dat je NEAT (Non-exercise activity thermogenesis) in een calorietekort vaak omlaag gaat omdat je (onbewust) spaarzamer met je energie omgaat en dus minder beweegt en dus minder verbrandt.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Bedankt @itzhanne82 , voor de nuttige info. Ik ben benieuwd of ik volgende week ben afgevallen.
  • hartonline
    hartonline Berichten: 6 Member
    Opties
    Vaneske2019 schreef: »
    Hallo,

    Ik zoek nieuwe vrienden om mee tips en trics te geven bij het afvallen..
    Ik moet nog 10 kilo gaan, was al lang bij MFP maar omdat ik nu samen met de dieëtste werk had ze me aangeraden om met FatSecret te werken omdat je daar uw dagboek gratis kunt doormailen, maar ik heb gezegd (dat het niet mijn ding is) en terug naar MFP.. 🙂 dus je mag altijd een verzoekje sturen..

    Ik had ook zo’n dietiste, ik moest me aan haar programma aanpassen, maar die vond ik niet pretting en dus verloor ik mijn motivatie. Een dietiste hoort je te ondersteunen en aan de klant aan te passen, maar daar was ze het niet mee eens.
  • Alexxis85
    Alexxis85 Berichten: 10 Member
    Opties
    > @Kvipenburg1319 zei:
    > Voeg mij maar toe ! Ik wil nog 13 kilo afvallen en probeer de koolhydraten te beperken! Zet hem op ! Groetjes Kimberley

    Hoi. @Kvipenburg1319 Ik las dat jij je koolhydraten beperkt houd? Mag ik je toevoegen als vriendin? Ik wil graag wat tips van je 🙊🙏🏼
  • Alexxis85
    Alexxis85 Berichten: 10 Member
    Opties
    > @Vaneske2019 zei:
    > Hallo,
    >
    > Ik zoek nieuwe vrienden om mee tips en trics te geven bij het afvallen..
    > Ik moet nog 10 kilo gaan, was al lang bij MFP maar omdat ik nu samen met de dieëtste werk had ze me aangeraden om met FatSecret te werken omdat je daar uw dagboek gratis kunt doormailen, maar ik heb gezegd (dat het niet mijn ding is) en terug naar MFP.. 🙂 dus je mag altijd een verzoekje sturen..

    Ik stuur je een verzoek, ik wil zelf
    15 kg kwijt.. Ik ben wel net begonnen, denk dat jij al wat verder bent? Hoe meer tips ik kan krijgen hoe beter 🙂