Iemand nog tips? — Dutch (Netherlands)

Iemand nog tips?

Opties
Alexxis85
Alexxis85 Berichten: 10 Member
Hallo Allemaal..
Ik ben opzoek naar ideetjes om meer eiwitten binnen te krijgen, ik heb gegoogled natuurlijk maar ben wel aan het uitproberen maar dacht misschien heeft één van jullie nog een lekkere originelen manier hoe ik mijn eiwitten binnen kan krijgen? Alvast bedankt😄

Reacties

  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik probeer elke dag minimaal 2x mijn lichaamsgewicht aan te houden elke dag, omdat ik veel aan krachtsport en dans doe. Daarnaast mag ik dan ook veel koolhydraten voor energie.

    Maar vergis je niet op rustdagen hou ik dezelfde hoeveelheid aan voor goed herstel, behoud en opbouw zeker nu ik afval en mogelijk verlies wat ik heb opgebouwd.

    Ik eet een eiwitreep per dag, meestal 1 eiwitshake en meestal een halve bak kwark (250 gr) aan het begin van de dag en 250 gram aan het einde van de dag, afhankelijk van het behalen van de macro's. Daarnaast eet ik veel dingen met eiwit op brood zoals 20+ kaas, kip of kalkoenfilet, zalm, tonijn, hüttenkäse, pindakaas en runderrookvlees.

    Ik heb ook minimale hoeveelheid aan vet nodig om gezond te houden en combineer het beleg dus soms met avocado als ik geen vette dingen als pindakaas of zalm gebruik bijvoorbeeld.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eitjes, kipfilet, vis of vlees. Shakes kún je doen als je echt in de problemen komt met het halen van je target qua grammen, maar zou persoonlijk altijd kiezen voor voedsel i.p.v. shakes of repen.
  • lieselottedebuck
    lieselottedebuck Berichten: 8 Member
    Opties
    Mugcakes
    Kwark
    Melk
    Tonijn
    Bonen, linzen
    Havermout
  • Alexxis85
    Alexxis85 Berichten: 10 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Eitjes, kipfilet, vis of vlees. Shakes kún je doen als je echt in de problemen komt met het halen van je target qua grammen, maar zou persoonlijk altijd kiezen voor voedsel i.p.v. shakes of repen.

    Bedankt voor de tips🙂 ik had idd shakes geprobeerd, maar dat vind ik echt niet te drinken.
  • Alexxis85
    Alexxis85 Berichten: 10 Member
    Opties
    > @kamerferdi zei:
    > Ik probeer elke dag minimaal 2x mijn lichaamsgewicht aan te houden elke dag, omdat ik veel aan krachtsport en dans doe. Daarnaast mag ik dan ook veel koolhydraten voor energie.
    >
    > Maar vergis je niet op rustdagen hou ik dezelfde hoeveelheid aan voor goed herstel, behoud en opbouw zeker nu ik afval en mogelijk verlies wat ik heb opgebouwd.
    >
    > Ik eet een eiwitreep per dag, meestal 1 eiwitshake en meestal een halve bak kwark (250 gr) aan het begin van de dag en 250 gram aan het einde van de dag, afhankelijk van het behalen van de macro's. Daarnaast eet ik veel dingen met eiwit op brood zoals 20+ kaas, kip of kalkoenfilet, zalm, tonijn, hüttenkäse, pindakaas en runderrookvlees.
    >
    > Ik heb ook minimale hoeveelheid aan vet nodig om gezond te houden en combineer het beleg dus soms met avocado als ik geen vette dingen als pindakaas of zalm gebruik bijvoorbeeld.

    Bedankt voor de tips, heb er zeker wat aan 🙂 alleen ik heb wel een koolhydratenlimiet dus ik eet minder brood, pasta en rijst enz. Ontbijt nu vaak met yogert of kwark met fruit en biologische musli. De koolhydraten die ik eet, eet ik het meeste in de ochtend.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Bedankt voor de tips🙂 ik had idd shakes geprobeerd, maar dat vind ik echt niet te drinken.
    Het grijpen naar shakes zou nooit een prioriteit of eerste ingeving moeten zijn bij een start van een dieet. Kies voor hele producten. Shakes KAN een uitkomst bieden, maar je minimale gram in eiwitten is makkelijk uit voeding te halen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik gebruik enkel shakes op trainingsdagen. Daarnaast eet ik veel kipfilet, zalm, eieren, en gewoon vlees tijdens het avondeten. Tonijn is ook nog een mogelijkheid.
    Skyr in de ochtend en avond. 500gram per dag.
    Dan kom ik op zo'n 160gram eiwit.
  • Nelielchan
    Nelielchan Berichten: 10 Member
    Opties
    Kalkoen heeft tot 90% proteïne 👍