Calorie doel te hoog of....? — Dutch (Netherlands)

Calorie doel te hoog of....?

RmSlomp
RmSlomp Berichten: 3 Member
Hallo,
Ik ben een gezonde vent van 44 jaar. Niets te klagen en van de mensen om me heen hoor ik vaak dat ik behoor tot de licht gewichten... ;)

Helaas irriteer ik mijzelf aan mijn zogenoemde Buddha buikje (het vetrandje wat na m'n 40e is ontstaan)

Inmiddels in het bezit van een prachtig sporthorloge en samen met de MFP app krijg ik een mooi inzicht in wat ik per dag verbruik.

Nu lees ik hier berichten waar men schrijft dat als je dat buikje kwijt wil je meer moet verbranden dan dat je inneemt.
Ik heb van het doel van 2220 calorieën dagelijks bijna 1000 calorieën over.

Ik begrijp het niet meer.
Als ik meer ga trainen gaat dat getal omhoog.
Als ik minder ga eten val ik te veel af. (nu al verwachting 5kg in 5 week)
Ik weeg nu 69,8 kg en wil niet veel afvallen, alleen dat buikje weg.

Wat kan ik hier aan doen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Nu lees ik hier berichten waar men schrijft dat als je dat buikje kwijt wil je meer moet verbranden dan dat je inneemt. Ik heb van het doel van 2220 calorieën dagelijks bijna 1000 calorieën over.
    Dat is correct, om dat vetrandje kwijt te raken zul je helaas moeten afvallen. Ook daar zal uiteindelijk het vet weggaan, maar daarmee zul je in een energietekort moeten zitten. Minder calorieën eten dan je verbrandt.

    Daarbij wel gelijk de opmerking; kijk NIET naar het verbruik van je horloge, dit wijkt af en is niet representatief voor je daadwerkelijke verbruik. Werk op basis van je BMR & TDEE en stel bij zodra je merkt dat je met dezelfde inspanning 2 weken stilstaat. Als je op basis van je TDEE eet, eet je dus NIETS bij na je training... ook al zegt de app van wel. TDEE neemt namelijk je inspanning en sport al mee in je caloriebehoefte.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Als je gewicht stabiel is kan je natuurlijk ook een tijdje bijhouden wat je eet en op basis daarvan kleine aanpassingen maken. Je calorieëntekort (hoever je onder je TDEE zit) per dag is was je ongeveer per week verliest in gram. Helaas kan je niet kiezen waar je afvalt. Veel succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hi! Welkom en veel succes! Je hebt al wat goede tips ontvangen zie ik :)