Keto dieet
Nikkivg2019
Hi,
Ik had onlangs ergens over keto dieet gelezen.
Er stond dat je eigenlijk sneller afvalt door meer vetten te eten... klopt dit?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes
Ik had onlangs ergens over keto dieet gelezen.
Er stond dat je eigenlijk sneller afvalt door meer vetten te eten... klopt dit?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes
0
Reacties
-
Nee, je valt niet sneller af met keto, of met elk ander "speciaal" dieet dan ook. Je hanteert een tekort in energie en dáárdoor val je af. Keto kan een manier zijn, maar is vaak niet duurzaam, omdat het voor de meesten van ons lastig is vol te houden.2
-
> @itzhanne82 zei:
> Nee, je valt niet sneller af met keto, of met elk ander "speciaal" dieet dan ook. Je hanteert een tekort in energie en dáárdoor val je af. Keto kan een manier zijn, maar is vaak niet duurzaam, omdat het voor de meesten van ons lastig is vol te houden.
Bedankt voor de info!0 -
Hoi,
Jawel, keto werkt enorm goed. Je valt snel af in zowel kg als cm. Het is wel een leefstijl die je moet kunnen volhouden, maar het werkt echt en is ook gezond.2 -
> @rickytimmermans zei:
> Hoi,
> Jawel, keto werkt enorm goed. Je valt snel af in zowel kg als cm. Het is wel een leefstijl die je moet kunnen volhouden, maar het werkt echt en is ook gezond.
Gezond?? Kan je dit onderbouwen alsjeblieft?3 -
https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/nieuws/ernstige-twijfels-aan-nut-van-koolhydraatarm-dieet
Ik zeg doen als je ook nog je spieren wilt verliezen!!!5 -
@rickytimmermans het 'werkt' omdat je een energietekort hanteert. Daardoor verlies je gewicht en gaan je cm's omlaag. Maar dat gebeurt bij elk dieet(hype). Keto is zeker een levensstijl, maar per definitie niet de meest "gezonde", zéker niet op lange termijn als je daarbij ook nog flink sport/traint.5
-
Ik heb zelf een tijdje het Keto dieet gedaan. Als je in korte tijd snel wilt afvallen werkt het goed, er zit alleen een hele grote maar aan: zodra je een paar dagen weer meer koolhydraten gaat eten kom je onwijs snel weer aan. Keto is geschikt als je bereid bent je hele leven voedingsmiddelen te eten die laag in koolhydraten zijn. Dit zorgt er voor dat je vaak niet echt meer spontaan iets kan mee eten, of dat je zelf speciale producten moet gaan meenemen (speciaal brood, crackers e.d.). Persoonlijk heb ik daar niet zoveel zin in en wil ik gewoon alles kunnen eten... Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Succes!1
-
Als je in korte tijd snel wilt afvallen werkt het goeder zit alleen een hele grote maar aan: zodra je een paar dagen weer meer koolhydraten gaat eten kom je onwijs snel weer aan2
-
Ik vind de reacties nogal negatief hier. Ketogeen eten doe ik sinds 2013 en ik ben heel erg tevreden met deze levensstijl. Ik heb nooit meer last van de enorme hongergevoelens die je kan hebben na een laagcalorische, koolhydraatrijke maaltijd. Ik zondig ook soms met bijvoorbeeld een biertje, zonder dat dat een groot effect op mn gewicht en omvang heeft.
Ik volg op Pinterest en op Facebook ketogeen eten-groepen voor lekkere recepten. Als je je goed verdiept, dus ook bijvoorbeeld leest over zg 'keto-flu', dan kan deze levensstijl je echt helpen. Ik werk als arts op een IC dus ik ben niet dom, hopelijk heb je iets aan mijn bijdrage.8 -
Het is ook geen doodzonde om keto te volgen maar in feite niet nodig (als je het zou volgen puur voor gewichtsverlies). Persoonlijk vind ik het een levensstijl die het je zo nu en dan onnodig lastig maakt. Daarbij is het een levensstijl die je altijd zult moeten hanteren. Maar ieder zijn voorkeur, dus dat is helemaal goed. Voor mij bijvoorbeeld, als intensief sporter, is keto absoluut niet optimaal of wenselijk om te volgen.2
-
Hoi Iris, wat jij misschien leest als negatief is gewoon een mening / reactie, die mag positief of negatief zijn - dat is beiden prima, maar dan wel graag onderbouwd met goede argumenten3
-
@itzhanne82 Heeft gelijk. Afvallen is iets anders dan vet verliezen. Afvallen kan je ook puur alleen met macdonalds (ik zeg niet dat dit gezond is, maar bij wijze van spreken) zolang je maar onder je kcal behoefte zit werkt ieder dieet. Zo werkt het lichaam nou eenmaal. Wil je vet verliezen met behoud van spiermassa dan aangeraden om hoger in eiwitten te zitten én onder je kcal behoefte te blijven.5
-
@Sanjaygng99 👍👍0
-
En...
Als je ermee geholpen bent... is het allemaal prima1 -
> @Nikkivg2019 zei:
> Hi,
>
> Ik had onlangs ergens over keto dieet gelezen.
> Er stond dat je eigenlijk sneller afvalt door meer vetten te eten... klopt dit?
> Heeft iemand hier ervaring mee?
>
> Groetjes
Als je meer over keto wil weten kun je ook terecht op een Facebook groep.
Keto en intermittent fasting.
Daar zul je meer ervaringen kunnen horen.1
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten