Keto dieet — Dutch (Netherlands)

Keto dieet

Hi,

Ik had onlangs ergens over keto dieet gelezen.
Er stond dat je eigenlijk sneller afvalt door meer vetten te eten... klopt dit?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Nee, je valt niet sneller af met keto, of met elk ander "speciaal" dieet dan ook. Je hanteert een tekort in energie en dáárdoor val je af. Keto kan een manier zijn, maar is vaak niet duurzaam, omdat het voor de meesten van ons lastig is vol te houden.
  • Nikkivg2019
    Nikkivg2019 Berichten: 6 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > Nee, je valt niet sneller af met keto, of met elk ander "speciaal" dieet dan ook. Je hanteert een tekort in energie en dáárdoor val je af. Keto kan een manier zijn, maar is vaak niet duurzaam, omdat het voor de meesten van ons lastig is vol te houden.

Bedankt voor de info!
  • rickytimmermans
    rickytimmermans Berichten: 1 Member
    Hoi,
    Jawel, keto werkt enorm goed. Je valt snel af in zowel kg als cm. Het is wel een leefstijl die je moet kunnen volhouden, maar het werkt echt en is ook gezond.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @rickytimmermans zei:
    > Hoi,
    > Jawel, keto werkt enorm goed. Je valt snel af in zowel kg als cm. Het is wel een leefstijl die je moet kunnen volhouden, maar het werkt echt en is ook gezond.

Gezond?? Kan je dit onderbouwen alsjeblieft?
  • maaiketaekema506
    maaiketaekema506 Berichten: 1 Member
    Ik heb zelf een tijdje het Keto dieet gedaan. Als je in korte tijd snel wilt afvallen werkt het goed, er zit alleen een hele grote maar aan: zodra je een paar dagen weer meer koolhydraten gaat eten kom je onwijs snel weer aan. Keto is geschikt als je bereid bent je hele leven voedingsmiddelen te eten die laag in koolhydraten zijn. Dit zorgt er voor dat je vaak niet echt meer spontaan iets kan mee eten, of dat je zelf speciale producten moet gaan meenemen (speciaal brood, crackers e.d.). Persoonlijk heb ik daar niet zoveel zin in en wil ik gewoon alles kunnen eten... Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Succes!
  • itzhanne82
    juni 2019 aangepast
    Als je in korte tijd snel wilt afvallen werkt het goed
    Kleine nuance hier; als je 'snel' wil afvallen maakt het niet zoveel uit WELK dieet je volgt. Als jij een enorm calorietekort creëert dan val je ook zonder keto vlot af. Je hoeft geen keto te volgen om 'snel' af te vallen.
    er zit alleen een hele grote maar aan: zodra je een paar dagen weer meer koolhydraten gaat eten kom je onwijs snel weer aan
    Dat komt omdat je je calorieën weer ophoogt (je haalt ze eerst weg; calorietekort, daarna introduceer je ze weer; calorieoverschot of onderhoud). Je gaat je oude patroon weer hanteren en creëer je waarschijnlijk een overschot. Daarnaast ga je weer, omdat je koolhydraten eet, vocht vasthouden... en dat zorgt ook voor gewichtstoename.
  • itzhanne82
    Het is ook geen doodzonde om keto te volgen :wink: maar in feite niet nodig (als je het zou volgen puur voor gewichtsverlies). Persoonlijk vind ik het een levensstijl die het je zo nu en dan onnodig lastig maakt. Daarbij is het een levensstijl die je altijd zult moeten hanteren. Maar ieder zijn voorkeur, dus dat is helemaal goed. Voor mij bijvoorbeeld, als intensief sporter, is keto absoluut niet optimaal of wenselijk om te volgen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,478 MFP Moderator
    Hoi Iris, wat jij misschien leest als negatief is gewoon een mening / reactie, die mag positief of negatief zijn - dat is beiden prima, maar dan wel graag onderbouwd met goede argumenten ;)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    @Sanjaygng99 👍👍
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    En...
    Als je ermee geholpen bent... is het allemaal prima
  • him1980
    him1980 Berichten: 11 Member
    > @Nikkivg2019 zei:
    > Hi,
    >
    > Ik had onlangs ergens over keto dieet gelezen.
    > Er stond dat je eigenlijk sneller afvalt door meer vetten te eten... klopt dit?
    > Heeft iemand hier ervaring mee?
    >
    > Groetjes

Als je meer over keto wil weten kun je ook terecht op een Facebook groep.
    Keto en intermittent fasting.
    Daar zul je meer ervaringen kunnen horen.