Kcal teveel? — Dutch (Netherlands)

Kcal teveel?

Opties
ajax_arend
ajax_arend Berichten: 3 Member
Goedemorgen,
Sinds vanochtend begonnen met my fitnesspall. Er word berekend dat ik aan 2370 kcal mag/moet komen.
Sporten doe ik op het moment nog niet behalve fietsen/ wandelen. Is dat dan niet teveel calorieen?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi en hartelijk welkom! Je kunt je TDEE en BMR beter uitrekenen via een calculator. Even googlen naar TDEE calculator. De manier waarop MyFitnessPal dat doet kan onjuist zijn.
    Gebruik ook zo goed mogelijke gegevens natuurlijk. Wij kunnen niet zien waar je op uit komt omdat we niet weten wat je invoert.
  • ajax_arend
    ajax_arend Berichten: 3 Member
    Opties
    Bedankt voor het reageren. kom met calculator uit op 3300 kcal. Werk 5 dagen in de week en wil daarnaast begin volgende maand beginnen met sporten. Vind het nogal wat kcal haha
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je (behoorlijk) overgewicht hebt en bent daarbij bijvoorbeeld ook nog eens lang van stuk, dan heb je ook 'veel' nodig om überhaupt op gewicht te blijven. Hoe 'lullig' ook; hoe meer je weegt, hoe meer je zou mogen eten om op gewicht te blijven. Welke calculator heb je gebruikt en welke gegevens heb je ingevoerd? Want 3300 om af te vallen hoort zich, ondanks dat ik niet weet wat je gegevens zijn, nogal veel aan.
  • ajax_arend
    ajax_arend Berichten: 3 Member
    Opties
    Zo een calculator gebruikt wat hier boven aanbevolen werd ben wel 1,94 meter
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar welke gegevens heb je gebruikt? Leeftijd, lengte, geslacht, gewicht, etc.
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    juni 2019 aangepast
    Opties
    Je vroeg eerst of 2370 kcal niet teveel is en vervolgens kom je zelf uit op 3300 kcal. Wij kunnen echter jou vraag niet beantwoorden zonder de gegevens die @itzhanne82 hierboven benoemt. Wat is daarnaast het doel wat je wilt bereiken?