3000kcal per dag bulk, wie doet er mee? — Dutch (Netherlands)

3000kcal per dag bulk, wie doet er mee?

Opties
stensuijten01
stensuijten01 Berichten: 1 Member
Ik wil gaan bulken, wie doet er mee, mijn doel is van 60kg naar 75 in een onbepaalde tijd.

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Wil je gewoon aankomen in gewicht of bulken zoals ik bulken begrijp aankomen in spiermassa? En hoe heb je je doel qua gewicht bepaald? Ik mis een plan 😁
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ben benieuwd naar je plan opzet en hoe je aan de 3000 kcal komt. Ga je gaandeweg bijstellen? Ga je je data bijhouden? Hoe ziet je training eruit? Dat soort dingen...
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Sten, welkom en veel succes. Vertel eens wat meer :)
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    juni 2019 aangepast
    Opties
    Indien je ook wilt aankomen in spiermassa kan je beter wel een tijd gaan bepalen, bijv. 0,5 kilo per week. Als je dit rustig en gecontroleerd doet zal je minder in vet aankomen. Als je snel resultaat wilt en puur op lichaamsgewicht let, moet je er rekenig mee houden dat je ook snel lichaamsvet zal opbouwen.

    Daarnaast hoef je dan niet lang te cutten om je vet% weer te verlagen (als dit iets is waar je rekening mee wilt houden). Ik was zelf ooit redelijk dun en wou aankomen en achteraf had ik dit liever rustiger willen doen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Neem sowieso de tijd voor een bulk, maar je geeft zelf al aan dat je binnen onbepaalde tijd naar een x gewicht wil. Ben toch wel heel benieuwd naar je plan.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Na de zomer wil ik gaan bulken.
    Nu eerst nog even iets droger.

    Dus na de zomer doe ik mee, maar niet naar 3000. Eerst maar eens van 2000 naar 2200 en dan langzaam opbouwen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dus na de zomer doe ik mee, maar niet naar 3000. Eerst maar eens van 2000 naar 2200 en dan langzaam opbouwen.
    Een bulk, net als bij een cut, dient opgebouwd te worden. De aanpak zou wat dat betreft ook niet anders moeten zijn t.o.v. een cut; het gewicht gaat alleen de andere kant op. Progressie zou ook moeten 'toenemen' daarin.