Ontbijt ideeen — Dutch (Netherlands)

Ontbijt ideeen

Opties
Kimdotnl
Kimdotnl Berichten: 2 Member
Hallo! Ik loop soms nogal eens vast bij het kiezen van een ontbijt. Ik ben niet echt een fan van brood dus een gewone boterham maak je me niet echt blij mee. Wat zijn lekkere ontbijtjes die uiteraard ook gezond zijn. Ik hoop graag jullie tips!

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik zweer nog steeds bij skyr naturel met honing.
    Eiwit rijk dus voorkomt hongergevoel.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En dát is laatst, eiwitten zijn meer verzadigend, middels een nieuw onderzoek verworpen. Of verworpen...dat er niet direct een aanwijzing is dat eiwitten beter verzadigen. Ik zal dat eens opzoeken.

    Qua ontbijt kan ik momenteel niets voorstellen, gezien ik het oversla op dit moment van mijn cut. Maar ik ontbijt altijd met havermout en banaan met eitjes als ik het wel doe.
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Opties
    250 ml water met 50 gram havermout en 30 gr whey proteïne (smaak naar keuze) aanvullen met fruit bv banaan, aarbeien, framboos, blauwe bessen, mango. Alles in de blender en breakfast is served 😉
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Opties
    2 hele eieren 4 zonder dooier goed klutsen handjevol spinazie slinken in de pan ei mengsel toevoegen 1x omdraaien
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik eet wat yoghurt met Oot granola of ontbijtgranen, lekker afwisselen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Dankje voor het onderzoek itzhanne, het zal vast kloppen. Ik merk aan mezelf dat ik het beter doe op eiwitrijk voedsel dan op meergranen brood bijvoorbeeld.
    Het zal wellicht ook persoonlijk zijn.
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    Opties
    Mijn ontbijt is vaak afhankelijk van hoe ik de rest van de dag wil eten:

    Voor vetten en eiwitten meestal alleen 2 eieren
    En als ik me wil focussen op koolhydraten en eiwitten voor energie is het kwark met havermout of gewoon brood met kaas, pindakaas of kipfilet. Het hangt ook af van of ik in de cut of bulk zit.
  • huisjeboompjeblogje
    huisjeboompjeblogje Berichten: 7 Member
    Opties
    Als ik weinig calorieën wil gebruiken neem ik 200 gr skyr naturel en 100 gram aardbeien bijv.

    En anders neem ik overnight oats met banaan, cacaonibs, chia zaad en een lepeltje honing.

    Soms neem ik 2 gebakken eieren zonder verder iets als ik haast heb.
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Kommetje havermoutpap werkt prima bij mij
  • pnentjes
    pnentjes Berichten: 9 Member
    Opties
    Havermout met melk banaan en een lepel pindakaas.
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    > @pnentjes zei:
    > Havermout met melk banaan en een lepel pindakaas.

    Goede tip voor bij mijn ontbijt. Had ik niet aan gedacht met die pindakaas erbij te doen
  • pnentjes
    pnentjes Berichten: 9 Member
    Opties
    Is erg lekker
  • Joeyscherpenzeel
    Joeyscherpenzeel Berichten: 1 Member
    Opties
    65 gr havermout, 40 gr whey protein (cookie's and cream) 1 appel met een beetje kaneel. Zo eten of blenden. Voila je hebt een gezond ontbijt met appeltaart smaak
  • helenevertsz
    helenevertsz Berichten: 1 Member
    Opties
    Skyr naturel met wat havermout, blauwe bessen of ander (diepvries) fruit en een schepje lijnzaad. Eventueel wat honing en/of noten. Net wat in je macro's past en wat je lekker vindt.

    Beetje aanpassen (yoghurt ipv skyr, banaan erbij, minder of geen havermout) en in de blender of staafmixer voor een heerlijke smoothie. Eindeloos varieren met bv. mango of ander diepvriesfruit, een schep pindakaas, of spinazie.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nu mijn cut over is en ik langzaamaan meer calorieën kan nuttigen neem ik weer havermout & eiwitshake of eiwitreep als ontbijt. Als je alleen aan je eiwitten wil komen kun je ook kiezen voor Skyr of Kvarg (van Nestle) met fruit, nootjes en/ of rozijntjes. Dat laatste vind ik altijd erg lekker. Low calorie fruit zijn bijvoorbeeld bessen en mijn all time favorite; meloen (24 kcal op de 100gr). Ik kies er zelf altijd persoonlijk voor om complexe koolhydraten als havermout of pap als ontbijt te kiezen. Ik kan daar beter op functioneren dan kwark (in de ochtend).
  • jfkdd
    jfkdd Berichten: 8 Member
    Opties
    magere yoghurt, blauwe bessen, aardbei, havermout, whey, snufje pure hagelslag en klein scheutje honing en 1 kopje koffie kom ik de hele ochtend mee door.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Maak je daar een smoothie van ofzo?
  • jfkdd
    jfkdd Berichten: 8 Member
    Opties
    gewoon in een kom roeren en klarie