Calorietekort, toch vol? — Dutch (Netherlands)

Calorietekort, toch vol?

Hi

Ik ben eindelijk sinds gister begonnen na al die jaren (komt ook door deze app moet ik stiekem toegeven) .. alleen is het zo dat ik me voeding bij hou maar ik eet veelste weinig maar zit wel gewoon vol

What can i do ? 😣

Dit at ik

Ontbijt
2 licht gewicht crackers met sla en plakje kaas
Lunch
Fruit + cappucino op werk zonder suiker
Avondeten
Kip met groente

Veel water

Vind dit best jammer... ik kom uit op 400 cal :( en maar 15 gram khd. Zit wel vol maar ben bang dat ik wat verkeerd doe.

Reacties

  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    P.S sorry jullie zien alleen mijn onzin topics voorbij komen. Als ik lastig ben dan hoor ik t wel😂
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Dat kan haast niet kloppen, 400 cal bij normaal gesproken met avond eten al kwijt
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    En toch is het zo. Ik hou het bij met de app 🤷‍♀️
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    😳😳😳 Dit meen je niet!!!!!! Ik zou dit niet overleven, niet kunnen, functioneren, niet kunnen nadenken met zo'n calorietekort.
    Laat staan gaan sporten. Ik eet rond de 2000 calorieën en blijf op gewicht...... Dit tekort is ongezond besef je dat wel?!
    Je komt voedingsstoffen tekort, je komt niet aan je macro's en breekt alles in je lijf af.
    Jij zit vol misschien doordat je liters water naar binnen werkt maar niet door je voeding.
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Nou je doet alsof er oorlog is ? Overdreven ofnii. Ik vraag hier hoe dit komt. Ik zit gewoon vol ja. Ik vraag niet om kritiek of negatieve berichten. En elke dag is anders. En liters water is onzin zoveel drink ik niet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik kan nauwelijks geloven dat je maar 400 consumeert en "normaal" functioneert. Dit is zo weinig dat er nauwelijks nog maar iets van je over zal blijven, laat staan de werking van alle organen en weefsels. Je mist ongetwijfeld voedingsstoffen, vitaminen en mineralen.

    Dus je mag zeker bang zijn dat je je iets verkeerds doet; je eet veel en veel te weinig. Dus hoe gek het ook klinkt; ophogen die handel tot minimaal je BMR
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Ik vind dat ik genoeg eet hoor. Of de app klopt gewoon niet. En ik functioneer nog goed 😂 en anders weet ik niet wat ik nog meer moet toevoegen want ik wil 80% khd arm gaan eten.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Laat ons meekijken in je logboek dan, wie weet geeft dat wat helderheid
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    verder, probeer onze adviezen serieus te nemen. Je wil toch advies? Niet alles weglachen dan
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Oké de app klop niet..... Case closed 🔐
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Nou volgens mij ben ik diegene die bepaald of het 'case closed is of open. Bemoei je er verder aub nii mee heb niks aan je advies.

    Sandra ik geef toch bovenaan aan wat ik at ??
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Hi!

    Leuk toch dat je zo enthousiast begint! 400 cal is wel bizar weinig. Ik dacht dat 25 gram kaas en 200 gram kip al 400 cal was. Alles afgewogen? Het is nu superwarm, dat kan invloed hebben op je eetlust. Je geeft verder aan dat je gisteren bent begonnen. Als je de dag ervoor meer hebt gegeten onder het mom van dat het toen nog mocht dan kan het best zijn dat je daardoor minder trek hebt dan normaal. Teminste, als ik een dag veel te veel eet dan heb ik de dag erna meestal minder trek. Je lichaam houdt immers van balans. Gewoon lekker blijven bijhouden en kijken of het aan het invoeren ligt of dat je gisteren gewoon te weinig hebt gegeten. Het is best even wennen :)

    1200 calorieën wordt eigenlijk een beetje als minimum gehouden als hoeveelheid die je moet consumeren om voldoende voedingstoffen binnen te kunnen krijgen. Ik geloof ook dat als je daaronder gaat zitten dat dat dan een crashdieet wordt genoemd. Mijn eigen doel begon rond de 1400, maar ik realiseerde me vrij vlot dat je jezelf wel goed moet voeden om genoeg uit het sporten te kunnen halen en om een beetje een gezellig mens met energie te kunnen zijn! Ik ben aardig actief en geloof dat ik ook gemiddeld rond 2000 zit, misschien wel hoger. 10kg afgevallen en al 2 maand op gewicht :smiley:

    Veel succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Heb je wel de juiste items ingevoerd? Het gaat om wat je eet dat je dat correct invult. Tevens 'fruit' invoeren; ieder type fruit heeft andere voedingswaarden, dat geeft al aan dat het niet heel nauwkeurig gaat.

    Bij dit weer hebben wel meer mensen minder eetlust, daar is niets raars aan. Daarnaast is dit één dag en er kunnen altijd uitschieters tussenzitten.

    Ik adviseer je wel boven de 1200kcal te blijven sowieso. Daarnaast ook aardig te blijven tegen andere leden die jou proberen te helpen ;)
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Ieym nou dat is pas een goede antwoord 🤓 Dankjewelll voor je advies zal ff kijken zo wat ik fout doe
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Laurens ik ben aardig , maar ze moeten geen berichten onder me topics zetten die aanvallend zijn heb ik niks aan. Bedankt ook voor je advies
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    🙏Wees niet boos 400 calorieën is echt veel te weinig en gevaarlijk. Misschien moet je je eerst maar gaan verdiepen in de materie van BMR en TDEE. Dan snap je waarom er in jouw ogen overdreven wordt gereageerd. Je riskeert schade aan je lichaam.
    Voel je niet aangevallen maar ga serieus uitzoeken wat er mis gaat. Je BMR, zeg dat het 1200 calorieën zou kunnen zijn, heb je minimaal nodig in comateuze toestand dus zonder dat je iets doet.

    Succes 👍
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Fijn! Ik denk dat het meer bezorgdheid is, toon is moeilijk te lezen natuurlijk met geschreven woord. Ik hecht zelf veel waarde aan de input van Hanne en Manga :smiley:

    Laat je weten op hoeveel calorieën je vandaag komt :)?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    > @mrriixx zei:
    > Nou volgens mij ben ik diegene die bepaald of het 'case closed is of open. Bemoei je er verder aub nii mee heb niks aan je advies.
    >
    > Sandra ik geef toch bovenaan aan wat ik at ??
    >

    Je gaf inderdaad een globaal lijstje, maar om exact te kunnen bereken heb je meer informatie nodig. Wat voor fruit en wat was het gewicht. Wat voor kaas en wat voor gewicht. En dat geld voor alles.

    Verder wil ik je aanraden het een beetje gezellig te houden, mensen proberen met je mee te denken en niet ieder antwoord zal je aanstaan, maar reageer er normaal op of negeer het aub
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik vind dat ik genoeg eet hoor. Of de app klopt gewoon niet. En ik functioneer nog goed 😂 en anders weet ik niet wat ik nog meer moet toevoegen want ik wil 80% khd arm gaan eten.
    Wanneer je vraagt wat je verkeerd doet, wordt hierop antwoord gegeven. Het leven op 400 kcal en je daarbij goed voelen is fysiologisch onmogelijk, dus dan kunnen er zoals hierboven ook al wordt aangegeven meerdere dingen aan de hand zijn;

    1. Je registreert je voeding niet juist of correct
    2. Je 'gokt' je hoeveelheden zonder de voeding, onbewerkt, af te wegen (en in te voeren uiteraard)
    3. Je rapporteert onder en 'vergeet' bijvoorbeeld je bakboter of je saus, waardoor je toch onbewust meer calorieën consumeert.
    Laurens ik ben aardig , maar ze moeten geen berichten onder me topics zetten die aanvallend zijn heb ik niks aan. Bedankt ook voor je advies
    Sommige berichten zijn kritisch en niet om je aan te vallen. Plus, het is niet altijd mogelijk antwoorden te krijgen die in je straatje passen of die je zinnen. Het forum heeft meerdere gebruikers die verstand van zaken hebben en zullen sommige berichten ook anders 'lezen' en daarmee ook kritischer bekijken en beantwoorden. :smile: Met allemaal met de juiste bedoelingen :wink: