Macro's: te weinig eiwitten? — Dutch (Netherlands)

Macro's: te weinig eiwitten?

Poecillia
Poecillia Berichten: 42 Member
juli 2019 aangepast in Voedsel en voeding
Ik heb mijn macro's eens bekeken van de afgelopen drie weken. Ik zie dat ik structureel te weinig eiwitten neem: meestal minder dan 15% terwijl het 20% zou moeten zijn. De laatste tijd eten we veel vegetarisch en veel salades. Eiwitten gaan vaak samen met foute vetten en 20% vind ik vrij veel. Moet ik toch met vleesvervangers bezig?

Edit: ik zie nu dat er al een topic is met hetzelfde onderwerp. Kan ik dit joinen?

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @Poecillia zei:
    > Ik heb mijn macro's eens bekeken van de afgelopen drie weken. Ik zie dat ik structureel te weinig eiwitten neem: meestal minder dan 15% terwijl het 20% zou moeten zijn. De laatste tijd eten we veel vegetarisch en veel salades. Eiwitten gaan vaak samen met foute vetten en 20% vind ik vrij veel. Moet ik toch met vleesvervangers bezig?
    >
    > Edit: ik zie nu dat er al een topic is met hetzelfde onderwerp. Kan ik dit joinen?
    >

    Eiwitten gaan zeker niet altijd samen met foute vetten. Zie deze lijst https://www.fitsociety.nl/gezonde-voeding/eiwitrijke-voeding-lijst-met-eiwitrijk-voedsel/
    Er is genoeg keus.
    Ik heb een tijd compleet veganistisch gegeten..... Nu vegetarisch op sommige dagen...... Soms wel kip of vis. Zuivel neem ik met mate ivm intolerantie.
    Ik raad niet aan om vlees te gaan vervangen door allerhande vleesvervangers of andere meuk die nu heel hip in de markt wordt gezet voor veganisten/vegatariers.
    Kijk goed op de verpakking want de vele ingrediënten verraden al dat het allesbehalve gezond kan worden genoemd en de calorieën zijn soms om stijl van achterover te slaan.
  • Just_Renate
    Just_Renate Berichten: 14 Member
    Als je zuivel met mate neemt vanwege lactose intolerantie kun je kijken naar Minus L producten, dit verkoopt de Jumbo. daar is lactase aan toegevoegd zodat je lichaam de lactose niet hoeft af te breken. Kun je dus toch prima zuivel eten! Ze hebben er melk en kwark van maar ook slagroom, koekjes, chocolade enz (voor zover dat in een gezond dieet past hahaha).
    Griekse yoghurt is ook een goede optie, zit weinig lactose in.
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    > @Just_Renate zei:
    > Als je zuivel met mate neemt vanwege lactose intolerantie kun je kijken naar Minus L producten, dit verkoopt de Jumbo. daar is lactase aan toegevoegd zodat je lichaam de lactose niet hoeft af te breken. Kun je dus toch prima zuivel eten! Ze hebben er melk en kwark van maar ook slagroom, koekjes, chocolade enz (voor zover dat in een gezond dieet past hahaha).
    > Griekse yoghurt is ook een goede optie, zit weinig lactose in.
    Ik maak de laatste tijd veel kefir met magere melk. Dat zet lactose om en levert een heerlijke drank die je goed kunt bijmengen (beetje 7up is heerlijk fris)
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Ik denk dat ik maar eens met tofu aan de slag ga.
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Eet een lekkere bak kwark achterover en je hebt een klap aan eiwitten binnen. Hoeft niet de (door sommigen zuur gevonden) kwark te zijn, maar mag ook met smaakjes zijn. Let op, deze zijn vaak wel hoger in kcal, maar alsnog niet denderend hoog.

    Ook in sojabonen zit heel veel eiwit. 22g eiwit/100g sojabonen. Je moet hier wel van houden natuurlijk.