Vraag voornamelijk aan de dames — Dutch (Netherlands)

Vraag voornamelijk aan de dames

Opties
RiannePetiet
RiannePetiet Berichten: 8 Member
Hallo allen, heren mogen uiteraard ook reageren misschien meer voor het 2e deel van mijn vraag dan. Dames: kan het komen dat je vlak voor je menstruatie en tijdens meer moeite hebt om niet fout te snoepen? Door de hormonen zegmaar. Ik was al zeker 3 weken super bezig en ben inmiddels 4 kilo kwijt in zo'n 3 weken tijd. Ging dus heel vlot maar toen ik rond die tijd van de maand kwam leek het ineens veel lastiger. Ik snakte naar Zoet, zout en whatever. Gelukkig niet veel aan toegegeven maar toch baalde ik flink ervan en vond het echt vervelend. Meer dames hier ervaring mee? Dan deel 2 van mijn vraag: ik zou graag meer tips willen voor gezonde tussendoortjes en lekkernijtjes want ik ben niet zo creatief en weet gewoon niets te bedenken voor die moeilijkere momenten. Verder dan een rijstewafel tussendoor of fruit/komkommer/tomaat kom ik niet. Hebben jullie tips? Wat ook wat beter kan vullen bij die erge trek maar toch gezond is? Ik hoor het graag!

Reacties

  • Just_Renate
    Just_Renate Berichten: 14 Member
    Opties
    Ja wel herkenbaar! Doe je niks aan helaas, behalve tegen jezelf zeggen dat je echt moet volhouden haha.
    Wat mijn trek toch het meeste stilt is magere kwark (zoals Lindahls kvarg, is met een smaakje) of Griekse yoghurt (de echte..niet de 'griekse stijl') met bijvoorbeeld wat stukjes fruit er door. Een gekookt ei of rauwkost. Als ik trek heb in zoete drank (bijna nooit, maar nu met dit hete weer echt wel!) drink ik altijd crystal clear. Ik hoop dat je er wat mee kunt!
  • RiannePetiet
    RiannePetiet Berichten: 8 Member
    Opties
    > @Just_Renate zei:
    > Ja wel herkenbaar! Doe je niks aan helaas, behalve tegen jezelf zeggen dat je echt moet volhouden haha.
    > Wat mijn trek toch het meeste stilt is magere kwark (zoals Lindahls kvarg, is met een smaakje) of Griekse yoghurt (de echte..niet de 'griekse stijl') met bijvoorbeeld wat stukjes fruit er door. Een gekookt ei of rauwkost. Als ik trek heb in zoete drank (bijna nooit, maar nu met dit hete weer echt wel!) drink ik altijd crystal clear. Ik hoop dat je er wat mee kunt!

    Hoi Just_Renate, het blijft een uitdaging maar we gaan door! Bedankt voor je reactie en tips daar kan ik zeker wel wat mee!
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Voor je tweede vraag: Iets zuurs zoals augurken bevallen me goed voor de zwakke momenten.
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Opties
    Een goed (eiwitrijk) tussendoortje dat ik altijd neem een bak kwark met fruit en/of cocopops. Zo krijg je veel eiwitten binnen en heb je toch nog wat zoets erdoor. 10/15g cocopops is meer dan genoeg voor een bak van 200g kwark. Toch zitten er maar 55 kcal in. Dit helpt mij in de middag vaak om m'n honger te stillen. Als je meer ideeën op wilt doen, voeg me toe en neem een kijkje in m'n logboek.
  • rieterrrd86
    rieterrrd86 Berichten: 5 Member
    Opties
    rickvanrijn schreef: »
    Een goed (eiwitrijk) tussendoortje dat ik altijd neem een bak kwark met fruit en/of cocopops. Zo krijg je veel eiwitten binnen en heb je toch nog wat zoets erdoor. 10/15g cocopops is meer dan genoeg voor een bak van 200g kwark. Toch zitten er maar 55 kcal in. Dit helpt mij in de middag vaak om m'n honger te stillen. Als je meer ideeën op wilt doen, voeg me toe en neem een kijkje in m'n logboek.

    Bedankt voor je tips, je zal zien dat ik reageer met een andere naam maar dat is omdat ik mijn andere profiel heb verwijderd (al is de vraag en het topic nog steeds actief onder mijn 'oude' account zie ik :D ) anyways ik sta nu onder rieterrrd en ik voeg je inderdaad graag toe om wellicht nog meer ideeën op te doen.