Multivitaminen — Dutch (Netherlands)

Multivitaminen

Opties
27wendy
27wendy Berichten: 12 Member
De koude dagen komen weer en griepjes gaan weer rond.

In de herfst en winter heb ik vaak last van vitamine tekort. Veel vitamines heb ik tekort aan. Huisarts raadde me aan om multivitamine te slikken maar ik kan geen goede vinden.

Slikken jullie multivitamine? Zo ja, welke raden jullie mij aan?

Reacties

  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    Ik neem de multivitamine van het merk xxl.
  • Yidrey
    Yidrey Berichten: 29 Member
    Opties
    Solgar is wat prijzig, maar erg goed. Hoe komt het dat je zo een tekort hebt? Door je voeding of slechte opname?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Slikken jullie multivitamine? Zo ja, welke raden jullie mij aan?
    Ik slik zelf geen multivitamine, niet nodig omdat ik voldoende groenten & fruit binnen krijg. Heb je wel eens goed naar je voeding gekeken en aan welke vitamines heb je een tekort?
  • 27wendy
    27wendy Berichten: 12 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > (Quote)
    > Ik slik zelf geen multivitamine, niet nodig omdat ik voldoende groenten & fruit binnen krijg. Heb je wel eens goed naar je voeding gekeken en aan welke vitamines heb je een tekort?

    Voeding ligt het niet aan. Heb vaak gekeken naar mn voeding, zelfs een tijd met diëtist erbij maar vitamines blijven laag. Meerdere vitamines, ijzer, vitamine d, vitamine b en magnesium. Sommigen echt te weinig en anderen net op het randje van tekorten... dus mijn huisarts heeft me echt aangeraden om vitaminepillen te proberen🤔
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Heeft de huisarts ook een verklaring voor de tekorten, of stelt hij enkel het slikken van een multivitamine voor? Als het niet aan je voeding ligt, dan zou er toch iets aan de hand moeten zijn en wil je dit (ook als huisarts) onderzocht hebben toch? Tenminste, ik zou dan wel willen weten hoe het kan dat je een tekort hebt, maar dit niet aan het eten ligt. Stel je zou het niet goed opnemen, zoals Yidrey oppert, dan zou een supplement ook weinig uitmaken.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Vitamine A in wortels
    C in kiwi en tomaatjes
    D in zonlicht... dat is wel een dingetje nu...

    Ik slik wel extra zink.

    De extra dosis kan je wel uit natuurlijke producten halen. 1 kiwi is al 100% C
  • Cindy_dNP
    Cindy_dNP Berichten: 21 Member
    Opties
    Ik slik de multi A-Z vitamines van Kruidvat, samen met de magnesium van Kruidvat. Vallen best mee in prijs en ben er tevreden over.
    Soms neem ik ook Echinacea van Kruidvat erbij. Vooral op de momenten dat ik voel dat ik me wat minder voel en merk dat er veel verkoudheden de rond doen...

    Bijgevoegd zie je mijn voorraad 😉
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik slik de multi A-Z vitamines van Kruidvat, samen met de magnesium van Kruidvat. Vallen best mee in prijs en ben er tevreden over.
    Let er bij magnesium op dat het citraat is en niet oxide. Magnesium oxide pies je uit en wordt niet opgenomen door je lichaam. Het is de meest goedkope variant en wordt heel veel gebruikt. Als je magnesium wil suppleren zou ik magnesium citraat aanraden.