Doorgaan of Sonja? — Dutch (Netherlands)

Doorgaan of Sonja?

Hallo allemaal,

Ik sta elke keer 2 weken stil met gewicht, dan val ik weer in een week af en dan sta ik weer stil enz enz.
Op dit moment twijfel ik of ik moet doorgaan met calorieën tellen hier op fitnesspal of over moet stappen naar Sonja Bakker?
Help?!

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Het is niet dat Sonja hierbij 'beter' is. Het maakt niet uit welke dieet je volgt, allen zorgen voor een energietekort. Als jij met Sonja Bakker af zou vallen, dan is het omdat je een (stuk) minder eet. Of dat het veel minder koolhydraten heeft dan dat je nu doet. Koolhydraten houden vocht vast, dus wanneer iemand low carb zou gaan, ziet men er vaak 'droger' uit. Uiteindelijk draait alles om calorieën. Het is niet dat je ze moet tellen, alleen ze doen er wel toe.

Heb je wel eens opnieuw je TDEE uitgerekend? Wanneer je afvalt, verbruik je minder en heb je minder energie nodig. Het kan heel goed zijn dat je je inname opnieuw moet bijstellen en dus verlagen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    En als je met behulp van Sonja wel aan je calorieën komt...
    Je kan het naast elkaar gebruiken,
    Krijg je teveel calorieën binnen, waarom zou je dan geen Sonja gerechten mogen gebruiken om in calorieën te zakken....
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Inderdaad, je kunt prima Sonja Bakker recepten gebruiken. De tip van Corné is wel een goeie; gebruik het naast elkaar. Kun je kijken, als je volledig Sonja zou doen, hoeveel calorieën je dan hanteert. Dat geeft dan weer inzicht in je calorie behoefte.
  • Mooi_weertje
    Mooi_weertje Berichten: 1 Member
    Ik gebruik ook vaak weight watchers recepten. Makkelijk om het samen te doen
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Ik zou beide doen. Je kan sonja volgen en daar waar nodig aanvullen toch?