Hallo, ik ben nieuw! — Dutch (Netherlands)

Hallo, ik ben nieuw!

Opties
Beerinnetje
Beerinnetje Berichten: 12 Member
Hallo allemaal,

Ik ben Ingrid en ben 59 jaar jong en woon in Franeker.
Ik gebruik deze app nu een paar dagen. Ik vind het leuk om bij te houden wat ik eet, je krijgt hierdoor ook meer inzicht van wat je eet.
Vorige week woog ik 93 kg en inmiddels is dat 91,3 kg geworden!
Mijn eerste doel is om de 80 kg aan te tikken en dan stel ik mijn doel weer bij.
Lijkt me heel erg leuk om hier feedback en tips te krijgen.
Dus kom maar op! 👍🏼

Groetjes van Ingrid.

Reacties

  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Hoi Ingrid. Welkom. En goed dat je al wat kilo's kwijt bent.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Welkom Ingrid! Je bent al goed bezig: alles bij houden wat je eet. Je eerste doel is, vanaf nu, nog iets meer dan 10 kilo er af. Dat is best heel wat. Ikzelf zit ook op een 10-kilo-missie. Om het makkelijker vol te houden, heb ik mezelf bij iedere volle kilo eraf iets beloofd. Geen bonbons natuurlijk, maar kleine dingetjes: douche setje, bloembollen in een leuke vaas, etc. Elke keer weer leuk als ik iets voor mezelf heb verdiend!
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    Hallo Ave,
    Bedankt voor je leuke reactie 👍
    Wat een leuk idee om bij iedere -kg jezelf te belonen met een klein kadootje. Ga ik denk ik ook maar doen hahahaha. Is wel een goede motivatie!
    Lukt het jou wat in de -10 kg te blijven?
    Ik wandel veel met mijn hondjes en als het slecht weer is dan doe ik een workout van 30 min van Optimavita op YouTube.
    Groetjes Ingrid.
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > Hoi Ingrid. Welkom. En goed dat je al wat kilo's kwijt bent.

    Hallo,
    Bedankt voor je welkoms reactie! 👍
    Ik ben nog maar net begonnen hoor. Ik heb een BMI van 33 en daar schrok ik best wel van....
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Ingrid, welkom en succes!
    Heb je al je TDEE en BMR berekend? Dit berekenen via de app kan soms wat foutieve uitslagen geven. Er staat veel informatie over op het forum.
  • renatek70
    renatek70 Berichten: 3 Member
    Opties
    Goedemiddag, weer terug van weggeweest. Vorig jaar ben ik bijna 15 kg afgevallen mede met behulp van deze app. Nu inmiddels weer 8 kilo zwaarder. Rondom de feestdagen het een beetje laten verwaarlozen en gestaag kruipt de wijzer weer omhoog. Dat is natuurlijk niet wat ik wil............. Mijn doel is nu om in ieder geval deze 8 er weer af te krijgen maar ook nog de laatste -2 waar ik eigenlijk naar op weg was.
    Hopelijk kunnen/mogen wij elkaar allemaal een beetje op het juiste pad zetten zonder crashdiëten
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Hoi Ingrid, welkom en succes!
    > Heb je al je TDEE en BMR berekend? Dit berekenen via de app kan soms wat foutieve uitslagen geven. Er staat veel informatie over op het forum.

    Hoi Laurens, misschien een stomme vraag: Maar wat is TDEE en BMR? ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Beerinnetje; zoek even op het forum, maar kort gezegd; BMR = Basic metabolic rate en TDEE = Total Daily Energy Expenditure
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Of kijk op caloriecalculator.nl
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik heb het al twee keer uitgevoerd op zo'n calculator op verschillende sites.
    Maar het zijn verschillende cijfers.
    Klopt dat wel?

    Ik probeer twee screen shots hieronder te zetten maar lukt niet....
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    wu2rcjpekqu3.png
    xyg5l7f5pzuk.png
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    Het is me gelukt via de Pc, het is wel een beetje groot!...Sorry.
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    > @Beerinnetje zei:
    > > @LaurensE1 zei:
    > > Hoi Ingrid, welkom en succes!
    > > Heb je al je TDEE en BMR berekend? Dit berekenen via de app kan soms wat foutieve uitslagen geven. Er staat veel informatie over op het forum.
    >
    > Hoi Laurens, misschien een stomme vraag: Maar wat is TDEE en BMR? ;)
    >
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Maak je niet druk om TDEE en BMR. Ik weet ook niet wat het is en ben wel 5kilo afgevallen 🥳
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maak je niet druk om TDEE en BMR
    Je hoeft je uiteraard niet bezig te houden met deze begrippen, maar ze doen er wel degelijk toe. Ik zag dat je in een ander topic je vraag hebt gesteld aangaande het zitten op een plateau en hiervoor is het juist handig te weten wat BMR & TDEE betekent en waarvoor het dient.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Ga je je houden aan wat de uitgerekende waarden voor de calculators mee uit kwamen? Als je dan onder je caloriebehoefte gaat zitten, val je af.