Op zoek naar vriendjes — Dutch (Netherlands)

Op zoek naar vriendjes

Opties
charlottelap1992
charlottelap1992 Berichten: 5 Member
juni 2019 aangepast in Motivatie en steun
Hoi!
Ik ben sinds begin van het jaar bezig en ben zo rond de 12 kilo kwijt. Mijn eerste doel was 10 kilo inmiddels behaald, (zie foto) maar wil er eigenlijk nog 10 kwijt. Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10. Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. :( Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?

Reacties

  • Alexxis85
    Alexxis85 Berichten: 10 Member
    Opties
    Hoi 🙂
    Allereerst super knap dat je al zo ver bent gekomen! 👍🏼💕 Ik wou dat ik al zo ver was hihi het is idd demotiverend als het een tijdje langzaam gaat, maar beter langzaam dan helemaal niet toch? Ik stuur je wel even een vriendschapsverzoek.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Good bezig! Ik ga je volgen!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom op het forum, en je bent zo te zien al op de helft; maar het lastigste is natuurlijk het eind doel halen én dan op gewicht blijven. Succes :)
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    Opties
    Hey Charlotte,

    Heb je wel je caloriebehoefte bijgesteld door je BMR en TDEE opnieuw te berekenen? Zo ja, dan is het is nog steeds normaal als je een tijdje geen/weinig gewicht verliest bijv. door stress, hormoonhuishouding of andere schommelingen. Ik zou een maand consistent blijven eten en bewegen en dan kijken of er echt geen dalende lijn is over die periode. Dan zou je minder kunnen eten of harder trainen. Maar als het gewicht alleen langzaam daalt, dan doe je het prima :)!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?
    Je BMR & TDEE herberekenen. Als je minder gaat wegen, dan gaat je energiebehoefte ook naar beneden. Je kunt 2 dingen doen;
    1. Calorieën bijstellen naar beneden
    2. Meer energieverbruiken (dus meer bewegen) zodat je weer in een tekort beland met hetzelfde aantal kcal
    Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10
    Dit geeft mij de indruk dat je te rigoreus van start bent gegaan. Je teveel ontzeggen vanuit een eetpatroon waarbij je je dit waarschijnlijk niet oplegde? Probeer jezelf niet beperken, maar lekkernijen in te plannen binnen je kcal-budget. De zucht zal alleen maar groter worden als je je bepaalde zaken gaat ontzeggen.
  • xShrnnwasbezet
    xShrnnwasbezet Berichten: 6 Member
    Opties
    We zijn inmiddels weer een paar maanden verder, ik ben benieuwd hoe je er nu voor staat 🤗💪
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    > @charlottelap1992 zei:
    > Hoi!
    > Ik ben sinds begin van het jaar bezig en ben zo rond de 12 kilo kwijt. Mijn eerste doel was 10 kilo inmiddels behaald, (zie foto) maar wil er eigenlijk nog 10 kwijt. Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10. Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. :( Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?

    > @charlottelap1992 zei:
    > Hoi!
    > Ik ben sinds begin van het jaar bezig en ben zo rond de 12 kilo kwijt. Mijn eerste doel was 10 kilo inmiddels behaald, (zie foto) maar wil er eigenlijk nog 10 kwijt. Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10. Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. :( Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?

    > @charlottelap1992 zei:
    > Hoi!
    > Ik ben sinds begin van het jaar bezig en ben zo rond de 12 kilo kwijt. Mijn eerste doel was 10 kilo inmiddels behaald, (zie foto) maar wil er eigenlijk nog 10 kwijt. Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10. Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. :( Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Geduld hebben. Ga geen rare dingen doen maar vul trouw je calorieën in. Probeer eens een “foute” gewoonte te veranderen/ verbeteren. Bijv. Meer water drinken of s avonds na 19:00 niets meer eten. Succes! Gun jezelf soms ook iets maar dan een kleine portie. Zo hou je de hongerige olifant die in je zit tevreden 🐘 😁 succes!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Frietski zei:
    Probeer eens een “foute” gewoonte te veranderen/ verbeteren. Bijv. Meer water drinken of s avonds na 19:00 niets meer eten.

    Weer een mythe.....het maakt absoluut niks uit wanneer je iets eet.
    Zelfs niet wat je eet, hoe je het eet, hoe vaak je eet, hoe vaak je niet eet, of je wel of geen liters water drinkt.
    Val je niet af dan eet je meer dan je verbruikt....mooier kunnen we het niet maken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Meer water drinken of s avonds na 19:00 niets meer eten.
    Want?

    Wat Manga al aangeeft kan deze op de stapel van voedingsmythes; je lichaam stopt niet eens met verbranden na 19:00 of 20:00 uur. Je lichaam blijft aan de gang en doet zijn ding 24/7 lang... :wink:
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > > @Frietski zei:
    > Probeer eens een “foute” gewoonte te veranderen/ verbeteren. Bijv. Meer water drinken of s avonds na 19:00 niets meer eten.
    >
    > Weer een mythe.....het maakt absoluut niks uit wanneer je iets eet.
    > Zelfs niet wat je eet, hoe je het eet, hoe vaak je eet, hoe vaak je niet eet, of je wel of geen liters water drinkt.
    > Val je niet af dan eet je meer dan je verbruikt....mooier kunnen we het niet maken.
    >
    >
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Dan ga je lekker na 19:00 eten. Het is maar n idee.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Frietski zei:
    > Dan ga je lekker na 19:00 eten. Het is maar n idee.

    Don't shoot the messenger........ Ik verpak het misschien niet met een mooi lintje maar bottom line is dat afvallen een kwestie van een tekort is. Elke restrictie die je verzint in je voedingspatroon werkt zolang je in een tekort zit. Er is dus geen heilige graal.
    Hoe meer restricties hoe moeilijker je het voor jezelf maakt. Wat vaak eindigt in teleurstelling en opgeven.
    Succes allemaal 😘
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan ga je lekker na 19:00 eten. Het is maar n idee.
    Het is geen persoonlijke aanval. Jij geeft een advies en wanneer dit op losse schroeven staat, of ik ben benieuwd naar de onderbouwing om dit aan te raden, dan reageer ik daar op. De reactie "dan ga je lekker na 19:00 eten" is niet constructief. Je geeft advies, maar je kunt niet onderbouwen waarom je dit aanraadt. Daar ga ik op in.
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Het is niet een specifiek advies. Het advies is om stapje voor stapje gewoontes te veranderen. Na 19:00 niet meer eten is niet bedoeld als advies maar als voorbeeld. > @itzhanne82 zei:
    > (Quote)
    > Het is geen persoonlijke aanval. Jij geeft een advies en wanneer dit op losse schroeven staat, of ik ben benieuwd naar de onderbouwing om dit aan te raden, dan reageer ik daar op. De reactie "dan ga je lekker na 19:00 eten" is niet constructief. Je geeft advies, maar je kunt niet onderbouwen waarom je dit aanraadt. Daar ga ik op in.