Salades — Dutch (Netherlands)

Salades

Opties
Ineke4203
Ineke4203 Berichten: 15 Member
Hoi
Ik eet vaak een salade o het wel, wat vul je dan in? Geen idee wat ze er allemaal in doen

Reacties

  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Kant en klaar uit de winkel? Want dan kun je de barcode scannen, toch?
  • Ineke4203
    Ineke4203 Berichten: 15 Member
    Opties
    "Op het werk" moest dat zijn..... Daar hebben ze geen bar codes🤪
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Ah! :D als je de samenstelling weet, en ongeveer het gewicht, zou je het kunnen schatten wellicht? Ik denk dat de groene onderdelen wel mee zullen vallen qua calorieën. Het gaat natuurlijk om de dressing. .. die tikt aan ... ;)
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Overigens: als het een catering bedrijf is dat bijv. lunch verzorgt, zou je wellicht eens kunnen vragen of je de inslag lijst van de salade mag inkijken; daarop staat samenstelling en gewicht vermeld. Die lijsten hebben ze nodig om te kunnen bepalen of ze niet teveel kosten maken t.o.v. de opbrengsten.
    Een andere optie zou kunnen zijn om je eigen salade mee te nemen? Dan ben je overal vanaf, weet je precies wat er in zit en last but not least: dat het altijd goed smaakt! ;)
  • Ineke4203
    Ineke4203 Berichten: 15 Member
    Opties
    Nee..... Ik ga niet in het restaurant mijn eigen salade eten, dat kan je niet maken. Het is wel catering maar in eigen beheer. Ik kan het aan ze vragen inderdaad.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    Schatten wat erin zit en dan dat invoeren. Vragen en de echte lijst krijgen is nog beter :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Lastig......als ze je niet kunnen helpen dan kan je altijd nog kijken of er een vergelijkbare lunch salade is van AH en deze scannen. Meestal zitten die gauw rond de 500 calorieën.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Als je echt op save wilt, moet je inderdaad de lijst vragen.

    Ikzelf ben nogal verzot op soep, vooral in de winter. Gebonden soep wil ik liever niet, vanwege de kcal, maar champignonsoep is daar een uitzondering op: die wordt gebonden door de champignons te pureren en valt dan qua kcal reuze mee. Dus toen onze kantinejuffrouw deze soep had, heb ik lekker en grote kop genomen.
    Vraagt ze me later of ik m lekker vond. Nou.... JA dus. Hoezo?
    Zegt ze: ik doe er altijd lekker veel Boursin door en ketjap en loempiasaus......

    Tja, zo kan je overal een kalorienbom van maken...