Voorstellen | Vrienden gezocht | samen gewicht delen | elkaar motiveren — Dutch (Netherlands)

Voorstellen | Vrienden gezocht | samen gewicht delen | elkaar motiveren

Opties
mmjvdlaan
mmjvdlaan Berichten: 8 Member
Mijn naam is Marcel en ik wil graag weer afvallen. Heb mijn levensstijl met betrekking tot eten al aangepast en geloof in een koolydraatarm dieet. Heb zelf tijdens het wijzigen naar deze levensstijl mijn bloedglucose gemonitord en je ziet dat dit grote positieve gevolgen heeft voor je bloedsuiker.

Ik ben er 12 KG mee afgevallen maar nu sta ik in gewicht al een tijdje stil en wil graag nog 18 kilo afvallen. Dit wil ik bereiken door veel te (gaan) wandelen (ben geen sportliefhebber) en mijn eten precies gaan bij houden met myfitnessypal zodat ik meer inzicht krijg en houd in mijn calorieën, eiwitten , vetten , etc.

Ik heb een digitale weegschaal die het gewicht iedere keer doorgeeft aan myfitnesspal en zo hou ik een (dagelijks) goede verloop van mijn gewicht in de gaten.

Nu wil ik graag vrienden worden met mensen die ook graag willen afvallen en dat we met elkaar het gewicht regelmatig (om de twee dagen bijvoorbeeld) delen zodat we elkaar kunnen motiveren.


Groeten,
Marcel

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben er 12 KG mee afgevallen maar nu sta ik in gewicht al een tijdje stil en wil graag nog 18 kilo afvallen. Dit wil ik bereiken door veel te (gaan) wandelen (ben geen sportliefhebber) en mijn eten precies gaan bij houden met myfitnessypal zodat ik meer inzicht krijg en houd in mijn calorieën, eiwitten , vetten , etc.
    Je bent afgevallen doordat je een calorietekort hebt gecreëerd en gehanteerd. Dat dit toevallig bereikt is met een KHA dieet, betekent niet dat KHA de key is tot gewichtsverlies. Heb je je nieuwe BMR & TDEE uitgerekend nu je stilstaat qua gewicht? Want indien je nog meer wilt afvallen zul je je inname naar beneden moeten schroeven, of (zoals je eigenlijk al aangeeft) je energieverbruik verhogen.
  • mmjvdlaan
    mmjvdlaan Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik heb de Tdee berekening gedaan en de individuele uitgerekende koolhydraten, eiwitten en vet als kernwaarden in de app ingevoerd. Ik heb daarvoor deze gebruikt https://www.damnripped.com/tdee-calculator
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Allereerst, enorm tof bezig al!

    Ben het deels met Hanne eens, afvallen doe je door (slim) in een calorie tekort te gaan zitten.

    Wel is een stabielle bloedsuiker spiegel wel fijn. Eet daarom niet te veel snelle suiker, en verpak deze in vezels en eiwitten.

    Zag ik dat je aan onderbroken vasten doet?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2020 aangepast
    Opties
    Wel is een stabiele bloedsuiker spiegel wel fijn. Eet daarom niet te veel snelle suiker, en verpak deze in vezels en eiwitten.
    Als gezond mens hoef je je niet zorgen of druk te maken over het op peil houden van je suikerspiegel, je lichaam kan dat prima helemaal zelf. Het voegt niets toe om dit bij te houden. Plus, dan zou je je continue moeten 'prikken' zoals diabetici dat doen en wanneer dat je niet bent is het 'zorgen dat je bloedsuikerspiegel op peil blijft' onnodig en irrelevant. M.a.w.; je kunt hier enkel aandacht aan schenken wanneer je een medische aandoening hebt waarbij dit noodzaak is.
  • floremesure
    floremesure Berichten: 8 Member
    Opties
    Hi Marcel,
    al een mooie weg afgelegd! We willen ongeveer evenveel kwijt, mijn doel is nog een goeie 20 kilo. Hier moet dat lukken met gezonde gevarieerde voeding en sport. Ik steun je graag in die reis. Ik weeg me 1x per week, ik hoop dat dat je ook kan helpen motiveren ;)
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > (Quote)
    > Als gezond mens hoef je je niet zorgen of druk te maken over het op peil houden van je suikerspiegel, je lichaam kan dat prima helemaal zelf. Het voegt niets toe om dit bij te houden. Plus, dan zou je je continue moeten 'prikken' zoals diabetici dat doen en wanneer dat je niet bent is het 'zorgen dat je bloedsuikerspiegel op peil blijft' onnodig en irrelevant. M.a.w.; je kunt hier enkel aandacht aan schenken wanneer je een medische aandoening hebt waarbij dit noodzaak is.

    Zorgen hoef je je niet te maken over je bloedsuiker spiegel. Wel is kennis over je bloedsuiker curve handig om te weten met afvallen:

    Met een witte boterham met jam en een glas sinaasappelsap stijgt je bloedsuiker snel. Dit zorgt voor een sugerrush, vermoeidheid en honger.

    Een volkoren boterham met kaas en een glas melk verzadigd je beter en je bloedsuiker piekt minder. Waardoor je minder last hebt van een piek en dalen.

    Voldoende eiwitten en vetten en vezels zorgen voor verzadiging en een minder heftige bloedcurve. En daardoor zit je beter in je vel.

    Niet dat je je bloedsuiker moet bijhouden. Maar dit trucje helpt wel.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom Marcel, veel succes.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom marcel je mag me altijd toevoegen.