Motiveren zo moeilijk nu 😖 — Dutch (Netherlands)

Motiveren zo moeilijk nu 😖

Opties
Volpina82
Volpina82 Berichten: 3 Member
Hoi hoi, heb een beetje last dat ik weer lekkere dingen begin te eten nu ik zoveel thuis ben 😔 Hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige die niet gemotiveerd kan blijven.. Weet dat er ergere dingen zijn in de wereld nu! Hoopte op misschien wat tips 😊

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Geen lekkere dingen in huis halen... 😂
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Doordeweeks hou ik het onder controle,
    In het weekend Ben ik wat losser.
    Maar... niet al te gek.
    Wel genieten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Even off topic... Ik lees hier vaker dat het cheaten en/of 'los gaan' geassocieerd wordt met "genieten". Of anders gezegd; genieten (van het leven) gaat samen met (teveel) lekker eten.

    Denken meer mensen dit? Ik vind het zelf een hele vreemde beredenatie, omdat je een soort van excuus voor jezelf verzint. Genieten heeft in mijn ogen totaal niks met eten te maken. Dat lekker eten je een goed gevoel geeft is iets anders.

    Vind het toch een opmerkelijk ding eigenlijk.
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Even off topic... Ik lees hier vaker dat het cheaten en/of 'los gaan' geassocieerd wordt met "genieten". Of anders gezegd; genieten (van het leven) gaat samen met (teveel) lekker eten.
    >
    > Denken meer mensen dit? Ik vind het zelf een hele vreemde beredenatie, omdat je een soort van excuus voor jezelf verzint. Genieten heeft in mijn ogen totaal niks met eten te maken. Dat lekker eten je een goed gevoel geeft is iets anders.
    >
    > Vind het toch een opmerkelijk ding eigenlijk.

    Goed punt. Door de labels die men daar aan hangt geef je jezelf onbewust het signaal dat ‘gezond eten’ of de andere 6 dagen je ‘niet geniet’ of iets doet wat niet leuk is. En die ene dag dat je je vol kunt proppen met suiker , je jezelf beloont. Wat op langetermijn wellicht moeilijk wordt na te leven, omdat je 6 dagen moet bikkelen en één dag kan ‘genieten’.


    Even back to topic, ik koop ook geen zoetigheid. In de winkel denk ik elke keer ‘als je het niet in huis hebt kun je het ook niet eten’. Dat werkt 😁
    Verder als ik echt cravings heb eet ik een dadel, stukje fruit of een beetje nootjes. Proberen naar gezondere alternatieven te zoeken.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Er zijn genoeg lekkere dingen die niet slecht zijn, qua gezondheid, vitaminen e/o calorieën. Ik ben voor mezelf eens op een rijtje gaan zetten wat ik echt lekker vind. Daar kwamen bv. aardbeien uit, en tonijnsalade (bladsla met tonijn), sashimi (met wasabi). Allemaal niet veel mis mee, als je het een beetje gezond wilt houden en op de calorieën wilt letten.
    Dingen als chocolade, chips, roze koek stonden natuurlijk ook op dat lijstje, maar ik merk dat als ik het niet in huis heb, ik erg makkelijk zonder kan. (je kan dan ook niet anders he!)
  • amatinss
    amatinss Berichten: 27 Member
    Opties
    Wat mij wel eens helpt is best een simpele gedachten switch;

    I.p.v denken 'Ik mag dat niet eten' (restrictie) denken 'Ik eet dat niet'

    En in principe moet je je jezelf echt niet al het 'ongezonde' eten ontzeggen, je wil een lifestyle creëren voor altijd en daar zit in mijn ogen wel eens een koekje of nootje bij. Maar niet te veel natuurlijk dat is wel waar 🤭
  • Volpina82
    Volpina82 Berichten: 3 Member
    april 2020 aangepast
    Opties
    Bedankt voor jullie opmerkingen 😊 Ben ook niet echt van de zoetigheid maar hou van hartige "slechte dingen". Ik blijf gewoon mijn best doen en nu het mooier weer wordt ook wat meer naar buiten als de pijn dat toe laat 😊
  • Volpina82
    Volpina82 Berichten: 3 Member
    april 2020 aangepast
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Geen lekkere dingen in huis halen... 😂

    Dat snap ik zelf ook wel.. Maar woon nu eenmaal niet alleen.. En je kunt niet iedereen vanalles ontzeggen..
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Volpina82 zei:
    > > @itzhanne82 zei:
    > > Geen lekkere dingen in huis halen... 😂
    >
    > Dat snap ik zelf ook wel.. Maar woon nu eenmaal niet alleen.. En je kunt niet iedereen vanalles ontzeggen..

    Herkenbaar wel......het niet in huis halen werkt deels. Ik probeer mijn twee puber zonen zoveel mogelijk gezonde keuzes te laten maken maar ook hier staat een snoepdoos en liggen er zakken chips en wordt er pizza gegeten.
    Nu kan ik er vrij makkelijk vanaf blijven.
    Trucjes heb ik niet maar het scheelt wel als ik actief ben dan ben ik niet zo met eten bezig.
    Soms wordt het hongergevoel verward met dorst en helpt drinken. En de beste truc is eiwitrijk en vezelrijke producten die goed verzadigen. Scheelt trek in tussendoortjes.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik denk dat heel veel mensen dit hebben, zoals ze zeggen...
    Dan eet je een poos salade en train je hard.
    En dan neem je een keer een pizza en neem je een biertje.
    Dat heet balans.

    En ja heel veel mensen hebben dit.

    Maar zolang je balans hou, is er ook niets mis mee.

    Op zich heeft iedereen andere doelen.
    En als je het in het weekend verpest wat je doordeweeks gelijnd hebt.. laat ik het zo maar even noemen.. is er ook geen balans.

    Genieten kan idd ook gezond zijn.
    Maar soms.. wil ik best een wijntje en goede BBQ. Een biertje..

    Maar meestal is bij de meesten de balans weg. En slaat deze door in het weekend.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Balans is sowieso de basis van alles :) . Doorschieten in het een of het ander is in beide gevallen niet goed. Waar ik alleen op doelde is dat men genieten in de lijn van voedsel trekt, waarbij ik denk dat genieten niet gekoppeld hoeft te zijn met 'lekker' eten of 'snacks' of 'cheats', maar kan dat net zo goed een mooie wandeling zijn (ik noem maar een gekscherend voorbeeld :p )
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Balans is sowieso de basis van alles :) . Doorschieten in het een of het ander is in beide gevallen niet goed. Waar ik alleen op doelde is dat men genieten in de lijn van voedsel trekt, waarbij ik denk dat genieten niet gekoppeld hoeft te zijn met 'lekker' eten of 'snacks' of 'cheats', maar kan dat net zo goed een mooie wandeling zijn (ik noem maar een gekscherend voorbeeld :p )

    Precies........genieten kan op heel veel manieren......Net zo goed als ik vaak hoor 'neem een wijntje, doe eens gezellig'.
    Alsof het drinken van alcohol alles ineens gezellig maakt 😄😄
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Niet persé dat alcohol of lekker eten het gezellig maakt. Dat doen de mensen die erbij zijn.

    Idd eerst een mooie strand wandeling en daarna een wijntje en een snack.
    Balans😂😂
  • Ard_Schaap
    Ard_Schaap Berichten: 22 Member
    Opties
    Ik reageer ook even op genieten en eten.

    Ik heb reuma en ben daarom op een bepaald moment overgestapt naar geen vlees meer eten. Mijn familie die eten en gezelligheid koppelt aan elkaar dacht dat ik het ergste moest doen. Maar gezelligheid en genieten hebben niets met eten te maken.

    Maar er zijn genoeg voorbeelden uit alle dag die dat weerspreken:
    - dikke mensen zijn gezellig
    - Een baby wordt gauw een lekker dikkertje genoemd.

    Zomaar twee voorbeelden

    Veel succes met kiezen en genieten!
  • ZNRB318
    ZNRB318 Berichten: 3 Member
    Opties
    Als ik trek krijg drink ik een kopje thee. En combineer een calorieën dieet met intermittent fasting. Waardoor ik niet meer eet na een bepaald tijdstip.
  • mmjvdlaan
    mmjvdlaan Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik doe hetzelfde. Eet om 12 u en om 18 u en daarna helemaal niks meer. Bevalt prima en voel me er lekkerder door.
  • destryckersandra
    destryckersandra Berichten: 5 Member
    Opties
    > @Volpina82 zei:
    > Hoi hoi, heb een beetje last dat ik weer lekkere dingen begin te eten nu ik zoveel thuis ben 😔 Hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige die niet gemotiveerd kan blijven.. Weet dat er ergere dingen zijn in de wereld nu! Hoopte op misschien wat tips 😊

    Hoi,
    Ik begrijp je volkomen....misschien kan je jezelf blij.maken.om 1 dag in de week en zondemomentje in te lassen dit geeft je misschien een stimùlans om in de week toch gezond terug door te gaan en zorg voor gezonde verzadigde eetmomenten zo blijven de tussendoormomentjes van trek zeker weg... sucses
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Je kan het ook per dag bekijken.
    Ik probeer overdag zoveel mogelijk rekening te houden met het avond eten.
    Dus eet overdag minder calorieën zodat ik savonds met het gezin mee eet.