BBQ — Dutch (Netherlands)

BBQ

Opties
Ard_Schaap
Ard_Schaap Berichten: 22 Member
april 2020 aangepast in Voedsel en voeding
Vandaag hard in mijn tuin gewerkt en nu willen ze (de rest van mijn gezin) gelijk de BBQ aanslingeren. Prima met dit weer maar hoe registreer je het nu in je dagboek en hoe hou ik het een beetje laag in de calorieën?

Iemand een idee?

Nu eet ik al geen vlees dus dat scheelt wel..

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    BBQ en geen vlees....
    Tsja.. da's bij mij een no go.
    Maar groenten kan je niet veel aan mis doen.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Eventueel vis, als je dat wel eet, vooraf wegen. Sausjes scannen en dan toch maar wegen. Groenten ook wegen. Hoewel ik groenten min of meer onbeperkt kan eten, weet ik niet hoe dat voor jou is.
    Kijk, tot op de calorie nauwkeurig hoeft niet persé(?). Maar een redelijk adequate inschatting kun je met een beetje creativiteit wel maken. Ik zou wel zoveel mogelijk bij brood en sausjes uit de buurt blijven...
  • Ard_Schaap
    Ard_Schaap Berichten: 22 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > BBQ en geen vlees....
    > Tsja.. da's bij mij een no go.
    > Maar groenten kan je niet veel aan mis doen.

    Vegetariër dus dan moet je wel. Maar is wel het minste om te doen als vegetariër. En de rest wil het nu eenmaal graag.
  • Ard_Schaap
    Ard_Schaap Berichten: 22 Member
    Opties
    > @ErwinJ70 zei:
    > Eventueel vis, als je dat wel eet, vooraf wegen. Sausjes scannen en dan toch maar wegen. Groenten ook wegen. Hoewel ik groenten min of meer onbeperkt kan eten, weet ik niet hoe dat voor jou is.
    > Kijk, tot op de calorie nauwkeurig hoeft niet persé(?). Maar een redelijk adequate inschatting kun je met een beetje creativiteit wel maken. Ik zou wel zoveel mogelijk bij brood en sausjes uit de buurt blijven...

    Het is gelukt. Weinig saus, een half stokbroodje, veel sla en 3 stukjes vegavlees.

    Nog 2 calorieën over... haha
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Heel veel groenten kan je ook grillen
  • Ard_Schaap
    Ard_Schaap Berichten: 22 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Heel veel groenten kan je ook grillen

    Klopt. Meestal doe ik het ook wel maar dit kwam vandaag om 1500 op bij de rest.
    Maar met het klaarzetten en schoonmaken van de BBQ (eerste keer dit jaar en mijn vele werk in mijn tuin) was het vooral weinig moeite doen om een uitgebreide bbq klaar te maken.
  • Conradvang
    Conradvang Berichten: 6 Member
    Opties
    Enorme gevalletje 'mosterd na de maaltijd', maar voor een volgende keer: ananas. Heerlijk om op de BBQ te grillen als toetje!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Of banaan scheutje whiskey en chocolade schaafsel erin....
    Of likeur 43...😂😂
  • hund01
    hund01 Berichten: 5 Member
    Opties
    Op FB heb je leuke groepen voor de bbq die ook groenten recepten hebben. Een geroosterde bloemkool of heerlijke aubergine. Lasagne van witlof met courgette. Die kan je ook makkelijk registreren. Ik eet zelf zoveel mogelijk Keto en dat kan best lastig zijn in combi met mijn Smoker ProQ. Vooral de sausjes is lastig en daar zit ook veel suiker in. Dus zelf maken met Erythritol/Steviala of Greensweet.