Afvallen lukt niet
sarahdoom19
Hey iedereen
Ik wil wat kilos kwijt voor modellenwerk doe (6tal kg) maar het lukt me maar niet.
Hoe gezond ik ook eet, hoeveel ik ook sport. Het werkt heel frustrerend. Ik eet dagelijks zon 1700 kcal. Is dat te veel misschien?
Groetjes Sarah
Ik wil wat kilos kwijt voor modellenwerk doe (6tal kg) maar het lukt me maar niet.
Hoe gezond ik ook eet, hoeveel ik ook sport. Het werkt heel frustrerend. Ik eet dagelijks zon 1700 kcal. Is dat te veel misschien?
Groetjes Sarah
0
Reacties
-
Je dient in een energietekort te zitten wil je afvallen. Reken je BMR en TDEE uit en registreer je voeding correct. Sport en gezond eten staat los van afvallen. Sporten kan wel helpen een energietekort te bereiken, maar is niet noodzakelijk. Kennelijk bestaat nog steeds het idee dat hoe gezond je ook eet, je altijd kan blijven afvallen. Ook in gezond eten zitten calorieën. Het gaat onder de streep om de caloriebalans en wanneer je je bijvoorbeeld helemaal leip drinkt aan smoothies, noten en weet ik wat, dan kom je nét zo hard aan dan wanneer je elke dag friet zou eten en je daarmee een overschot creëert.
Dus; reken je energiebehoefte uit en ga eerst zo'n 200-300 onder je onderhoud zitten en houd dat 2-3 weken aan. Veranderd er niks, en je hebt je strict aan je behoefte gehouden, stel dan bij. Dat kan door meer te bewegen of je calorieën naar beneden bij te stellen.2 -
Ik zie overigens dat je deze vraag al eerder hebt gesteld voor in het topic "-6 kilo". Daar heb ik dezelfde informatie in gezet. Wat is er nu anders dat je de vraag tot afvallen weer stelt?1
-
🙈 misschien de hoop dat de app het magische middel is tot de oplossing van het het probleem......die tovert in een week 6kg weg.....paar stappen extra zetten en zie daar zo slank als een den.......
Helaas dat is een sprookje......ze zal inderdaad serieus haar BMR en TDEE moeten berekenen en haar voeding nauwkeurig moeten afwegen en invoeren.
Doe je het netjes dan val je 0.5 kg per week af. Hartje hoog zomer kan je op je streefgewicht zijn.0 -
@Manga23 @itzhanne82 thanks voor de goede tips ik wil het inderdaad allemaal vlug vlug eraf. Zal het meer tijd geven 🤗0
-
> @itzhanne82 zei:
> Je dient in een energietekort te zitten wil je afvallen. Reken je BMR en TDEE uit en registreer je voeding correct. Sport en gezond eten staat los van afvallen. Sporten kan wel helpen een energietekort te bereiken, maar is niet noodzakelijk. Kennelijk bestaat nog steeds het idee dat hoe gezond je ook eet, je altijd kan blijven afvallen. Ook in gezond eten zitten calorieën. Het gaat onder de streep om de caloriebalans en wanneer je je bijvoorbeeld helemaal leip drinkt aan smoothies, noten en weet ik wat, dan kom je nét zo hard aan dan wanneer je elke dag friet zou eten en je daarmee een overschot creëert.
>
> Dus; reken je energiebehoefte uit en ga eerst zo'n 200-300 onder je onderhoud zitten en houd dat 2-3 weken aan. Veranderd er niks, en je hebt je strict aan je behoefte gehouden, stel dan bij. Dat kan door meer te bewegen of je calorieën naar beneden bij te stellen.
Ik werk eigenlijk met een fitbit waarbij ik zie hoeveel calorieën ik dagelijks verbruik en eet dan 500 cal minder. Of is 500 te veel? Of werkt fitbit niet super?1 -
Ik werk eigenlijk met een fitbit waarbij ik zie hoeveel calorieën ik dagelijks verbruik en eet dan 500 cal minder. Of is 500 te veel? Of werkt fitbit niet super?
Fitbit is onnauwkeurig, niet alleen voor het aangeven van het aantal calorieën wat je op een dag verbruikt, maar ook het aantal verbrande calorieën tijdens een workout. Vind het echter wel opmerkelijk dat we in jouw vorige post van afvallen aangaven om te starten met het uitrekenen van je BMR en TDEE, maar je vervolgens toch afgaat op de gegevens die een klein apparaatje aangeeft.
Dus; ga starten bij de basis en reken dát eerst uit... laat fitbit voor wat het is en gebruik het enkel om bijv. je stappen in de gaten te houden. Heb je dat uitgerekend, ga dan max 300 onder je uitgerekende onderhoud zitten. Dat enkele weken aanhouden, alles eerlijk en juist afwegen en invoeren; ook je drinken, bakboter en eventuele hapjes of cheats tussendoor. Weeg elke dag, neem daarbij een weekgemiddelde... Ga pas iets veranderen als je consistent 2-3 weken het bovenstaande hebt uitgevoerd.2 -
Vergeet die fitbit.......allemaal leuk maar het zegt inderdaad niks.....het is een gadget.
Inderdaad alleen met je TDEE werken en je verbruikte calorieën lekker links laten liggen.
👊👊 het is makkelijker en simpeler dan je denkt als je maar rekent en geduld hebt1 -
Je hoeft de fitbit niet te vergeten hoor. Het zegt wel iets over je activiteit, maar ook slechts een benadering.
Over afvallen en aankomen en dus het totaal aantal calorieën wat je teveel of te weinig hebt verbruikt, zegt het niets.
Ik gebruik mijn garmin om mijn activiteit te registreren en om mijn hartslag wat in de gaten te houden. Hoewel dat ook niet nauwkeurig is.
Het eerder gegeven advies, is juist1
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes