Hulp nodig — Dutch (Netherlands)

Hulp nodig

Opties
Joyce040617
Joyce040617 Berichten: 15 Member
Zoals jullie kunnen zien heb ik uitgerekend hoeveel calorieën ik mag eten per dag.

Ik weet dat je op een week geen wonderen mag verwachten maar ik ben tot nu toe zelfs geen 1gram afgevallen...

Vorig jaar deed ik dit ook en was ik op drie weken 6kg kwijt..

Ik zeg het, ik verwacht geen wonderen maar ik voel me gestraft. Ik eet gezond, ga nooit boven mijn toegelaten calorieen, ga elke dag 30 min tot een 1u wandelen en toch lukt het maar niet.. eerlijk, gelukkig word ik hier niet van..

Kan iemand mij tips geven wat ik eventueel nog kan doen of doe ik iets fouts? ☹

Bedankt!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je binnen een periode van een week of 2-3 niet afvalt dan eet je teveel. Meer is het helaas niet en mooier is het helaas ook niet te maken. Afvallen draait om de energiebalans en een energietekort zorgt voor afvallen. Een week is inderdaad veel te kort om iets te roepen helaas.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Hi Joyce,
    Ik sluit me aan bij itzahnne82 ... Een energietekort zorgt voor afvallen. En 1 week is inderdaad wel heel erg kort om conclusies te trekken.
    Maar dat laat onverlet dat ik begrijp dat je graag verandering wilt zien op de weegschaal... Ik heb je screenshot gezien en wat ik me nu afvraag is het volgende: op basis van de gegevens die je hebt ingevuld kom je inderdaad op die 1972 cal. Maar er staat wel bij dat dat je "onderhoud"(maintenance) calorieen zijn... Met andere woorden: op basis van de door jou ingevulde gegevens zou je per dag dus 1972 cal. moeten binnenkrijgen om op gewicht te blijven. Want jouw BMR is 1434 cal. volgens diezelfde site.

    Mijn eerste vraag (en daarmee "tip") aan jou zou dus zijn: hoeveel cal krijg jij per dag binnen?

    Verder: als ik uit mijn eigen ervaring put (zie mijn topic "voorstellen" van een week of 3-4 geleden) dan zou je wellicht op bijv. 3 verschillende sites eens je BMR en TDEE kunnen uitrekenen? Van die drie pak je dan het gemiddelde als jouw uitgangspunt. En ja, er is een kans dat je op nagenoeg hetzelfde getal blijft uitkomen, maar het toch even uitrekenen is een kleine moeite en wie weet tot welke inzichten het je brengt.

    Tot slot: ik zie dat je voor je TDEE hebt ingevuld: 1-2 keer per week sporten. Maar in je vraag geef je aan dat je dagelijks 30 min tot een uur wandelt. Er stond van de week een interessant topic (10000 stappen, geloof ik dat het heette) over het effect van wandelen en of dat als "sport" wordt gezien door de mensen alhier... Dat wandelen goed voor je lichaam en algehele welzijn is, daar zijn de meesten het wel over eens. Maar of dat als sport wordt gezien, is toch een ander verhaal.

    Ik hoop je hier iets mee kunt en ben benieuwd naar het vervolg! Voor nu veel succes in ieder geval. :)
  • Linda_mfp_160818
    Linda_mfp_160818 Berichten: 14 Member
    Opties
    Je eet inderdaad op basis van je onderhouds calorieën. Dus om op gewicht te blijven. Ga er 400-500 onder zitten en je gaat wel degelijk verschil zien.
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    > @ErwinJ70 zei:
    > Hi Joyce,
    > Ik sluit me aan bij itzahnne82 ... Een energietekort zorgt voor afvallen. En 1 week is inderdaad wel heel erg kort om conclusies te trekken.
    > Maar dat laat onverlet dat ik begrijp dat je graag verandering wilt zien op de weegschaal... Ik heb je screenshot gezien en wat ik me nu afvraag is het volgende: op basis van de gegevens die je hebt ingevuld kom je inderdaad op die 1972 cal. Maar er staat wel bij dat dat je "onderhoud"(maintenance) calorieen zijn... Met andere woorden: op basis van de door jou ingevulde gegevens zou je per dag dus 1972 cal. moeten binnenkrijgen om op gewicht te blijven. Want jouw BMR is 1434 cal. volgens diezelfde site.
    >
    > Mijn eerste vraag (en daarmee "tip") aan jou zou dus zijn: hoeveel cal krijg jij per dag binnen?
    >
    > Verder: als ik uit mijn eigen ervaring put (zie mijn topic "voorstellen" van een week of 3-4 geleden) dan zou je wellicht op bijv. 3 verschillende sites eens je BMR en TDEE kunnen uitrekenen? Van die drie pak je dan het gemiddelde als jouw uitgangspunt. En ja, er is een kans dat je op nagenoeg hetzelfde getal blijft uitkomen, maar het toch even uitrekenen is een kleine moeite en wie weet tot welke inzichten het je brengt.
    >
    > Tot slot: ik zie dat je voor je TDEE hebt ingevuld: 1-2 keer per week sporten. Maar in je vraag geef je aan dat je dagelijks 30 min tot een uur wandelt. Er stond van de week een interessant topic (10000 stappen, geloof ik dat het heette) over het effect van wandelen en of dat als "sport" wordt gezien door de mensen alhier... Dat wandelen goed voor je lichaam en algehele welzijn is, daar zijn de meesten het wel over eens. Maar of dat als sport wordt gezien, is toch een ander verhaal.
    >
    > Ik hoop je hier iets mee kunt en ben benieuwd naar het vervolg! Voor nu veel succes in ieder geval. :)

    Allereerste super bedankt voor je berichtje! Ik eet eigenlijk maar 1500 cal per dag. Heb ik hiervoor toen ook steeds gedaan en dit hielp, maar volgens mij heb ik dat 2de cijfer verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht, dat zoals op mijn screenshot ik bv maar 1300 cal per dag mocht eten.. zo verwarrend want ik ken helemaal niets ervan af en heb het gevoel dat ik maar iets aan het doen ben.. ☹ qua sport doe ik elke dag wel iets, of het is een wandeling van 1u, joggen een 20 a 30 min of crosstrainer 20min.. ik vermoed dat ik het jammer genoeg verkeerd aan het aanpakken ben en vandaar dat ik geen resultaat zie..
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    > @LindavanderVeen250 zei:
    > Je eet inderdaad op basis van je onderhouds calorieën. Dus om op gewicht te blijven. Ga er 400-500 onder zitten en je gaat wel degelijk verschil zien.

    Hoi Linda.
    Ik had qua cal per dag 1500 cal of 1300 cal.. (vorige keer at ik bv 1500cal nu 1300 cal) is dit dan nog te veel?!

    Ben volgens mij niet zo goed mee hoeveel ik nu wel en niet mag eten.

    Bedankt voor je reactie!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2020 aangepast
    Opties
    Als jij 1500 eet, dan zou in theorie als een gek moeten afvallen... Wat ik echter helaas ook heel veel tegenkom en zie is dat men zegt "ik eet echt maar 1300 per dag en ik val niet af!"... Helaas; dan eet je géén 1300 per dag. Onderrapportage is echt een ding. Je ziet dit vaak bij mensen met heel veel overgewicht, die claimen maar 1000 te eten en niet te kunnen afvallen... maar ze snacken daarbij veel on the side, voeren niet alles in, doen cheats, nemen hier een hapje, daar een koekje en voila... hun inname is ineens van 1300 naar 3000 gegaan.

    Ik wil daarmee niet zeggen dat je niet eerlijk bent, maar kijk hierbij heel eerlijk naar jezelf en wat je invoert. Eet je écht maar 1300, of heb je toch hier en daar een hapje of snack wat je niet invoert. Drink je calorieën? Neem je je bakboter mee in MFP etc.

    Als laatst; als jij voorheen met 1500 afviel, wil dit niet zeggen dat deze getallen er nu ook voor gaan zorgen. Je BMR of TDEE kan veranderd zijn. Hoe minder je weegt hoe minder je in theorie nodig hebt.
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als jij 1500 eet, dan zou in theorie als een gek moeten afvallen... Wat ik echter helaas ook heel veel tegenkom en zie is dat men zegt "ik eet echt maar 1300 per dag en ik val niet af!"... Helaas; dan eet je géén 1300 per dag. Onderrapportage is echt een ding. Je ziet dit vaak bij mensen met heel veel overgewicht, die claimen maar 1000 te eten en niet te kunnen afvallen... maar ze snacken daarbij veel on the side, voeren niet alles in, doen cheats, nemen hier een hapje, daar een koekje en voila... hun inname is ineens van 1300 naar 3000 gegaan.
    >
    > Ik wil daarmee niet zeggen dat je niet eerlijk bent, maar kijk hierbij heel eerlijk naar jezelf en wat je invoert. Eet je écht maar 1300, of heb je toch hier en daar een hapje of snack wat je niet invoert. Drink je calorieën? Neem je je bakboter mee in MFP etc.
    >
    > Als laatst; als jij voorheen met 1500 afviel, wil dit niet zeggen dat deze getallen er nu ook voor gaan zorgen. Je BMR of TDEE kan veranderd zijn. Hoe minder je weegt hoe minder je in theorie nodig hebt.

    Top, dank je wel! Ik ga het nogmaals proberen. Bedankt voor je reactie!
  • Linda_mfp_160818
    Linda_mfp_160818 Berichten: 14 Member
    Opties
    > @Joyce040617 zei:
    > > @LindavanderVeen250 zei:
    > > Je eet inderdaad op basis van je onderhouds calorieën. Dus om op gewicht te blijven. Ga er 400-500 onder zitten en je gaat wel degelijk verschil zien.
    >
    > Hoi Linda.
    > Ik had qua cal per dag 1500 cal of 1300 cal.. (vorige keer at ik bv 1500cal nu 1300 cal) is dit dan nog te veel?!
    >
    > Ben volgens mij niet zo goed mee hoeveel ik nu wel en niet mag eten.
    >
    > Bedankt voor je reactie!

    Hey Joyce,

    Volgens mij is de reactie hierboven al gegeven maar ik denk dat 1.500 beter vol te houden is. Je zou hiermee echt wel moeten afvallen.