Weerstandsbanden — Dutch (Netherlands)

Weerstandsbanden

Opties
vvroegop
vvroegop Berichten: 120 Member
Beste mede MFP-ers,

Is er hier iemand die deze banden gebruikt?
Wil.namelijk een set bestellen, maar heb ook een setje dumbells thuis.
Zijn de weerstandbanden een goede toevoeging? En welke moet ik halen? Tips.

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ja.......ik gebruik ze naast de dumbells. Je kan er heel veel oefeningen vanuit de fitness mee nabootsen. Meer als ik met dumbells kan.
    Bovendien kan je best heel zwaar gaan. De zwaarste die ik nu heb gaat tot een weerstand van 80 kg ongeveer.
    Ik kan er echt een redelijk goede split training mee opzetten.
    Voordeel is dat je ze altijd mee kan nemen.....dus ook op reis/vakantie hup in de koffer 👍👍
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    https://www.muscle-power.nl/catalog/product/view/id/633/s/power-bands/category/138/

    Ik gebruik deze.....zie nu zwaarste gaat tot 75 kg......en dat is best pittig
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > @Manga23 ik kwam deze tegen via Insta https://hdsfit.com/products/resibands-resistance-bands

    Geen ervaring met deze maar zie ze vaak van allerlei merken voorbij komen op insta reclame.......even de reviews lezen als die er zijn.
    Kwaliteit van het materiaal is het belangrijkste......en dan met name ivm scheurtjes of rek van het latex.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja ik gebruik weerstandsbanden, heel veel zelfs. Je kunt ontzettend veel simuleren met een band wat je normaliter met een barbell doet. Met een beetje creativiteit kun je ontzettend veel doen. Ik heb momenteel erg veel bandwerk in mijn programma, face pulls, leg curls, spanish squats, pushups, leg extensions, deadlifts etc. Bij de decathlon kun je verschillende weerstandsbanden kopen voor niet al teveel geld
  • Ilsje1978
    Ilsje1978 Berichten: 13 Member
    Opties
    Bedankt voor de tip! Had wat kleine van de action maar die vind ik nou niet echt top. Ik ga even kijken bij de Decathlon!