Samsung Health synchronisatie — Dutch (Netherlands)

Samsung Health synchronisatie

Meer mensen problemen met het compleet synchroniseren tussen Samsung Health en Myfitnesspall?
Op dagen dat ik niet train worden de stappen netjes meegenomen in de activiteiten, maar op dagen dat ik train komt alleen de training terug in het dagboek en worden de stappen ineens op 0 gezet. Dit geeft geen actuele en accurate informatie en daar baal ik best wel van! Iemand tips of suggesties?

Reacties

• LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,478 MFP Moderator
    Hoi Itsme_DT, welkom en succes. Helaas moet ik je melden dat er vaker problemen voorkomen qua koppelen. Kijk op de Amerikaanse site bij bekende issues (known problems / bug). Probeer anders de app en de connectie te verwijderen en weer opnieuw te installeren...
  • hahaLien
    hahaLien Berichten: 1 Member
    Ik kijk even mee, heb hetzelfde probleem! Als ik niet train dan telt hij wel de calorieën voor de stappen die ik heb gezet. Als ik bijvoorbeeld ga hardlopen dan telt hij die calorieën wel maar die van mijn stappen staat dan ineens op 0 calorieën (het aantal stappen klopt wel) zie foto.
  • Tietsjevisser
    Tietsjevisser Berichten: 5 Member
    Heb hetzelfde probleem hier. Soms wel en soms geen toevoeging van data uit Health. Heb er nog geen structuur in kunnen ontdekken.

Wat ook raar is, is dat sommige activiteiten meerdere malen worden toegevoegd. En dat blijft dan doorgaan alsof er een soort lus ontstaan is. Hierdoor heb ik op een paar dagen inmiddels een verbruik van meer dan 100.000 kcal 🤐.

Ik hoop dat er vooral voor dat eerste een keer een oplossing komt.
  • Itsme_DT
    Itsme_DT Berichten: 5 Member
    Ik voer nu handmatig stappen in als ik getraind heb. Dus dan heb ik het totaal toch. Maar het is te hopen dat hier een oplossing vanuit Myfitnesspall voor komt.
  • Tietsjevisser
    Vandaag totaal geen synchronisatie, erg jammer dit.
  • VanessaM1977
    VanessaM1977 Berichten: 4 Member
    Zelfde probleem hier. De eerste dag (vorige zaterdag)nam hij mijn stappen over, daarna niet meer. En via Mapmywalk gaf hij dit dubbel in. Ik ben toch niet van plan om extra te eten voor de calorieën die ik verdien, dus misschien maar beter zo. Is er hier misschien iemand die bevriend wil worden via Samsung Health? Beetje extra motivatie misschien?
  • Tietsjevisser
    Bij mij ging het t/m maandag goed met synchroniseren. Daarna blijft het hardnekkig 0.
    Rond de kerst heb ik twee dagen met een soort van " loop" erin. Daar blijven nog steeds verbruikscalorieën bij komen.... 🤔
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    @VanessaM1977 heb nu ook dezelfde problemen met S-health, Je mag me altijd toevoegen. Hier ook.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Bij mij ging het mis toen ik overstapte van een Samsung telefoon naar een Huawei. Ik kon mijn Samsung Gear wel gewoon koppelen met de Huawei telefoon maar de synchronisatie van de verschillende apps naar MFP liep voor geen meter meer. Ik kon geen fotos plaatsen en hij deed geen stappen tellen of als hij het deed dan gaf hij het aantal stappen x 20 keer weer.
    Nu weer terug naar een Samsung telefoon gekoppeld met mijn Samsung gear gaat het top. Ik heb wel 1x de app van MFP moeten deleten en opnieuw installeren omdat het scannen van producten niet lekker ging.
    Misschien dat eens proberen.....opnieuw de app installeren helpt soms.
  • Tietsjevisser
    Werkt nog steeds niet.

Ik heb een Samsung Watch en een Samsung telefoon. De synchronisatie van het horloge naar Health gaat prima, maar tussen Health en MFP gaat het mis.

Heb alles al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Apps ontkoppeld. Niks werkt.

Ik voeg nu rond 22 uur de kcal op mijn horloge in in bij dagelijkse activiteiten.
    Jammer... want het werkte zo mooi.
  • Tietsjevisser
    Het rare is dat wél gecommuniceerd wordt tussen de apps. Want ik zie in Health mijn gewicht en het eten terug wat ik in MFP invul 🤔
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Ik heb geen idee wat de oplossing is. Ik moet wel zeggen dat dit probleem vaak is. Ik heb deze app al jaren en eens in de zoveel tijd gaat het mis. Heel jammer want de app is super als het wel loopt zoals het hoort.
  • stella9725
    stella9725 Berichten: 2 Member
    Synchroniseren werkt sinds 4 dagen weer niet meer. Al eens eerder gehad. Heel jammer