Wim hof en eetstoornis — Dutch (Netherlands)

Wim hof en eetstoornis

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://isa-power.nl/experts-talk-een-kijk-op-eetstoornissen-vanuit-de-experts-gezien/2015/3/15/wim-hof-verteld-zijn-persoonlijk-verhaal-over-zijn-jeugd-en-zijn-zoektocht-naar-zijn-eigen-innerlijke-vuur&ved=2ahUKEwjU3d-frcbtAhUNsaQKHYT2C8AQFjAEegQIDBAB&usg=AOvVaw3CoPmyE73wy-528keJAgIy&cshid=1607707554420

Hierbij wat interessante info.

Doormiddel van deze methoden kan ik nu na mijn MS aanval van 3 a 4 weken geleden, waarbij ik moeite had met 700meter lopen, nu weer 7km hardlopen.

Eten geschied vaak door stress..
De methode (ademhalingsoefening) werkt heel erg stress verlagend .

Ik heb positieve resultaten.. en het kost niets. Het proberen waard

Intussen zijn zowel in Nederland als in de VS veel onderzoeken gedaan naar deze methode en allen hebben een medische onderbouwde positief resultaat .

Reacties

• xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Interessante filmpjes!
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Die uitzending heb ik gezien.
    Eventueel kan koen de jongh ook veel voor je doen mbt stress en vaak het eten als gevolg van stress.

Door heel simpel je te concentreren op je ademhaling. Iets langer uitademen dan inademen en in rust 6 keer inademen per minuut.

Veel mensen zitten op 9 keer en veel hoger.

Een hoge hartslag door bijvoorbeeld stress verbruikt veel koolhydraten.. daardoor zin in zoet en eten... gevolg moe... slapeloosheid.. meer gewicht..
    Daardoor hoge hartslag etc etc.

Door juist te ademen kan je je stress verminderen en daardoor je hartslag.

Even in het kort... er zit nog veel meer achter..
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Nog geen ijsbad genomen. Wel 6 minuten in natuur water van 3,6 graden.
    Elke ochtend eerst ademhalings oefeningen en daarna 2 a 3 minuten koud douchen.
    Nu sinds begin november van vorig jaar.

Effecten die ik ervan merk.

Innerlijke rust.
    Minder last van kou.
    Veel maar dan ook veel meer energie.
    Stress bestendiger
    Slaap kwaliteit is enorm toegenomen.
    Hartslag is gezakt.
    En gewoon vrolijker.

Dit alles kan bijdragen of helpen bij het oplossen van mentale en fysieke gezondheid. Dus ook bij afvallen en een gezonde lyfestyle.

Ennuh... het kost niets.. 🤣